Skocz do zawartości

[Magura MT5] vs XT - Opinie


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Zamierzam zmienić hamulce i biorę pod uwagę Magury MT5 lub XT M8000 ew. T785. Mają zbliżoną wagę, magura zdecydowanie lepsza siłę hamowania (najważniejszy wskaźnik), tak samo z wytrzymałością. Na korzyść XT przemawia dostępność, cena, serwis. Reszta to szczegóły.

 

Ktoś z was używał hamulców Magury MT5/MT7 - jakie opinie. 

Jest dużo negatywów co do MT2/MT4 że się pocą, są wycieki itp. jak to się ma do MT5?

 

Są jakieś przeciwwskazania do łączenia ich z tarczami shimanowskimi? Dedykowane dla Magury są 2,0 a do XT 1,75.

Tutaj pojawia się problem bo mam centerlocka a magura chyba takich nie robi. 

 

Problem jest też waga bikera ;P

 

Juro

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 4 tygodnie później...
  • Mod Team
Puklus

 

 

Jest dużo negatywów co do MT2/MT4 że się pocą, są wycieki itp. jak to się ma do MT5?

Serio ? Ja na 2 lata widziałem cieknący raz ... i to z pod śruby odpowietrznika a sprzedajemy rowery z magurami wiec mamy ich sporo. Magury sa niemal niezniszczalne, pomijając głupotę wizytownika, ciężko je zajeździć. MT5 to potęga na tarczy 160, juz po kilkunastu metrach tyl podnosi a co jak sie kupi porządne klocki i lepsze tarcze ?

 

XT był dobrym hamulcem kiedyś, teraz sa takie se. Nie mowie ze zle hamuja bo są bardzo dobre, jednak jakość wykonania jest za magura. 

 

 

 

Są jakieś przeciwwskazania do łączenia ich z tarczami shimanowskimi?

Nawet bym zalecał tak zrobić, magura + tarcza XT= +15 do mocy :D

 

 Lepiej późno niż później :D

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W nowym rowerze Focus, hamulec MT2 padł po 300 kilometrach. Przedstawiciel Focusa na Polskę powiedzial, że mają bardzo dużą ilośc reklamacji

tego modelu Magury. Hamulec odesłałem i przysłali nowy, ale juz  nie ryzykowałem i kupiłem XT. Z Shimano przejechalem 9500 km -także zimą w mocno

minusowych temperaturach- i nie mialem najmniejszych problemów. 

Było to 2 czy3 lata temu. 

Potem całkowicie przerzuciłem się na rower szosowy.

Edytowane przez Darek14
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Mod Team
Puklus

No widzisz, u nas nie ma żadnych reklamacji Magury, nie padają, zapowietrzają się często - wynika to z konstrukcji i dotyczy tylko tylnych. Tu natomiast kisną shimano, sam mam obecnie na półce skiśnięty m985 od tobo, i 2 kolejne w jego rowerze, który pożyczyłem, kur ... nie da sie tym hamować nawet.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Podobna zawartość

    • kubus96
      Przez kubus96
      Sprzedam myk-myka Magura Vyron Elect V2 o skoku 150 mm (średnica 31,6) .
      Sztyca jest nowa, raz była zamontowana do roweru w celu sprawdzenia poprawności działania (nigdy nie użyłem jej w terenie).
      Całość sprzedaję w oryginalnym kartonie z pełnym wyposażeniem (sztyca, kabel micro USB do ładowania, pilot do sterowania + oringi do montażu na kierownicę, instrukcja obsługi itp.).
      Cena: 1500 zł.
      Wysyłka paczkomatem po przedpłacie lub odbiór osobisty.

       
       
    • Byderobo
      Przez Byderobo
      Witam,
      Pierwszy raz w życiu umarła mi klamka hamulcowa ( XT M785) po zimie tylny hamulec zapowietrzony, olej hydrauliczny po przewodzie, ściekł aż na amortyzator (tak, teraz już nigdy nie wrócę do hamulców zalewanych DOTem ). W związku z tym proszę szanowne Koleżanki i Kolegów o podpowiedzi, rady i opinie.
      Rozwiązania widzę 3.
      1. Wymiana samej klamki. Na plus idzie koszt, na minus to to, że nie mogę nigdzie znaleźć nowych klamek do XT M785. I teraz zaczynają się pytania:
      a) Która klamka będzie lepiej pasowała M8000 czy M8100 (manetki mam na obejmach)?
      b) Czy przy wymianie klamki konieczna/zalecana/zbędna jest wymiana zakończenia przewodu?
       
      2. Wymiana tylko tylnego hamulca na  nowy XT M8000 (lub inny). Na plus wciąż mamy dość ograniczony koszt, na minus to, że kiedyś chciałbym przejść na klami 1-dno palcowe.
       
      3. Wymiana kompletu hamulców. W tym momencie hamulce muszą być:
      - z klamkami na jeden palec
      -zalewane olejem
      -siła hamowania minimum taka jak dawały XT M785
      -modulacja zdecydowanie lepsza niż w M785
      -cena za komplet bez tarcz i adapterów powiedzmy do około 1000zł
      -dostawa do Austrii
      Na plus dla rodzinki Shimano - mam już zestaw do odpowietrzania
      Na plus dla XT M8100 mam zapasowe klocki z poprzednich hamulców
      Myślałem o zakupie po prostu kompletu nowych XT, ale może lepiej dorwać gdzieś w promocji Sainty? Albo 4 tłoczkowe XT? A może coś od Magury lub Formuli?
       
      Za odpowiedzi, podpowiedzi i sugestie albo linki do konkretnych promocji będę bardzo wdzięczny
    • Polassar
      Przez Polassar
      Cześć, 
      Zamówiłem 2 nowe hamulce Magura MT5 (już zalane i odpowietrzone) , przy montażu szybko okazało się, że jest problem gdyż bez względu na to jakbym nie gimnastykował się z ułożeniem zacisku na adapterze to klocki trą o tarczę. Hamulec ustawiałem zgodnie ze sztuką czyli trzymając za klamkę z poluzowanymi śrubami adaptera (przód).

      Mój zestaw to:
      Widelec: Rock Shox Pike DJ (standard PM)
      Tarcza: Tarcza hamulcowa MAGURA STORM HC 180mm 6 śrub IS
      Adapter: Shimano - PM/PM 180mm SM-MA-F180P/P
      Generalnie gołym okiem widać i czuć, że zacisk nawet w stanie spoczynku wchodzi na tarcze z lekkim oporem, tak jakby tłoczki po jednej ze stron były za bardzo wysunięte. Nie udało mi się nawet zdjąć tych magnetycznych klocków gdyż ewidentnie jest za mało wolnej przestrzeni aby te zagięte blaszki mogły przejść przez szczellinę. Probowałem ze swoją starą tarczą Avid Centerline UCI 180 ale efekt ten sam. Czym to może być spowodowane? Zbyt dużą ilością oleju? Zapowietrzeniem? W drugim hamulcu widzę, że jest ta sama historia więc nawet nie próbowałem go zakładać.

      Nadmienię, że założenie swojego poprzedniego hebla Sram Level ST trwało tylko chwilę i odbyło się bez żadnego problemu. 
      Z góry dziękuję za pomoc.  
    • radomir
      Przez radomir
      Cześć, zabieram się do przekładki amora na widelec sztywny. Chcę zredukować wagę roweru. Nie miałbym większych problemów, gdyby nie hamulce Magura HS11. Nie chcę z nich rezygnować. Obecnie montowane są do piwotów amora w ten sposób, że:
      W piwot amortyzatora wkręcona jest tulejka (redukcja?), która posiada wewnętrzny gwint. W ten gwint dopiero wkręcana jest "prowadnica" dla hamulca. Jaki wybrać sztywny widelec, abym był w stanie zamontować ten hamulec - wkręcić tą prowadnicę - propozycje z najwyższej półki odpadają - kasa. Czy któryś z linków poniżej mieliście w ręku, da się na nim bez "rzeźby" zamontować HS11?
      - https://allegro.pl/oferta/widelec-force-treking-28-ahead-alu-1-1-8-7225623042?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_UZSD_pla_sport_turystyka_rowery_akcesoria&ev_adgr=Rowery+i+akcesoria&gclid=CjwKCAiA_MPuBRB5EiwAHTTvMWkMb12Mu4ZijCKLjPW4J0IJ-6kqEueJUQTw0tho7RVIdWQwicndlBoCSz4QAvD_BwE,
      - https://www.centrumrowerowe.pl/widelec-unibike-treking-pd14554/?v_Id=4338&gclid=CjwKCAiA_MPuBRB5EiwAHTTvMQ7o3Jqu8aSHhh1apT0BF2KqOiqfcsRIcODvdG_wP5KzJVeXmBf3ZxoCTZkQAvD_BwE
      - https://www.rowertour.com/p/162984/widelec-28-trekking-piwot-stalowy-220x130-czarny?gclid=CjwKCAiA_MPuBRB5EiwAHTTvMaRvRgpm6Rd07q81Zo0RofJ2FoX962y3Udd38KoyyeG2ks3Ub3NEBhoCcAgQAvD_BwE (ten jest gwitowany...)
      - https://www.ctbike.pl/accent-widelec-treking-700c-do-rowerow-trekkingowych.html 
      - https://www.rowerystylowe.pl/p-1525/widelec-miejsko-trekkingowy-point-hi-ten-28
      Dzięki za podpowiedzi, propozycje widelców też mile widziane. Pozdrawiam
    • Chromanic
      Przez Chromanic
      Witam serdecznie, 
      Przełożyłem hamulce obręczowe hydrauliczne ze starego roweru na nowy, uprzednio wymieniając w nich klocki. Od kiedy trochę się wytarły strasznie głośno skrzypią.
      Próbowałem następujących rzeczy:
      - Odtłuszczyłem obręcz oraz hamulce benzyną extrakcyjną,
      - Odpowietrzyłem hamulce,
      - Przetarłem klocki hamulcowe papierem ściernym aż nie było na nich śladu aluminium z obręczy, 
      - próbowałem też zmienić ustawienie klocków względem obręczy (bliżej lub dalej od opony),
      -  w geście rozpaczy zamontowałem też gumowe podkładki pod ramką hamulca celem wytłumienia drgań,
      Żadna z powyższych prób nie poprawiła sytuacji. Myślę że problem może stwarzać obręcz jednak nie jestem pewny gdyż na wcześniej zamontowanych hamulcach V-Brake tego problemu nie było. Na anglojęzycznych forach znalazłem informację że pomogło szlifowanie obręczy jednak nie znalazłem wiele szczegółowych informacji jak należy to zrobić.
      Będę wdzięczny za podane jakiegoś sposobu którego jeszcze nie próbowałem. bądź wytłumaczenie jak należy przeszlifować obręcz koła aby uzyskać pożądany efekt i niczego nie uszkodzić. 
      z góry dzięki. 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...