Skocz do zawartości

[suport] rozważania na temat długości suportu


pawelpiwowarczyk

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Chcę zmienić linię łańcucha, przesuwając ją w kierunku najmniejszych zębatek kasety. Mam suport 118mm (BB-ES25). Suport już tyka, więc będzie okazja do zmiany. O ile przesunie się linia łańcucha przy zamontowaniu suportu o długości 121mm lub 123mm?

Czy suport "urośnie" z obu stron o tę samą wielkość, czy jedynie od strony tarczy, czy w jeszcze inny sposób?

 

Wydaje mi się, że kiedyś widziałem rozpiskę suportów Neco, z której wynikało, że długoś osi suportu zmienia się różnie z obu stron suportu. Teraz jednak nie mogę tego dokumentu odnaleźć.

 

Może to pytanie to przerost formy, może "założysz Pan rozmiar dłuższy i będziesz Pan zadowolony", jednak chcę dokonać świadomego wyboru.

Napisano

Mam napęd 1x9, na korbie (w miejscu środkowej tarczy) owalną zębatkę 34z N-W. Linia łańcucha pozostała niezmieniona w stosunku do oryginalnego napędu 3x9.

50% czasu łańcuch pracuje na trzech najmniejszych trybach kasety.

Planuję zmienić 34z na 32z (nie przewidziałem że owalna 34z powoduje kadencję jak zwykła 34z a na podjazdach wymaga siły jak 36z, ale to temat na inny wątek), więc pewnie jeszcze częściej łańcuch będzie lądował na najmniejszych trybach. Uważam, że lekkie przesunięcie linii łańcucha zwiększy (w moim przypadku) żywotność napędu. Suport tak czy siak chcę kupić nowy.

Napisano

ja bym na twoim miejscu zmienił łańcuch na 10/11s- są lepiej znoszą przekosy, łańcuch 9 rzędowy nie bardzo- przynajmniej tak wynika z moich obserwacji

 

Tapnięte z mojego Mi3. jeśli napisałem coś dziwnego to wina autokorekty.

Napisano
Mam napęd 1x9, na korbie (w miejscu środkowej tarczy) owalną zębatkę 34z N-W. Linia łańcucha pozostała niezmieniona w stosunku do oryginalnego napędu 3x9.

I bardzo dobrze, zostaw tak jak jest, bo najprawdopodobniej wynosi ona 50mm gdzie na kasecie nasz ok. 45mm. Już w tym układzie masz przesunięcie na zewnątrz (o 5mm), nie psuj roweru.  

Ty nie masz problemu z linią łańcucha, ty masz problem z doborem przełożeń. Nie masz siły w nogach więc dałeś 34z na korbie, a chcesz jeszcze mniej. To wymusza skolei potrzebę jazdy na najmniejszych koronkach kasety, które szybko zajedziesz. Tak się nie zestraja napędu. Te 50% czasu powinieneś spędzać na biegach 7/6/5, a nie 9/8/7. Musiał byś mieć większy blat na korbie np. 36z, niestety wtedy nie będziesz w stanie podjeżdżać pod górki i dla tego dałeś 34z, a chcesz dać 32z. To rodzi problemy jak widzisz, bo nie dla każdego są napędy 1xX. Trzeba było zbudować napęd 2x9 z korbą 36/22 i najwyżej dać kasetę 11-32 czy nawet 11-28. Uwierz, jeździł byś praktycznie jak na napędzie 1x9, ale miał byś zapas na najstromsze podjazdy, a 50% czasu spędzał byś właśnie na koronkach 7/6/5.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...