Laos Napisano 24 Listopada 2016 Napisano 24 Listopada 2016 Witam W rowerze mam korbę Suntour XCT-318, 48-38-28 zębów. Niestety na długie, strome górskie podjazdy, szczególnie z bagażem, na kołach 28 cali, przełożenie 28/32 jest dla mnie za twarde. Czy w powyższej korbie można wymienić jedną najmniejszą zębatkę z 28 na np. 24 ? Pozdrawiam
Tatanka Napisano 24 Listopada 2016 Napisano 24 Listopada 2016 Może by się dało założyć 26,ale to zależy czy przerzutka ma pojemność 22t.Jakie masz stopniowanie kasety?
radziuGD Napisano 24 Listopada 2016 Napisano 24 Listopada 2016 A czy xct nie jest przypadkiem nitowane?
marcin_ostrów Napisano 24 Listopada 2016 Napisano 24 Listopada 2016 Może być. Od drugiej strony , można pokombinować z kaseta 34/36 - o ile masz kasete a nie wolnobieg
gtb Napisano 24 Listopada 2016 Napisano 24 Listopada 2016 XTC to korba nie rozbieralna z nitowanymi zębatkami - blatu nie zmienisz (złudzenie daje nit od dużej/średniej tarczy bo od zewnątrz wygląda jak śruba od komina).
Tatanka Napisano 24 Listopada 2016 Napisano 24 Listopada 2016 Więc jeśli masz kasetę,to wymiana na model z większą ostatnią koronką,lub wymiana korby
Laos Napisano 24 Listopada 2016 Autor Napisano 24 Listopada 2016 Faktycznie :-( Przyjrzałem się uważnie i to są nity. Myślałem, że zawsze są imbusy. Czyli wymiana korby.
Tatanka Napisano 25 Listopada 2016 Napisano 25 Listopada 2016 Możliwe że przerzutka też będzie do wymiany
zekker Napisano 25 Listopada 2016 Napisano 25 Listopada 2016 Tak samo przy zmianie kasety (zwłaszcza na 36) może być konieczność wymiany przerzutki (tylna droższa). Zasadniczy problem jest czy przednią przerzutkę da radę na tyle obniżyć, żeby dobrze współpracowała z mniejszymi zębatkami. Problemem mogą być otwory w ramie do przykręcenia koszyka na bidon, zbyt długie ramię przerzutki, które oprze się o dolną rurę tylnego trójkąta ramy. Moja Alivio 411 (o ile dobrze pamiętam numer) dedykowana korbie 28-38-48 dawała radę z kombinacjami: 22-32-38, 22-36 i 26-38. Przy najmniejszej koronce 22 było już niewiele zapasu od ramy (Accent Shannon, Author Instinct 29) ale szło ustawić.
Laos Napisano 28 Listopada 2016 Autor Napisano 28 Listopada 2016 Witam Jeżeli pójdę drogą wymiany korby to skoro mam korbę i suport "na kwadrat" to nowa musi być tak samo ? Czy można jakoś zmierzyć czy nowa korba 22-32-44 zostanie obsłużona przez starą przerzutkę ? Jak stwierdzić jaka przerzutka obsłuży nową korbę 22-32-44 ? Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc Podbijam.
Tatanka Napisano 28 Listopada 2016 Napisano 28 Listopada 2016 Przy zmianie korby najprawdopodobniej czeka Cię wymana suportu,ponieważ każda korba ma dedykowaną długość suportu.Więc możesz wymienić na np.octalink
gtb Napisano 28 Listopada 2016 Napisano 28 Listopada 2016 Jeżeli pójdę drogą wymiany korby to skoro mam korbę i suport "na kwadrat" to nowa musi być tak samo ? Jeśli chcesz pozostawić obecny suport to musisz kupić korbę na kwadrat która będzie pasować pod jego długość osi (dla korby XCT jest to 113mm) , pasować będzie np. SR XCR http://allegro.pl/korba-kor45-suntour-xcr6-44t-7-8-9-speed-2-kol-i6614478447.html lub Shimano Alivio FC-M430 http://allegro.pl/shimano-alivio-fc-m430-kwadrat-44-32-22-170mm-i5819215985.html - obie mają odkręcane zębatki. Jeśli zdecydowałbyś się na inną wówczas suport do wymiany - w tym wypadku warto byłoby rozważyć octalink. Czy można jakoś zmierzyć czy nowa korba 22-32-44 zostanie obsłużona przez starą przerzutkę ? Podaj dokładny model z numerem (będzie podany w specyfikacji twojego roweru a także wytłoczony na przerzutce - zazwyczaj od tyłu wózka) obecnie posiadanej przerzutki wówczas będzie można to sprawdzić w danych technicznych producenta. Jak stwierdzić jaka przerzutka obsłuży nową korbę 22-32-44 ? Sprawdzasz w specyfikacji konkretnego modelu (całkowitą pojemność , max. rozmiar zębatki , różnica duża/średnia) , generalnie pod stopniowanie 44/32/22 pasują przerzutki dedykowane do napędu 9s .
Laos Napisano 28 Listopada 2016 Autor Napisano 28 Listopada 2016 Witaj Moja przerzutka przednia SUNTOUR FD7 (31,8 mm). Korba SUNTOUR XCT-318. Rower Author Zenith 2008r. Mój wkład suportu ma już jakieś 27-28 tys km. Nie mam z nim problemów, ale skoro będę zmieniał mechanizm korbowy to chyba wymienię także wkład suportu. Byłoby głupio ściągać korbę za 2-4 tys bo suport padł. Czy w takim razie wkład suportu na kwadrat 68x113 / BSA, będzie właściwy do korby http://allegro.pl/korba-kor45-suntour-xcr6-44t-7-8-9-speed-2-kol-i6614478447.html ?
Tatanka Napisano 28 Listopada 2016 Napisano 28 Listopada 2016 Do korby z linku suport będzie pasował.Sprzedający ma taki na innej aukcji
gtb Napisano 28 Listopada 2016 Napisano 28 Listopada 2016 Moja przerzutka przednia SUNTOUR FD7 (31,8 mm). W katalogach Suntour'a występuje tylko FD8 , FD7 nie ma ale możliwe , że jest to jakaś wersja OEM na montaż fabryczny . Patrząc po specyfikacji FD8 (pojemność 20T , wersja dla stopniowania 48/38/28 i 42/32/22) może wystąpić problem we współpracy z korbą 44/32/22 . Może (ale nie musi) być problem z prawidłowym ustawieniem i wyregulowaniem ale to można by sprawdzić dopiero organoleptycznie. Jeśli by nie zagrała to za przyzwoite pieniądze można na allegro dostać solidne i sprawdzone starsze modele Deore (FD-M510/511 , FD-M530/531) te by bezproblemowo zagrały z korbą którą chcesz kupić. Czy w takim razie wkład suportu na kwadrat 68x113 / BSA, będzie właściwy do korby KORBA (KOR45) SUNTOUR XCR6 44T 7/8/9 SPEED 2 KOL (6614478447) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. ? Taki będzie pasował , jeszcze dla pełnej pewności zmierz szerokość mufy w ramie (BSA występuje 68mm i 73mm) , ale na 99% będziesz miał 68mm.
Laos Napisano 29 Listopada 2016 Autor Napisano 29 Listopada 2016 W katalogach Suntour'a występuje tylko FD8 , FD7 nie ma ale możliwe , że jest to jakaś wersja OEM na montaż fabryczny . FD7 (31,8 mm) to inna przerzutka montowana w 2008r. SUNTOUR FD8 (34,9 mm), jak widać po podanym rozmiarze (choć nie wiem co to dokładnie za dystans) była montowana w 2009r w tym samym Zenithcie. Mufę mam 68mm.
gtb Napisano 29 Listopada 2016 Napisano 29 Listopada 2016 31,8 i 34,9 to średnica obejmy którą dopasowujesz do średnicy rury podsiodłowej , nie ma to wpływu na model przerzutki (oba rozmiary występują naprzemiennie , choć gro modeli występuje tylko w tym większym a do mniejszego stosuje się adaptery). Jedyne co znalazłem odnośnie FD7 : http://www.andesindustrial.cl/articulo/cambiador-mtb-318mm-fd7-d_31145 , wychodzi na to , że jest to to samo co Duro a taka występuje w katalogu SR 2007 https://issuu.com/why_gbr/docs/srs-2k7-web str.51 . Przy twoim fabrycznym stopniowaniu korby 48/38/28 zapewne założyli wersję 508 a do korby 44/32/22 potrzebowałbyś 504. Starczy tego teoretyzowania , zmontuj tą z obecną i zobaczysz czy będzie dobrze działać - jeśli nie to zmienisz na pasujący model.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.