Skocz do zawartości


Strona korzysta z plików cookie. Zobacz jak.   Rozumiem i akceptuję pliki cookies
Zdjęcie

[amortyzator]Spocony Bomber


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 AdaskoKross

AdaskoKross

    Maniak

  • Użytkownik
  • 222 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Z Polski
  • Imię:Pomnik
Garaż Rower

Napisano 08 grudzień 2016 - 01:08

Cześć otóż mam pewien problem. 

 

Jak w temacie. Poci mi się bomber ( all mountain( III?) 2006 ). Dla ułatwienia weryfikacji 140-150mm, brak blokad ,  dwie komory powietrza + sprężyna i regulacja odbicia ,czarne golenie , oraz oś 9mm

 

Z początku zaczęła pocić się prawa goleń , więc postanowiłem napompować powietrza do właśnie tej komory ( gdzie był wyciek) , z drugiej zaś komory spuściłem powietrze ( tam gdzie sprężyna) czy cieśninie w komorze mogłoby mieć wpływ na wycieki ? Marzoszek dość sporo lata i amortyzuje 75kg z wyskoków 2m na flacie może i to ma wpływ , mianowicie gwałtowne lądowanie = podbicie oleju i wyciek ? Co wy na to. 

 

Drugie Pytanie to czy jakimś cudem ktoś  ma wiadomości na temat uszczelek do tego bombera... 


  • 0

Reklama

Reklama

#2 woojj

woojj

    Master

  • Użytkownik
  • 1655 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:śląsk
Garaż Rower

Napisano 08 grudzień 2016 - 08:00

Uszczelki są dostępne u Gregorio. Jak amorek ma 10 lat to nowe zimery trzeba zapodać+serwis+olej.


  • 0

#3 topol

topol

    Master

  • Użytkownik
  • 1628 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:*G*D*A*Ń*S*K*
  • Imię:topol
Garaż Rower

Napisano 08 grudzień 2016 - 08:43

...pewnie i ślizgi.


  • 0

#4 Przeor

Przeor

    Master

  • Elita
  • 1667 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:ze wsi
  • Imię:Damian

Napisano 08 grudzień 2016 - 09:18

A serwisujesz ten wideł? Tak raz na rok to minimum.

Jakbyś sam serwisu nie ogarniał to polecam u Wicha https://pl-pl.facebook.com/wichuworkshop/

Zrobisz stosunkowo tanio i dodatkowo mają mocno ogarnięte zamienniki.


  • 0
Góry powinny być wszędzie....

#5 AdaskoKross

AdaskoKross

    Maniak

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 222 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Z Polski
  • Imię:Pomnik
Garaż Rower

Napisano 08 grudzień 2016 - 18:23

Tak, serwisuje go... Co za pytanie :-) Wicha znam , jednak z serwisem amortyzatora z tak prostą budową nie miałem problemu . Mam go około 6 mies Olej zmieniałem zaraz po zakupie , olej był świeży ale zalałem go castrolem do widelców motocyklowych . Czy ślizgi do wymiany ? Nie widzę różnic w anodzie , może sam dół , jednak jak na 10 lat to i tak jest w porządku , nawet luz jest niemal niezauważalny. Generalnie poszukam uszczelek właśnie tutaj ''Uszczelki są dostępne u Gregorio.'' Dzięki bardzo . 


  • 0

#6 Fonika

Fonika

    Maniak

  • Użytkownik
  • 413 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Skąd:Kalisz/Wrocław
  • Imię:Agnieszka

Napisano 08 grudzień 2016 - 21:00

Z oryginalnymi uszczelkami uważaj bo w Gregorio mylą uszczelki, już mi z 2 razy wysłali nie te co trzeba i do starych modeli nie zawsze mają niestety, bo już tego od lat nie ma w produkcji. W razie czego szukaj zamienników olejowych Ari/Ariete.


  • 0

Reklama

Reklama

#7 AdaskoKross

AdaskoKross

    Maniak

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 222 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Z Polski
  • Imię:Pomnik
Garaż Rower

Napisano 08 grudzień 2016 - 21:50

O ! Dobre info . Na bombie polatam z dwa sezony i jakiegoś 160 wezmę . Albo marzocha 55 albo  sektora/pika . Po wypadku musiałem kupić amorka więc trafiłem na bombera za 450 zł . '' Nie cieknie , stan bardzo dobry'' jednak po tygodniu wycieki i co najlepsze były ponadrywane gwinty od hebla . Tak więc , wszędzie trzeba uważać .


  • 0

#8 Przeor

Przeor

    Master

  • Elita
  • 1667 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:ze wsi
  • Imię:Damian

Napisano 08 grudzień 2016 - 21:55

No pytanie, normalne :P Z opisu w pierwszym poście wynika, że masz go od 2006.


Tak, serwisuje go... Co za pytanie :-) Wicha znam , jednak z serwisem amortyzatora z tak prostą budową nie miałem problemu . Mam go około 6 mies Olej zmieniałem zaraz po zakupie , olej był świeży ale zalałem go castrolem do widelców motocyklowych . Czy ślizgi do wymiany ? Nie widzę różnic w anodzie , może sam dół , jednak jak na 10 lat to i tak jest w porządku , nawet luz jest niemal niezauważalny. Generalnie poszukam uszczelek właśnie tutaj ''Uszczelki są dostępne u Gregorio.'' Dzięki bardzo . 

 


  • 0
Góry powinny być wszędzie....

#9 AdaskoKross

AdaskoKross

    Maniak

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 222 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Z Polski
  • Imię:Pomnik
Garaż Rower

Napisano 08 grudzień 2016 - 21:59

Skąd ta myśl ? ''Poci mi się bomber ( all mountain( III?) 2006 ).''   Opisuję jego rocznik , nie rok od którego go posiadam :-) w 2006 To ja pieniędzy na takie cacko bym nie miał :D


  • 0

#10 mrmorty

mrmorty

    Stary wyjadacz

  • Mod Team
  • 4850 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Skąd:z kątowni
  • Imię:Józek
Garaż Rower

Napisano 14 grudzień 2016 - 21:56

Potwierdzam uszczelki olejowe Ariette jako zamienniki do bomberów.

Już kilka widelców wyszło z mojego serwisu właśnie z tymi uszczelkami. Z oryginałami miałem raz problem - w sierpniu miałem Super T na warsztacie. Uszczelki kupione u dystrybutora. Po tygodniu zwrot - widelec cieknie. Okazało się że w olejowej pokruszyła się warga zbierająca. Wymieniłem na ariette(klient życzył sobie wymianę jednej). Po dwóch tygodniach posypała się druga uszczelka. Znów wymiana i od tego czasu jest spokój. Nie wiem jak potoczyła się sprawa zwrotów itd. Z gregorio to jest tak że albo nie mają albo mają ale stare leżaki.

Z mojego doświadczenia - uszczelki kurzowe w Marcokach były niezwykle trwałe i jeśli co jakiś czas potraktujesz je silikonem w sprayu to pożyją bardzo długo. 


  • 0

#11 AdaskoKross

AdaskoKross

    Maniak

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 222 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Z Polski
  • Imię:Pomnik
Garaż Rower

Napisano 15 grudzień 2016 - 01:59

Generalnie nie mam jak sprawdzić teorii z różnicą ciśnienia , bo posypała mi się pompka do widła. Tak jak wspominałem rozważam problem w tym , że wyciek następuje w chwili braku powietrza w goleni. Jako , że mam dwie komory jedna napompowana druga nie ( bo sprężyna ) wyciek jest właśnie tam gdzie brak powietrza. Skąd to założenie? Otóż prawa goleń nie była do końca szczelna i bardzo powoli schodziło powietrze spod korka(do 10/20psi około 4-5dni z 80psi) . Gdy całkowicie zeszło nagle pojawił się wyciek potem zmieniłem kolejność napompowania. Uszczelniłem gwint , powietrze trzyma o dziwo olej nie pojawia się (w bardzo małym stopniu) natomiast tam gdzie powietrza brakuje , olej wycieka do stopnia takiego , ze spływa po goleni dolnych aż do klocków,gdzie przy napompowanej komorze właściwie nie widywałem tego problemu.Wyciek pojawia się zazwyczaj po lądowaniu gdy to olej zmienia poziom. Co myślicie konkretnie o tym. Uszczelki tak czy inaczej wymienić muszę , bo przy tym wieku jak się dba tak się ma. Rozumiem , że 

uszczelki olejowe Ariette
mogę z czystym sumieniem brać .
  • 0

#12 AdaskoKross

AdaskoKross

    Maniak

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 222 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Z Polski
  • Imię:Pomnik
Garaż Rower

Napisano 19 grudzień 2016 - 22:32

Udało mi się stworzyć pompkę do widła za pośrednictwem węża od pompki od amortyzatora, węża ogrodowego i kompresora :D nabiłem po 40/50 psioszek na komorę lewa troszkę puszcza olej jednak nie jest to w takim stopniu jak wcześniej. Czyżby ciśnienie w komorze uszczelniało uszczelkę ? Jak to możliwe.Zamiast uszczelek(bo wydają się być w stanie dobry+) chyba zakupię gąbki olejowe na uszczelki , bo smar stały szybko coś .. znika .. 

 


  • 0

Reklama

Reklama

#13 woojj

woojj

    Master

  • Użytkownik
  • 1655 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:śląsk
Garaż Rower

Napisano 19 grudzień 2016 - 22:50

Zmień chłopie te uszczelki bo pewnie mają z 6-8 lat i nie trzymają. Gdybyś je zmienił choć raz nie było by problemu. W marcokach jest podwójne uszczelnienie- zimer+kurzowa. Jak widać olej na lagach to znak że trza to zrobić i nie oszczędzać. Marcoki też trzeba serwisować :-)) 

Komory powietrzne w marcokach były z jednej strony ograniczone korkiem z wentylem (góra) a na dole była to powierzchnia oleju. Pompując amor nieco podnosisz ciśnienie samego oleju a ten naciska bezpośrednio na wargi uszczelki. To tak jak z tłoczkiem w klamce hamulcowej. Masz tylko iluzoryczną poprawę. 


  • 0

#14 AdaskoKross

AdaskoKross

    Maniak

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 222 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Z Polski
  • Imię:Pomnik
Garaż Rower

Napisano 20 grudzień 2016 - 00:49

Pompując amor nieco podnosisz ciśnienie samego oleju a ten naciska bezpośrednio na wargi uszczelki.
Idealnie. Chętnie bym te uszczelki zakupił lecz koledzy i koleżanka wyżej informują , że nie raz jest hymm.. problem z wysyłką tych właściwych uszczelek.Więc nieco pewności brakuje.

 


  • 0

Reklama

Reklama

#15 mrmorty

mrmorty

    Stary wyjadacz

  • Mod Team
  • 4850 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Skąd:z kątowni
  • Imię:Józek
Garaż Rower

Napisano 26 grudzień 2016 - 17:40

ale przecież napisane jest - bierz ariette i będziesz zadowolony. Coś więcej mam tłumaczyć czy zamknąć temat do licha?


  • 0