Skocz do zawartości

[4500] Jaki rower odpowiedni dla mnie?


osis25

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie przyjaciele.

 

Może znaczne od tego, że dotychczas jeździłem na KROS TRANS SOLAR (treking) jeździło się dość przyjemnie natomiast hamulce zdecydowanie za słabe i brakowało mi w tym rowerku tego, że np chciałem pojechać z narzeczoną przez jakiś las czy hałdy.... no dało się.... ale bardzo niepewnie i nie stabilnie.... A kupować rower typu cros ? Przecież to praktycznie to samo co mój solar tylko bez osprzętu (błotniki, dynamo) itp. Jakoś tak sceptycznie podchodzę do tego typu roweru (delikatny) ja osobiście warze 105kg i potrzebuję czegoś w miarę wygodnego, nie męczącego i solidnego. Rower ma służyć na dojazdy do pracy 6km w jedną stronę, jak i do jazdy w zróżnicowanym terenie (miasto, las, jakieś hałdy) Co w takiej sytuacji wybrać ? Wiem że rower typu cros byłby najrozsądniejszym wyborem ale.... jak pisałem wyżej. Może jest jakaś ciekawa alternatywa 29er lub mtb z w miarę normalną geometrią do codziennego użytku. Podkreślę, że rowerem też będę jeździł do pracy jesienią czy też wczesną zimą. Mój treking nie zbyt się nadawał do takich podróży.

 

Bardzo chciałbym uzyskać sensowną odpowiedź, bo kwota 4500zł to nie są dla mnie małe pieniążki.

Chciałbym również jak najlepszy osprzęt w danej kwocie.

 

Pozdrawiam serdecznie Mateusz.

Napisano

Nie znamy się a wybrałeś rower na grupie 1x11 SLX, to TY kupujesz, poczytaj o grupach osprzętu, cenach, ja bym wybrał coś na 2x10 z sztywną osią do 4200-4500 jest co znaleźć. Narzeczoną dogonisz nawet na czymś tańszym a nawet na single speed i stali jak chłopaki ze Stallovy'ego.

Napisano

Rowery marki Cube miały zazwyczaj bardziej rekreacyjną geometrie. Chociaż osobiście nie lubię tej marki ale może dla Ciebie była by okej.  Jeśli nie chcesz za bardzo "leżeć" na rowerze to sprawdzaj w geometrii horyzontalną długość górnej rury. Im większa tym bardziej sportowa (leżąca) pozycja.

Jednak najlepszą opcją jest zawsze pojechanie do sklepu i przymierzenie się do danego bike'a

Napisano

Jakoś marka romet mnie odrzuca.... co do Krosa mogę go mieć nowego za 3600zł. Powiedzcie mi jak te hamulce wypadają w B8 i czy rama nie jest zbyt agresywna na jazdę także po mieście ? Reszta osprzętu wygląda na przyzwoitą.

Napisano

Hamulce zazwyczaj są z niższej półki, chwytać ma tylna zmieniarka np. XT jakiś Fox czy RS z przodu, full deore i takie tam a reszta tanim kosztem by klient myślał że kupił super rower na jakże super osprzęcie.

Mając budżet 4500 zł możesz spokojnie złożyć samodzielnie rower w domowym zaciszu do miasta na sztywnym widle i xt 2x11 łącznie z hamulcami XT.

Napisano

Zawsze rozbrajają mnie tu porady by złożyć sobie samodzielnie rower, podczas gdy tematy zakładają laicy chcący jedynie dokonać zakupu i od razu móc cieszyć się z jazdy.

Napisano

Osis, Twoje uprzedzenia co do Rometa są nieuzasadnione. To polska firma, robiąca obecnie dobre rowery, tańsze i droższe, w czym jest gorsza od marek tajwanskich niemieckich czy amerykańskich?

 

A co do składania - znam wielu, co przyszli po gotowca a wrócili z bakcylem samodzielnego grzebania. I tak to fakt, samemu można złożyć set taki, jakiego się nigdzie nie kupi. I nie, nie wymaga to zaawansowanej wiedzy. W obecnych czasach, gdy mamy standaryzację, składanie jest "do ugryzienia" dla każdego kto ma czas i chęci i lubi majsterkować.

 

Nikt tu autorowi tematu nie pisze, że jego pomysł na wybór gotowych rowerów to g... i ma sobie sam zrobić rower. Samodzielne składanie to tylko jedna z wielu opcji.

 

Napisano

Zawsze rozbrajają mnie tu porady by złożyć sobie samodzielnie rower, podczas gdy tematy zakładają laicy chcący jedynie dokonać zakupu i od razu móc cieszyć się z jazdy.

Złożenie roweru jest dziecinnie proste nawet dla laika, w dobie internetu wszystko jest podane na tacy.

Napisano

@@Sobek82 dla wielu to nie problem , ale dla większości to czarna magia , od samego studiowania w necie wszelkich kompatybilności (tapery , sztywne osie , stery , przerzutki ) laik może dostać oczopląsu a wiedza wyda mu się ja poziomie fizyki kwantowej , poza tym nie każdy ma zdolności manualne , narzędzia , zaplecze.

Napisano

Owszem, sam jestem z natury leniwy ale złożyłem i dobrze się przy tym bawiłem, zajęło mi to jeden wieczór z rana regulacja ustawień przełożeń i w drogę.
Dodam że nigdy wcześniej tego nie robiłem, miałem kilkuletnią przerwę w pedałowaniu ;) Co do osprzętu byłem gorzej niż laikiem. Kilka wieczorów w necie, na alledrogo i powstał pomysł samodzielnego składania. Samodzielnie też załatwiam potrzeby fizjologiczne ;) ale to temat na inne forum.

Nikogo nie namawiam jednak gotowca nie kupiłbym, teraz marzy mi się jakaś szosa/przełaj też bEdEm składał.

Pozdrower 

Napisano

Ale w swoich poczynaniach miałeś jedną ważną cechę - chęć .

Gro osób woli kupić gotowca i cieszyć się jazdą, nawet duperele typu zmiana dętki robią w serwisach a co dopiero mówić o składaniu całości.

Napisano

Rzekomo niby czemu słabego ? I nie włożyłem 4500 tylko 3600. Po drugie nie chce składać roweru bo nie mam narzędzi ani czasu. To tak jak ja bym ci dał do wymiany rozrząd czy rozebranie silnika. To też w internecie wyczytasz i masz wszystkie narzędzia? Blokady, kompa itp ? Więc proszę daruj sobie.

Napisano

ta r8 całkiem spoko jest nie przejmuj się.  Sram GX fajnie działa (szkoda tylko że nie kompletny ale trudno). Rower ma obie sztywne osie co przy sporej wadze użytkownika będzie przydatne.  Hample takie średniawe ale w płaskim terenie w zupełności wystarczające.

Za 3600 zł nic ciekawszego byś nie złożył, chyba że na jakiejś badziewnej ramie za 600zł ale to nie ma sensu.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...