Skocz do zawartości

[2500] Rower crossowy/fitness


desertsky

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, od kilku dni czytam rozmaite fora rowerowe, ale sam nie mogę się zdecydować, więc proszę o radę.
Szukam roweru maksymalnie do 2500. Jeżdżę głównie po asfalcie, ale ten asfalt pozostawia wiele do życzenia, wjeżdżam także na szuter czy do parku, gdzie są korzenie drzew. Przejrzałem multum rowerów, nie mogę się zdecydować. Jakiś czas temu rozważałem zakup Unibike Vipera 2015 za 1999zł. Odstraszyła mnie jego waga - 14kg czyli standard w tej cenie. Dlatego myślę nad zakupem roweru fitnessowego, wpadł mi w oko Kross Pulso 2, 2016, którego można dostać za 2500, ale wydaje mi się, że to rower bardziej szosowy.
Wolałbym, aby rower nie posiadał hamulców hydraulicznych. Rower nie będzie miał zastosowania transportowego.
Pozdrawiam.

  • Mod Team
Napisano

Stoisz przed wyborem : lżejszy rower bez amortyzacji i na cieńszych oponach ( fitness ) vs. cięższy rower z amortyzacją na grubszych oponach ( cross ).

Pierwszy jednak lepiej się sprawdzi na asfaltach, a drugi da nieco większy komfort kiedy z niego zjedziesz.

Ciężki wybór ..., a może przełaj - jeżeli nie będzie Ci przeszkadzała mocno pochylona pozycja i kierownica typu baranek.

 

  • Mod Team
Napisano

Pulso ma dość szerokie opony, ale niestety ze względu na brak bieżnika ( Kojak ) po zjechaniu z asfaltu przyczepność może być słaba.

Ewentualnie kupisz fitnessa i zmienisz opony na nieco szersze i takie które zapewnią Ci przyczepność także poza asfaltem.

Jeżeli nie ciśniesz zbyt ostro i agresywnie, to przy spokojnym jeżdżeniu w suchych warunkach Kojak też powinien dać radę.

Gdybyś jednak starał się trzymać głównie asfaltu, to lepiej wyposażony od Krossa Triban 540 FB może być lepszym wyborem : http://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-540-fb-id_8322798.html

Jednak opony mają tylko 25 mm, więc z myślą o śmiganiu także poza asfaltem wskazana byłaby wymiana na szersze.

Napisano

A co sądzicie o firmie Pells a konkretnie o Pells Crono Pro - kwota 2499

  • Waga:

    13,2 kg

  • Rama:

    PELL’S 6061Custom Tubeset, Rhombus Bi-Axial, VFHS Techn.

  • Widelec:

    SR Suntour NCX-D LO

  • Ilość przerzutek:

    3x9

  • Przerzutka (tylna):

    SHIMANO DEORE

  • Przerzutka (przednia):

    Shimano Deore XT

  • Hamulec przedni:

    Tektro 837

  • Hamulec tylny:

    Tektro 837

  • Przerzutki:

    SHIMANO DEORE

  • Korba:

    Shimano FC-T3010 48/36/26

  • Kaseta:

    HG300 11-32

  • Obręcz:

    Sram 300 / Mach 210

  • Opony:

    Vittoria Randonneur Trail 700x38

  • Pręty:

    XR64 640 mm

  • Wspornik kierownicy:

    RX57

  • Rura podsiodełkowa:

    XR1

  • Siodełko:

    Tourer

  • Kierownica (uchwyty):

    Double Density Anatomic

    ____________
    Wiem, czytałem tamten temat, ale no cóż, nie chciałem zaśmiecać...

 

Napisano

Proponuję spojrzeć na miejskie crossy - różnie zwane (fitness, hybrydowe, po prostu szybki rower miejski). Cechą wspólną jest brak amortyzatora, zastąpionego sztywnym widelcem (zwykle aluminiowym, wyjątkowo karbon). Opony szersze niż w kolarkach zapewniają wystarczający komfort na asfalcie czy drobnym szutrze... Osprzęt częściej mtb, czasem od szosy...

 

Cube SL Road
http://skiteam.pl/rowery/7241-rower-cube-747000-sl-road.html

 

Giant Escape 1, 2, 3 ("jedynka" ma karbonowy widelec)
http://www.esportowiec.com.pl/rowery-szosowe-c-12/rower-giant-escape-1-2016-p-6010.html

Kellys Physio 30 lub 50
http://www.bikko.pl/rower-fitness-kellys-physio-30-2016-s-20079.html?utm_source=nokaut.pl&utm_medium=cpc&utm_campaign=2016-10&utm_content=20076#nclid=a874db71c2ca9c3754c151eb64a16ff8

 

Napisano

Ten Giant ma słaby osprzęt jak za taką cenę. Z tej trójki skłaniałbym się najbardziej ku Cube SL Road.
Znalazłem  Pells Demon Comp Carbon, cena podobna do tych rowerów. Pytanie czy warto się tym zainteresować.
 

  • Waga:

    10,5 kg

  • Rama:

    Demon P6 Ultralite Racing Tubeset, Triple Butted, Rhombus Bi Axial, VFHS Techn.

  • Widelec:

    PELL'S Carbon Cross

  • Ilość przerzutek:

    3x8

  • Przerzutka (tylna):

    Shimano M313

  • Przerzutka (przednia):

    SHIMANO DEORE

  • Hamulec przedni:

    Avid FR5 / Tektro Mini

  • Hamulec tylny:

    Avid FR5 / Tektro Mini

  • Przerzutki:

    Shimano Ez-Fire Plus

  • Korba:

    Shimano M311 48x38x28

  • Kaseta:

    HG41 11-30

  • Obręcz:

    Sram 300 / Mach 210

  • Opony:

    Vittoria Adventure 700x32

  • Pręty:

    XR64 640 mm

  • Wspornik kierownicy:

    RX57

  • Rura podsiodełkowa:

    XR2

  • Siodełko:

    Tourer

  • Kierownica (uchwyty):

    Double Density Anatomic

    Nigdy nie słyszałem o tej marce, na forum także cisza.

 


Chyba zdecyduję się na tego Cube. Wzrost 184cm, długość nogi 84/85. Jaki rozmiar ramy zatem?  53 czy 52L?


Ostatnie pytanie - czy warto dopłacać do Pell's Carbon Cross Elite? Kosztuje 2902.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...