krgsone Napisano 10 Lipca 2016 Napisano 10 Lipca 2016 Witam, wczoraj zmieniłem cały napęd na osprzęt alivio m430 (korba, komplet przerzutek, manetki) oraz łańcuch kmc x9 73. Ze starych rzeczy zostały piasty oraz kaseta też alivio, które są dobrej kondycji. Cały osprzęt pod 9 biegów. Teraz przejdę do występującego problemu. Mianowicie przy przełożeniu 3x1 łańcuch spada z dolnego kółeczka tylnej przerzutki, na innych biegach jest wszystko ok. Tylna przerzutka dobrze wyregulowana, trochę muszę dopieścić przednią ale wątpię żeby to była przyczyna tego problemu. Bardzo proszę o jakieś sugestię. Powoli dopiero zaczynam przygodę z domowym serwisem, dlatego też z góry dziękuję za wszystkie sugestie oraz porady. Pozdrawiam
jakac93 Napisano 10 Lipca 2016 Napisano 10 Lipca 2016 3x1 czyli największa z przodu i największa z tyłu? Za duży przekos i może dla tego spada. Jeśli tak jeździsz to postaraj się to zmienić bo zarżniesz nowy napęd w mig.
krgsone Napisano 10 Lipca 2016 Autor Napisano 10 Lipca 2016 Dokładnie tak, największa z przodu i największa z tyłu. Nie jeżdżę na takich przełożeniach, ale pytam się bo wydaje mi się, że nie jest to normalne zjawisko. Na poprzednim napędzie (7s) skrajne przełożenia wchodziły i kręciły bez żadnego problemu. Wydaje mi się że każdy bieg powinien wskakiwać i kręcić prawidłowo...
cervandes Napisano 10 Lipca 2016 Napisano 10 Lipca 2016 Stary napęd był luźny i pozwalał na więcej, nowy jest sztywniejszy i broni się przed amatorszczyzną właściciela w postaci próby użycia przekosu.
krgsone Napisano 10 Lipca 2016 Autor Napisano 10 Lipca 2016 Czyli uważasz że to jest normalne zjawisko? I w każdym napędzie tego typu występuje takie zjawisko? :-)
jakac93 Napisano 10 Lipca 2016 Napisano 10 Lipca 2016 W każdym pewnie nie. Zależeć to może od wielu czynników. Zależy jak łańcuch układa się na kasecie i kółeczkach przerzutki, pewnie w jakimś stopniu od jego długości, sprawdź czy hak i wózek przerzutki jest prosty. Poczekaj aż łańcuch się ułoży na zębatkach(przejedź kilkanaście/kilkadziesiąt km) i może wtedy to ustąpi. Jakby występowało to na używanych przełożeniach to bym się martwił, a tak nie ma czym.
krgsone Napisano 10 Lipca 2016 Autor Napisano 10 Lipca 2016 Trochę mnie to uspokoiło, aczkolwiek czuje lekki niedosyt po zmianie tego osprzętu :-( podsumowując na razie jeździć i niczym się nie martwić, dopiero po przejechaniu pewnej ilości km, zwrócić uwagę na zachowanie tego przełożenia i ewentualnie wtedy s,ująć przyczyny?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.