Skocz do zawartości

[Przerzutka tylna] KROSS Turystyczny Damski


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Z góry chciałbym przeprosić jeśli moje pytanie będzie zbyt ogólne lub lakoniczne, zdaję sobie sprawę że opisuję dosyć ogólnie, ale nie za bardzo mam pomysł jak opisać to dokładniej.

 

Razem z żoną jeździmy codziennie do pracy ok 17 Km w jedną stronę. Na bieżąco staram się serwisować takie rzeczy jak klocki czy przerzutki jednak tym razem trochę nie wiem jak sprawę ugryźć, może mi coś podpowiecie.

 

Żona narzeka na to że podczas "startu" musi kilka razy obrócić pedałami zanim zmieni się przerzutka na wyższą i że wcześniej tak nie było. Spróbowałem więc zrobić to co zawsze czyli sprawdzić naciąg linek oraz śrub. "Na sucho" w domu wszystko wydawało się być w porządku, jednak żona mówi że problem cały czas się pojawia.

 

Dodam że żona cały czas operuje tylną przerzutką (6) a przednią (3) ma cały czas na "dwójce".

 

Moje pytanie jest następujące: Co zrobić żeby zdiagnozować problem?

 

Jak na razie do głowy przychodzą mi tylko: Sprawdzenie czy kaseta niema wyrobionych zębów, Sprawdzenie czy łańcuch nie jest zużyty, Sprawdzenie czy linka przerzutki dobrze "chodzi".

 

Z góry dziękuję za propozycje.


Zapomniałem dodać że rower żony to KROSS TransAlp 2009 :) i zdjęcia

post-201432-0-50625300-1479739467_thumb.jpg

post-201432-0-20173300-1479739468_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stan wizualny nie świadczy zbyt dobrze o stanie technicznym tego sprzętu....

Umyj rower, sprawdź stan zużycia łańcucha (posiadasz przymiar zużycia łańcucha?), jeżeli jest wyciągnięty wymień go, sprawdź stan linki w pancerzach i stan pancerzy, jeżeli linka ma opór w którymś z nich wymienić go to konieczność, kolejna kwestia, sprawdź czy przerzutka nie ma luzu na mocowaniu haka, czyli ta imbusowa śruba z tego co pamiętam klucz piątka, złap za korpus przerzutki palcami i spróbuj poruszać w stronę koła i do siebie, jeżeli występuje tam luz, dokręć ta śrubę, jeżeli po powyższych czynnościach nic się nie zmieni a luz na srubie dalej występuje, proponowałbym wymienić przerzutke

Jeżeli rower był gdzieś grzmotniety możesz też mieć skrzywiony hak, z kolei zużycie zębatek objawialoby się głównie przeskakiwaniem łańcucha podczas jazdy lub spadaniem na niższy bieg samoczynnie, więc wstępnie tą przyczynę wykluczam...

 

Oczywiście w sytuacji kiedy wszelakie próby regulacji nie skutkują

 

Wysłane z mojego HTC Desire 610 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Potwierdziłem. Łańcuch rozciągnięty jak guma w majtach posła Kalisza.

 

Teraz, jeśli mogę zadać dodatkowe pytanie:

 

Wymienię Łańcuch i Kasetę i myślę nad wymianą tarcz, lub całej korby.

 

Znalazłem tarcze do tej korby (FC-M411) na allegro w sumie za 108 zł

 

Ale jest też to:

 

http://allegro.pl/korba-48x38x28-170-shimano-alum-fc-m131-mocna-i6220486946.html

 

lub to:

 

http://allegro.pl/rowerowa-korba-sr-suntour-xr-kwadrat-oslona-48-i6274916033.html

 

Moje pytanie: Co wg. was bardziej się opłaca? I czy rzeczywiście jest sens wymieniać Korbę/Tarcze?


Czy może wymienić poprostu sirodkową zębatkę? Zdjęcia korby tutaj:

 

https://goo.gl/photos/14BfPFWJ5Sa4ehmw9

 

https://goo.gl/photos/dKP7zFsgYd1ehk6V6

 

Przepraszam że brudne :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedz sobie na pytanie ile środków chcesz przeznaczyć na upgrade tego roweru....

 

Dlaczego chcesz wymienić jedynie środkową zębatkę? Jest najbardziej zużyta?

 

W tym przedziale cenowym nie odczujesz znaczącej różnicy wszystkie korby które są tu wymienione są w zasadzie podobne, natomiast wszystko zależy od tego ile chcesz na nie wydać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...