motobecane_ Napisano 5 Czerwca 2016 Napisano 5 Czerwca 2016 Cześć Wszystkim! Założyłem nowy temat, bo chciałbym samodzielnie złożyć sobie rower i mam kilka pytań co do wybory korby. Będę wdzięczny za pomoc Sprawa wygląda tak, że mam starą ramę szosową i do tego zakupiłem sobie koło z nexusem 3. A teraz przyszło mi na myślę, żeby zmienić też korbę i suport. Po poczytaniu forum i przejrzeniu ofert na allegro doszedłem do wniosku, że najlepiej będzie kupić jakąś używkę ze zintegrowaną osią. Ale: 1. nie wiem jak w takim wypadku reguluje się linię łańcucha. Suporty na kwadrat czy ISIS mają różne długości wkładu, a tutaj jak to wygląda? 2. te korby są najczęściej poznaczone do napędów 10-rzędowych, a ja mam tylną zębatkę mam prawdopodobnie pod gruby łańcuch i łańcuch też mam 1/8 cala. korbę chciałbym kupić już z zębatkami i zostawić sobą tylko tę pierwszą. Czy np. łańcuch 3/32 cala dałby radę pracować z zębatką 1/8 cala z tyłu i taką z korby pod 10-rzędowy napęd z przodu? czy musiałbym kupić również zębatkę do tyłu 3/32 cala? 3. mam problem z ogarnięciem przełożeń. tzn. nexus ma przełożenia 0.733, 1.0 oraz 1.36. rower w tej chwili ma ostre z tarczą 40 przód i 16 tył i było to zdecydowanie zbyt lekko (tak już było, to nie mój wybór). Rozumiem, że działa tu zasada, że im większa różnica wielkości tarcz tym większe "cięższe" przełożenie a do tego można regulować biegami w piaście. Czy zębatki 50t przód plus 18t tył będą ok przy tej piaście? Dzięki za podpiwedzi!
Hetman Napisano 5 Czerwca 2016 Napisano 5 Czerwca 2016 Tu masz zbiór piast z planetarkami, znajdź sobie swoją i będziesz miał wszystkie przełożenia: http://john-s-allen.com/gears/hubratios.htm Mnożysz to przez przełożenie główne na łańcuchu i potem przez rzeczywisty rozmiar koła. W ten sposób możesz porównać z innym rowerem, który masz i znasz, przełożenie po przełożeniu, zrób sobie arkusz.
motobecane_ Napisano 14 Czerwca 2016 Autor Napisano 14 Czerwca 2016 dzięki ale w tym linku są przełożenia nexusa, które właśnie podałem w pierwszym poście. albo czegoś nie zrozumiałem ;p ale ok czyli załóżmy jeśli mam tarczę z przodu 52t, a z tyłu 18t to przełożenie mam 2,88 i teraz mnożę to np przez 0,75, odpowiadające najniższemu biegowi w nexusie i mam przełożenie 2,16, lub przez 1,33 (najwyższy bieg) i mam 3,8? dobrze myślę? czy przy przełożeniu 3,8 da się w ogóle jechać? obecną korbę mam ze zintegrowaną tarczą 52t i chciałbym ją zachować. nie mam teraz roweru do porównania.
Hetman Napisano 15 Czerwca 2016 Napisano 15 Czerwca 2016 Ludzie jeżdżą na różnych przełożeniach , musisz dobrać dla siebie to co Ci podchodzi najlepiej. Tak, mnożysz w ten sposób - jeśli chcesz porównać sobie z innym rowerem z innym rozmiarem kół, to jeszcze znormalizować do tych rozmiarów (czyli promienia, średnicy, obwodu - czegokolwiek, byle brać w obliczeniach te same wymiary ). Porównaj sobie z czymś przerzutkowym, będziesz miał pojęcie czego się spodziewać po przełożeniach tak wstępnie. Dochodzi jeszcze różna długość ramienia korby, ale tu różnica jest już dość mała, choć też możesz ją uwzględnić w obliczeniach (jeśli jest różna, oczywiście).
motobecane_ Napisano 22 Czerwca 2016 Autor Napisano 22 Czerwca 2016 ok, przełożenia i korbę już sobie ogarnąłem. pozostaje mi linia łańcucha. zmierzyłem z tyłu i wychodzi 45mm, a więc jakiej długość suport powinienem kupić? czy przy szerokim łańcuchu robi różnicę kilka milimetrów w tę czy tę? bo jakoś super dokładnie to chyba nie bardzo da się zmierzyć.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.