Skocz do zawartości

[amortyzator]Spocony Bomber


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć otóż mam pewien problem. 

 

Jak w temacie. Poci mi się bomber ( all mountain( III?) 2006 ). Dla ułatwienia weryfikacji 140-150mm, brak blokad ,  dwie komory powietrza + sprężyna i regulacja odbicia ,czarne golenie , oraz oś 9mm

 

Z początku zaczęła pocić się prawa goleń , więc postanowiłem napompować powietrza do właśnie tej komory ( gdzie był wyciek) , z drugiej zaś komory spuściłem powietrze ( tam gdzie sprężyna) czy cieśninie w komorze mogłoby mieć wpływ na wycieki ? Marzoszek dość sporo lata i amortyzuje 75kg z wyskoków 2m na flacie może i to ma wpływ , mianowicie gwałtowne lądowanie = podbicie oleju i wyciek ? Co wy na to. 

 

Drugie Pytanie to czy jakimś cudem ktoś  ma wiadomości na temat uszczelek do tego bombera... 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, serwisuje go... Co za pytanie :-) Wicha znam , jednak z serwisem amortyzatora z tak prostą budową nie miałem problemu . Mam go około 6 mies Olej zmieniałem zaraz po zakupie , olej był świeży ale zalałem go castrolem do widelców motocyklowych . Czy ślizgi do wymiany ? Nie widzę różnic w anodzie , może sam dół , jednak jak na 10 lat to i tak jest w porządku , nawet luz jest niemal niezauważalny. Generalnie poszukam uszczelek właśnie tutaj ''Uszczelki są dostępne u Gregorio.'' Dzięki bardzo . 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z oryginalnymi uszczelkami uważaj bo w Gregorio mylą uszczelki, już mi z 2 razy wysłali nie te co trzeba i do starych modeli nie zawsze mają niestety, bo już tego od lat nie ma w produkcji. W razie czego szukaj zamienników olejowych Ari/Ariete.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O ! Dobre info . Na bombie polatam z dwa sezony i jakiegoś 160 wezmę . Albo marzocha 55 albo  sektora/pika . Po wypadku musiałem kupić amorka więc trafiłem na bombera za 450 zł . '' Nie cieknie , stan bardzo dobry'' jednak po tygodniu wycieki i co najlepsze były ponadrywane gwinty od hebla . Tak więc , wszędzie trzeba uważać .

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No pytanie, normalne :P Z opisu w pierwszym poście wynika, że masz go od 2006.


Tak, serwisuje go... Co za pytanie :-) Wicha znam , jednak z serwisem amortyzatora z tak prostą budową nie miałem problemu . Mam go około 6 mies Olej zmieniałem zaraz po zakupie , olej był świeży ale zalałem go castrolem do widelców motocyklowych . Czy ślizgi do wymiany ? Nie widzę różnic w anodzie , może sam dół , jednak jak na 10 lat to i tak jest w porządku , nawet luz jest niemal niezauważalny. Generalnie poszukam uszczelek właśnie tutaj ''Uszczelki są dostępne u Gregorio.'' Dzięki bardzo . 

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Mod Team

Potwierdzam uszczelki olejowe Ariette jako zamienniki do bomberów.

Już kilka widelców wyszło z mojego serwisu właśnie z tymi uszczelkami. Z oryginałami miałem raz problem - w sierpniu miałem Super T na warsztacie. Uszczelki kupione u dystrybutora. Po tygodniu zwrot - widelec cieknie. Okazało się że w olejowej pokruszyła się warga zbierająca. Wymieniłem na ariette(klient życzył sobie wymianę jednej). Po dwóch tygodniach posypała się druga uszczelka. Znów wymiana i od tego czasu jest spokój. Nie wiem jak potoczyła się sprawa zwrotów itd. Z gregorio to jest tak że albo nie mają albo mają ale stare leżaki.

Z mojego doświadczenia - uszczelki kurzowe w Marcokach były niezwykle trwałe i jeśli co jakiś czas potraktujesz je silikonem w sprayu to pożyją bardzo długo. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie nie mam jak sprawdzić teorii z różnicą ciśnienia , bo posypała mi się pompka do widła. Tak jak wspominałem rozważam problem w tym , że wyciek następuje w chwili braku powietrza w goleni. Jako , że mam dwie komory jedna napompowana druga nie ( bo sprężyna ) wyciek jest właśnie tam gdzie brak powietrza. Skąd to założenie? Otóż prawa goleń nie była do końca szczelna i bardzo powoli schodziło powietrze spod korka(do 10/20psi około 4-5dni z 80psi) . Gdy całkowicie zeszło nagle pojawił się wyciek potem zmieniłem kolejność napompowania. Uszczelniłem gwint , powietrze trzyma o dziwo olej nie pojawia się (w bardzo małym stopniu) natomiast tam gdzie powietrza brakuje , olej wycieka do stopnia takiego , ze spływa po goleni dolnych aż do klocków,gdzie przy napompowanej komorze właściwie nie widywałem tego problemu.Wyciek pojawia się zazwyczaj po lądowaniu gdy to olej zmienia poziom. Co myślicie konkretnie o tym. Uszczelki tak czy inaczej wymienić muszę , bo przy tym wieku jak się dba tak się ma. Rozumiem , że 

 

uszczelki olejowe Ariette
mogę z czystym sumieniem brać .
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się stworzyć pompkę do widła za pośrednictwem węża od pompki od amortyzatora, węża ogrodowego i kompresora :D nabiłem po 40/50 psioszek na komorę lewa troszkę puszcza olej jednak nie jest to w takim stopniu jak wcześniej. Czyżby ciśnienie w komorze uszczelniało uszczelkę ? Jak to możliwe.Zamiast uszczelek(bo wydają się być w stanie dobry+) chyba zakupię gąbki olejowe na uszczelki , bo smar stały szybko coś .. znika .. 

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmień chłopie te uszczelki bo pewnie mają z 6-8 lat i nie trzymają. Gdybyś je zmienił choć raz nie było by problemu. W marcokach jest podwójne uszczelnienie- zimer+kurzowa. Jak widać olej na lagach to znak że trza to zrobić i nie oszczędzać. Marcoki też trzeba serwisować :-)) 

Komory powietrzne w marcokach były z jednej strony ograniczone korkiem z wentylem (góra) a na dole była to powierzchnia oleju. Pompując amor nieco podnosisz ciśnienie samego oleju a ten naciska bezpośrednio na wargi uszczelki. To tak jak z tłoczkiem w klamce hamulcowej. Masz tylko iluzoryczną poprawę. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Pompując amor nieco podnosisz ciśnienie samego oleju a ten naciska bezpośrednio na wargi uszczelki.
Idealnie. Chętnie bym te uszczelki zakupił lecz koledzy i koleżanka wyżej informują , że nie raz jest hymm.. problem z wysyłką tych właściwych uszczelek.Więc nieco pewności brakuje.

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 7 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...