robertcb1 Napisano 28 Kwietnia 2016 Napisano 28 Kwietnia 2016 Od wielu lat użytkuję różne rowery i motorowery, w sezonie jeżdżę dość często i zauważyłem taką prawidłowość, na różnych rodzajach łańcuchów w rowerach i motorowerach. Jeśli nie smaruję łańcucha, to bardzo wolno on się rozciąga, trzeba setek kilometrów by coś zauważyć. Gdy tylko nasmaruję (olejem - różne rodzaje olejów; finish line, zwykły wazelinowy itp) łańcuch, to po jednej jeździe (choćby 30-50 km) łańcuch się zauważalnie rozciąga, co szczególnie widać na zwykłych rowerach bez przerzutek i motorowerze. Dotyczy to zarówno nowych łańcuchów (fabrycznie zakonserwowanych) jak i częściowo zużytych. Dlatego teraz nowego łańcucha w ogóle nie smaruję, aż nie zacznie skrzypieć lub pojawią się pierwsze ślady rdzy, i smaruję jak najrzadziej. Zauważyliście coś takiego u siebie? Jakie to ma wyjaśnienie?
seraph Napisano 28 Kwietnia 2016 Napisano 28 Kwietnia 2016 Nienasmarowany łańcuch jest ciasny i nie siada tak na zębatkach przez co może wydawać się krótszy. Nasmarowany lepiej dopasuje się do zębatek przez co dostanie pozornego luzu. Smar wypłuka też trochę syfu spod tulejek. Suchy łańcuch się powoli zaciera i nigdy mu to na zdrowie nie wyjdzie. No chyba, że producenci dodają jakiś magiczny środek obniżający właściwości wytrzymałościowe stali
robertcb1 Napisano 28 Kwietnia 2016 Autor Napisano 28 Kwietnia 2016 Nowy łańcuch jest jakoś tam zakonserwowany i na pewno jest czysty w sensie kurzu, piachu. Ten nowy łancuch założony i jeżdżony bez smarowania się znacznie wolniej rozciąga, niż w przypadku gdy nasmaruję go przed pierwszą jazdą.
seraph Napisano 28 Kwietnia 2016 Napisano 28 Kwietnia 2016 A po co smarować nasmarowany fabrycznie łańcuch przed pierwszą jazdą?
SovaLTD Napisano 28 Kwietnia 2016 Napisano 28 Kwietnia 2016 Ten nowy łancuch założony i jeżdżony bez smarowania się znacznie wolniej rozciąga, niż w przypadku gdy nasmaruję go przed pierwszą jazdą. @@seraph, ma rację, nowy łańcuch jest już fabrycznie nasmarowany i mało tego, jest to najlepszy smar do łańcucha jaki tylko może być, wytrzymuje nawet 500 km, co jest nie do osiągnięcia w zwykłych olejach do łańcuchów. Przed pierwszą jadą należy tylko taki łańcuch porządnie wytrzeć z zewnątrz, bo ten smar jest bardzo gęsty i będzie łapał cały syf z drogi, najlepiej szmatka nasączona benzyną ekstrakcyjną.
Marjanek Napisano 28 Kwietnia 2016 Napisano 28 Kwietnia 2016 Ale to że "zauwazalnie się rozciąga" to znaczy że mierzyles czymś czemu można zaufać czy miara jest na oko? Wydrapane w Tapatalk
robertcb1 Napisano 28 Kwietnia 2016 Autor Napisano 28 Kwietnia 2016 Nie mierzyłem długości, tylko na oko skok naprężenia, no i jak luźny to zaczyna spadać.
Mod Team michuuu Napisano 29 Kwietnia 2016 Mod Team Napisano 29 Kwietnia 2016 Nie wierz oku. To jest niemożliwe, smar/olej nie ma wpływu na stal jaka by podła nie była.
przmor Napisano 29 Kwietnia 2016 Napisano 29 Kwietnia 2016 W czasach internetu wszystko jest możliwe. Każda bzdura znajdzie swoich wyznawców, którzy będą ją powtarzać.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.