Skocz do zawartości

[Latarka] Gdzie najlepiej kupić zestaw? (Convoy2+)


Loczeski

Rekomendowane odpowiedzi

A jak wygląda porównanie tego feniksa w trybie turbo 1200 lumenow z convoyem puszczonym na 100%, duza roznica w jasności?

 

 

Na tą chwile sam nie odpowiem na to pytanie, ja jeszcze z tym nie jeździłem w ciemności, czy i kiedy pojadę nie wiem.

 

Tyle co wróciłem do domu po takiej godzinnej próbnej jeździe z tymi światełkami czyli Fenix BT30R i ConvoyS2+ (z kolimatorem 20x60) i innymi modyfikacjami, wspomnianymi tutaj.

 

Cóż napisze tak: przydały się inny temat poświęcony tylko temu, ale mnie się nie chce pisać.

 

Wróciłem do domu po tej godzinie z takimi mieszanymi uczuciami, cóż ameryki nie odkryję że to mieszane uczucie dotyczy ConvoyS2+ przy Fenix-e on naprawdę wypadł blado,nie przypuszczałem że w terenie to się aż tak uwidoczni, świecąc sobie nimi z okna na myśl by mi nie przyszło że różnica będzie aż taka duża.

W Fenix-e na przedostatnim trybie jadę i wszystko widzę jak na dłoni w zapasie zostaje mi jeszcze jeden + doświetlanie "pilotem"

W Convoy w tym momencie już mi skali brakło :) a jeszcze nie jest to to samo czy zbliżone.

 

Nie umiem tego wszystkiego opisać, to trzeba zobaczyć, przejechać się z tym. 

 

Ale można się tego było spodziewać po tym co Koledzy żeście tutaj napisali.

 

 

 

Takie Fenixy trzeba porównywać do 2xConvoy. Wtedy można by juz jakieś miarodajne wnioski wysnuć.

Myślę że przynajmniej z dwoma i to nie tylko takimi jakiego ja mam. 

 

 

 

Myślę, że podstawowym wyznacznikiem będzie to, że to są 2 ZUPEŁNIE RÓŻNE źródła światła. Fenix typowo na rower (nie ma żadnej możliwości wyboru), a Convoy to typowe EDC (uniwersalna latarka) i na rower i przy domu/ obejściu.

 

 

Najsensowniejszym wydaje się to co napisał Kolega w tym cytacie a ja pogrubiłem, bo to jest cala prawda o tych 2 światełkach i nie ma co ich porównywać.

I niech tak zostanie :)

A wspomniany zestaw na kierownicy prezentował się tak :)

f3i16q.jpg

 

b6t5jn.jpg

 

jka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toż dopiero co minęło 24 godz. jak ten mój wrócił po modyfikacji i wymianie OP :)

Masz racje taki zestaw co mam + OP to było by to.

Jak dobrze pójdzie to w niedzielę będę miał do porównania ( a może i zostanie na stale) coś takiego.

 

http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=11053

 

Najmocniejszy model EDC X1 3x XP-L extended 3.0 HE 

 

Ale już teraz wiem że warto mi mieć tego Fenix-a - i już kombinuję jak i gdzie kupić sobie 2 komplet zasilający.

hsszk1.jpg

 

Żebym umiał jeszcze rozszyfrować to co zaznaczone, bo może ktoś jest w stanie takie coś zrobić.

 

10en81u.jpg

 

jka 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem tego X1 i sprzedałem. Nie odpowiadał mi rozkład światła, koszt wymiany optyki i przesyłek oraz niepewności co z tego wyjdzie spowodował, że niewiele dokładając mam 2 latarki. S2+ 60x20 i S2 OP

 

 

Tam będą siedzieć 2 ogniwa (18650?)o pojemności 2600mAh,  połączone szeregowo, czyli napięcie 7,5V

Ale niech mnie ktoś sprawdzi jeszcze lepiej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już kędyś jechałem wieczorem za Kolegą co używał tego X1 i stąd między innymi zdecydowałem się na latarkę która miała być praca/rower.

Ale jak pisałem wcześniej cena za tego X1 trochę mnie przestraszyła :), myślałem coby tego mojego Convey-a przerobić własnie na ten sposób ale Dariusz70 napisał mi ze to spore koszta, no to już się nie upierałem przy przeróbce i wstawił mi ten kolimator.

 

 

 

Tam będą siedzieć 2 ogniwa (18650?)o pojemności 2600mAh,  połączone szeregowo, czyli napięcie 7,5V

Czyli jest nadzieja że dało by radę takie coś zrobić.

 

jka 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry

 

 

 

Tam będą siedzieć 2 ogniwa (18650?)o pojemności 2600mAh,  połączone szeregowo, czyli napięcie 7,5V
 

 

Wydaje mi się, że będzie to pojedyncza zintegrowana bateria (może nawet z ogniw 18650). Producent coś wspomina o możliwym do zastosowania opcjonalnym (zasobniku) zasilaniu korzystającym właśnie z dwóch 18650. Byłoby rozsądne korzystać z takiego zasobnika, albowiem te ogniwa (18650) można kupić o zdecydowanie większej pojemności niż 2600mAh i łatwo wymienić na zapasowe podczas dłuższych wyjazdów. 

 

Cyt:

"

  • Included with the BT30R is a proprietary Fenix BA2B rechargeable battery pack (with 2600mAh/7.4V batteries)
  • An OPTIONAL POWER SOURCE is the BA4C battery case which uses two rechargeable 18650 batteries or four CR123A non-rechargeable batteries. Contact a Fenix Service & Repair Center to order the BA4C battery case."

Źródło do poczytania tutaj: http://www.fenix-store.com/fenix-bt30r-rechargeable-bike-light/

 

Pozdrawiam, Grzegorz 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w ubiegłym m-cu kupowałem na bangood 3x convoy S2+ z ciepłą diodą i 8 driverami (2,8A). Wyszły po 57zł z przesyłką. Złożenie tego na jakąś topową pastę termoprzewodzącą to kilkanaście min roboty. Do tego wziąłem worek różnych uchwytów również z bg w cenie od 3 do 5zł. Wszystko dotarło w ciągu 18 dni. Aku i ładowarki miałem ale tu moim zdaniem nie ma co się szcypać. Te lepiej brać sprawdzonych marek od 1 sprzedawcy wystawiającego fakturę w pl. W razie pożaru i/lub innych szkód będzie można się do takiego uśmiechnąć po odszkodowanie (sprawa cywilna).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wszystkie podpowiedzi co do tego Fenix-a 

 

 

 

Producent coś wspomina o możliwym do zastosowania opcjonalnym (zasobniku) zasilaniu korzystającym właśnie z dwóch 18650. Byłoby rozsądne korzystać z takiego zasobnika, albowiem te ogniwa (18650) można kupić o zdecydowanie większej pojemności niż 2600mAh i łatwo wymienić na zapasowe podczas dłuższych wyjazdów. 

 

Nie wiem czy producent nie miał na myśli tego co na tej fotce, bo ten rodzaj Fenix-a BT30R sprzedawany jest z jakby zasobnikiem.

 

O takie coś z podglądem naładowania 

2lizaza.jpg

 

Druga strona nie powiem fajnie to wykonane.

2zefcw9.jpg

 

Jak widać można to rozkręcić, ale ja ze swoimi zdolnościami technicznymi nie zabiorę się za to by zobaczyć co tez tam jest w środku :)

2wfp7wm.jpg

 

 

 

Jak dobrze pójdzie to w niedzielę będę miał do porównania ( a może i zostanie na stale) coś takiego.   Latarka uniwersalna EDC X1 | LED XM-L2 1050lm 3x XP-L 1800lm   Najmocniejszy model EDC X1 3x XP-L extended 3.0 HE 

 

No i miałem tą możliwość ze dłużej po obcowałem z latarką z tego cytatu.

I by nie za długo się rozwodzić, napiszę że dla mnie było by to co bym chciał mieć gdybym nie miał Fenix-a bardzo przypasowała mi tam np. barwa światła (taka zimna) a zresztą co tutaj pisać, dobry sprzęt i tyle ale to jest moje prywatne zdanie i piszę za siebie.

 

Zresztą wczoraj to tam na tym naszym spotkaniu było tyle różnistych latarek że jeszcze mnie głowa boli :) bo jedno jest pewne, dla mnie teraz po wstawieniu kolimatora mój ConvoyS2+ jest po prostu za slaby, do jazdy w nocy w lesie czy po klifie :)

sw4bb6.jpg

 

Dostałem propozycje - mam sprzedać Convoy-a a w to miejsce kupić sobie o np takie coś  :o lub temu podobne

Czołówka Zebra Light H600

 

http://brytan.com.pl/czolowka-zebra-light-h600-mk-ii/

 

jka

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry

 

 

 

Nie wiem czy producent nie miał na myśli tego co na tej fotce, bo ten rodzaj Fenix-a BT30R sprzedawany jest z jakby zasobnikiem.

 

 

Myślę, że to jednak będzie inny zasobnik. Fotka poniżej, a źródło tutaj: http://forums.mtbr.com/lights-night-riding/fenix-ba4c-case-found-946922.html

 

958705d1422259759-fenix-ba4c-case-found-

 

fceabb7f53.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widać można to rozkręcić, ale ja ze swoimi zdolnościami technicznymi nie zabiorę się za to by zobaczyć co tez tam jest w środku

 

 

A jednak ciekawość była silniejsza i po rozkręceniu zobaczyłem coś co i tak mi nic nie mówi.

 

 

 

Tam będą siedzieć

 

No właśnie co to jest ?

 

2nrkux.jpg

 

wirrm0.jpg

 

1zeyqeg.jpg

 

jka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Convoy S2+ w wersji 2,8A świeci mniej więcej 1h10m @100% na ogniwach 3400mAh Sanyo i Panasonic. Zapas w postaci drugiego convoya z drugim ogniwem mam w plecaku bo na moje wypady jedno ogniwo to za mało a 40% to za ciemno. Drugi convoy na wszelki wypadek bo awaria latarki w takich okolicach co jeżdżę oznacza czekanie do świtu... co może być trudne przy obecnie panującej aurze.

Odnośnie aku NiMH do lampek rowerowych... takich używałem kiedyś na tyłach ale w/g moich obserwacji - dobre. markowe ogniwa NiMH AAA o pojemności 800mAh starczały na mniej więcej 50% czasu osiągalnego przy dobrych, markowych bateriach z pewnego źródła, które kupuję raz na jakiś czas hurtem bo to i do pilotów w domu i do zabawek dla dzieci i do kilku innych jeszcze dupereli a wychodzi poniżej 1PLN/szt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry wieczór

 

 

 

ogniwa 18650B
 

 

Zdecydowanie lepiej mieć 2 lub więcej przy sobie. Niewiele ważą, a zawsze masz pewność, że światła nie zabraknie i można w każdej chwili wymienić na naładowane. Co ważne obyś nie pomylił i nie zaopatrzył się w te z zabezpieczeniem, które do CV się nie nadadzą (sterownik i rozmiar/ długość ogniwa). 

 

Pozdrawiam, Grzegorz 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...