Xonix29 Napisano 28 Listopada 2016 Napisano 28 Listopada 2016 Miał być fitness, miał być stalowy gravel, chyba będzie aluminium od speca. Mało informacji w polskich internetach o tym rowerze. Ludzie chwalą te rowery, a niektórzy narzekają na rozwiązanie tylnej osi w systemie specialized SCS, o co z tym chodzi? Z tego co się orientuję jest szersza lub węższa oś i inny hak przerzutki? Czyli nie planując zmiany kół nie przeszkadza to w niczym? Ogólnie co myślicie o tym rowerze https://www.specialized.com/pl/pl/bikes/road/diverge-elite-dsw/119017 ? Wiem, że osprzęt szału nie robi, ale to nie jest szosa jako taka. Szukam takiego roweru, którym można zjechać z asfaltu, czasem założyć bagażnik i wygodnie jechać w dalszą trasę.
wildix Napisano 28 Listopada 2016 Napisano 28 Listopada 2016 a niektórzy narzekają na rozwiązanie tylnej osi w systemie specialized SCS, o co z tym chodzi? Chodzi o to, że nie podejdzie ci typowo rowerowy set, 135mm to piasty mtb... ale Spec dodatkowo przesuną korpus na lewo, żebyś nie mógł założyć mtb, stąd ten dziwny hak (i hejt) https://www.bikerumor.com/wp-content/uploads/2015/10/specialized-SCS-thru-axle-hub-system-spec-sheet.gif , to raz. Dwa: Spec w ramach wygina widełki na prawą stronę, dzięki temu szprychy lewe i prawe są tej samej długości (kiedyś Ritchey promował w swoich kołach podobny pomysł, ale kosztem zbliżenia do środka lewego kołnierza piasty -nic dziwnego, że się nie przyjęło)
Xonix29 Napisano 29 Listopada 2016 Autor Napisano 29 Listopada 2016 Dzięki za wyjaśnienie. Czyli mimo wad niekompatybilności z innymi kołami, są też może jakieś plusy tego rozwiązania, skoro tak to specialized wykombinował. Jakbym chciał składać inne koła, to kupuję piastę speca, zlecam zaplecenie na wybranej obręczy i po problemie?
teraw Napisano 5 Stycznia 2017 Napisano 5 Stycznia 2017 Teoretycznie po problemie, w praktyce masz takie samo koło za dwa razy wyższą cenę i szukanie mechanika, który umie tak zapleść
TomHagen Napisano 5 Stycznia 2017 Napisano 5 Stycznia 2017 Ja bym wolał, jeśli już szukasz wśród "wielkich marek", Treka Domane... W podobnej kasie masz ALR 4 Disc.
Xonix29 Napisano 5 Stycznia 2017 Autor Napisano 5 Stycznia 2017 Teoretycznie po problemie, w praktyce masz takie samo koło za dwa razy wyższą cenę i szukanie mechanika, który umie tak zapleść W takim razie będę szukał gotowych kół pod ten standard o ile zajdzie potrzeba ich wymiany. Czytałem też, że jest możliwość zastosowania specjalnego adaptera do haka przerzutki i wtedy można zakładać normalne koła. Ja bym wolał, jeśli już szukasz wśród "wielkich marek", Treka Domane... W podobnej kasie masz ALR 4 Disc. To nie jest gravel/adventure, konkurencją dla diverege od Treka jest CrossRip Rower kupiony tak więc już nie pytam o inne propozycje.
TomHagen Napisano 5 Stycznia 2017 Napisano 5 Stycznia 2017 Jak dla mnie to byłby gravel jak malowany - no ale i tak gratuluję zakupu!:-)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.