Skocz do zawartości

[renowacja] starej kolarzówki


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 
Chodzi mi po głowie renowacja starej kolarzówki, która miałaby mi służyć do dojazdu do pracy.

Nie chodzi mi, żeby odtworzyć historyczny wygląd. Zależy mi zeby dobrze chodziła i w miarę dobrze wygladała.  

 

Szukam na allegro kolarzówek jakiś starych, które by sie nadawały do odnowy. możecie powiedzieć na co zwrócić uwagę? jaki koszt może mieć cała inwestycja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróć uwagę na mocowanie suportu i rozmiar kół. Najlepiej, jakby mozna było wkręcić suport typu pakiet i koła były w rozmiarze 28". Kolejna sprawa, to ster. Dla wymiaru 1", nakręcanego znajdziesz wszystkie możlaiwe części. Reszta, jest kwestią subiektywną.

 

Jak nie chcesz dużo inwestować, to zwróć uwage na lakier. To w sumie jedna z droższych rzeczy (malowanie proszkowe, to minimum 150 pln). Cała reszta, o ile szukasz części, które po prostu są, działają i jakoś wyglądają, a nie najlepszych w klasie, to nieduży koszt. W sumie korba też sporo kosztuje, więc warto by było, aby była nadajaca się do używania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylnego hamulca brak - tzn jest ale za długi do tej ramy, przedni też jakoś dziwnie wygląda ale może da się klocki podnieść wyżej i byłoby by dobrze. Brak manetek więc wypadałoby je dokupić, jeszcze dochodzą linki i pancerze, owijka/chwyty. Jeśli koła i suport nie klekocą to po dołożeniu trochę ponad 100 rower będzie jeździł. Tyle z podstawowych rzeczy. Jeśli tam są stalowe obręcze kół to wypadało by wsadzić jakieś nowe toczydełka być mógł normalnie hamować jakby było mokro. W ogóle jeśli chodzi o koła to jedna wielka niewiadoma do czasu aż to się obmaca, więc uwzględnij w kosztach podobnie jak suport. I jeśli to ma wyglądać bardziej rasowo to koniecznie zmień mostek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego bym chętnie obejrzał, wg mnie rokuje.

 

Na pierwszy rzut oka:

1. Suport na kwadrat, prawdopodobnie na gwintowaną mufę

2. Lakier ładny, ale trzeba obejrzeć

3. Koła wyglądają OK, a przynajmniej w miarę OK. Jak nie ma luzów, to można jeździć. Nie mam pojęcia czy są to brudne stalowe, czy aluminiowe. Na pierwszy rzyt oka, powiedziałbym, że alu.

4. Hamulce do zmiany (jak kupisz, to mogę ci zaoferować po 15 pln saccon aluminiowe, nówki sztuki - kupiłem do mistrala, ale za krótkie. Tu powinny być dobre, ale to pogadamy po ewentualnym zakupie.)

5. Mostek koniecznie do zmiany

6. Klamki - kazda inna :), ale wyglądają na sprawne

7. Manetek brak - kupiłbym płynne, jesli ma być tanio, albo kciukowe (płynna + 6 index)

8. Niestety nie jestem w stanie ze zdjęcia okreslić, czy to kaseta, czy wolnobieg. Wg mnie to jest kaseta.

9. Piasta tylna wygląda z grubsza OK. Zdało by się wyczyscić.

10. Piasta przednia jest brudna. Nie mam pojęcia, co będzie pod spodem.

11. Siodło można by odczyścić, ale nie wiem czym i jaki byłby efekt.

12. Nie wiadomo w jakim stanie jest łańcuch. Założyłbym wymianę.

 

 

Jeśli bedziesz oglądał.kontaktował się ze sprzedajacym, to zapytaj o mocowanie linek przerzutki, bo hamulcowa w jakiś archaiczny sposób jest montowana.Ciekawe, jak przerzutkowe.

 

 

 

Wg mnie po taniości, aby to jeżdziło i hamowało, to jest do uzupełnienia:

- komplet hamulców (jak kupisz ode mnie, to 30pln+przesyłka :))

- manetki - najtaniej ~25pln za płynną Sunrace

- linki i pancerze (2 linki hamulcowe + 2m pancerza hamulcowego + 2m pancerza przerzutkowego) ~30pln z linkami galwanizowanymi

- mostek (40pln + przesyłka za alu, najtańszy, za 10pln kupisz stalowy, ale ja bym nie oszczędzał na tym)

- łańcuch - najtańszy sensowny pod 6-7 biegów kupisz za 15pln + przesyłka (Sunrace)

- czyszczenie (proszek IZO i zestaw szczotek :))

- smarowanie

- owijka - najtańsza ~10pln, sensowna 25pln.

 

Podsumowałbym to tak:

Zapytałbym się o mocowanie linek przerzutkowych, chyba, że planujesz z tego Single Speeda. Jeśli nie, a mocowania są, to bym się monco na nim zastanowił. W granicach 100-150 pln przywrócisz go do życia (o ile kaseta/wolnobieg nie są zajechane i przerzutki żyją) i bedziesz mógł smigać.

Edytowane przez borsooq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

- linki i pancerze ([...]+ 2m pancerza przerzutkowego)

Gwoli ścisłości, to do tego roweru wystarczy 20-30 cm pancerza przerzutkowego. Rama przystosowana jest do manetek na obejmę

http://wrower.pl/images/strony/002/full/manetki_szosowa_klasyczna.jpg

Do przedniej przerzutki linka (bez pancerza)biegnie od manetki przez ślizg pod suportem w górę do przerzutki (dolny ciąg). Do przerzutki tylnej goła linka biegnie od manetki przez ślizg pod suportem do stopera na poziomej rurce tylnego trójkąta (trochę widać ten opór pod rurką na jednym ze zdjęć) I od tego stopera  leci już w pancerzu do przerzutki. No chyba, że montujemy linkę w pełnym pancerzu mocowanym do ramy na trytytki czy taśmę izolacyjną. To wtedy ponad 1,5 m pancerza zużyjemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...