Skocz do zawartości

[Rower] Trek Superfly? składać, iść w carbon, czy jeszcze coś innego? ~10k zł


saphrii

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

 

Wciąż sceptycznie nastawiony jestem do ramy wykonanej z karbonu, nie przeraża mnie tyle kwestia ceny, co niższa od alu wytrzymałość na punktowe uderzenia i mniejsza sztywność boczna. Nie wiem, nie umiem powiedzieć, na karbonie jeździłem tyle co na jazdach próbnych, czyli tyle co nic.

 

Wybór.

Jako że chcę przesiąść się z 26' Garego Fishera z geometrią Genesis, szukam czegoś w podobnej geometrii (krótki tył, długa górna rura - trafiłem na geom. G2 Trek Superfly do którego przymierzam się już od późnej jesieni, ale wybór zapaść nie może.

Kuszą potwierdzane bdb warunki gwarancji wieczystej na ramę (zarówno alu, jak i karbon), i gdyby nie to że wciąż mam wątpliwości co do karbonu, zapewne cieszyłbym się już nowym nabytkiem.

 

Sprzęt:

Celuję w osprzęt Shimano XT (może być łączony z SLX), napęd 2x10, lub 2x11, hamulce na pewno chcę XT, ew. przełożę wcześniejszy model XTR.. Widelec - (z Trekowskich) przynajmniej Reba, lub Fox 32 Float FIT4. - niestety takiego zestawu nie ma w wersji na ramie aluminiowej (najwyższy model z alu: Superfly 8), same podstawowe Sram GX1 :/

 

Co mi sięnie podoba w gotowych Superfly

Koła - wystarczyło że poczytałem na nieco na temat piast... chcę poskładać własne w w budżecie 2k zł. Na dzień dobry zamierzam też wymienić kasetę, bo chcę bardziej twarde zestawienie - prawdopodobnie 11-28... zwłaszcza że korba ma mieć 2 biegi - "młynek" w obecnym zestawieniu zupełnie mi nie pasuje.

 

Reasumując - jeśli chodzi o kwotę to biorę nawet pod uwagę Treka Superfly 9.8... z tym, że jeszcze dojdą koła i kaseta. Rozważam więc zakup samej ramy aluminiowej Treka, lecz zapewne poskładanie wyjdzie mnie w kosztach znacznie drożej, jak gotowy. Jest też kwestia amortyzatora - Trek w swojej geometrii stosuje offset 51mm - większy niż standardowy - znów nie wiem, jak wygląda sprawa zamawiania widelca od Treka, wezmę "zwykły" widelec to zwiększy się trail (koło o ok 2cm bliżej suportu, tracę geometrię G2)

 

Chętnie wysłucham Waszych spostrzeżeń na temat karbonu zastosowanego w Superfly i pozostałych opisanych tu kwestii.

Nie jestem także przyspawany do Treka, chętnie rozważę inne propozycje, które będą bdb jakościowo i spełnią moje wymagania co do geometrii (na pewno odpada Cube - są za krótkie nawet te sportowe modele)

 

PS. moje parametry fizyczne: 192cm / 80kg / noga w kroku 91cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trek w swojej geometrii stosuje offset 51mm - większy niż standardowy - znów nie wiem, jak wygląda sprawa zamawiania widelca od Treka,

Możesz kupić "pudełkowe" widelce pod 51mm od prawie kadego producenta, taki offset nie jest czymś zarezerwowanym dla Treka.

 

prawdopodobnie 11-28

To jeszcze przerzutkę dolicz, "górskie" 10s będą działać kiepsko poniżej 32t, 11s jeszcze gorzej.

 

Wciąż sceptycznie nastawiony jestem do ramy wykonanej z karbonu, nie przeraża mnie tyle kwestia ceny, co niższa od alu wytrzymałość na punktowe uderzenia i mniejsza sztywność boczna.

Nie ma czegoś takiego. Karbon nie będzie mniej wytrzymały od topowej cieniowanej gdzie się da ramy Alu.

Edytowane przez dran2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Możesz kupić "pudełkowe" widelce pod 51mm od prawie kadego producenta, taki offset nie jest czymś zarezerwowanym dla Treka.

 

To dobra, a może nawet bardzo dobra wiadomość, nie wiedziałem.

 

 

 

To jeszcze przerzutkę dolicz, "górskie" 10s będą działać kiepsko poniżej 32t, 11s jeszcze gorzej.

 

Nie spodziewałem się, że mogę tu zastać problemy - fakt, obecnie mam dużą koronkę 28, ale napęd "górski" XT 9s na długim wózku i działa to bezproblemowo.

Co sugerujesz? Wymiana na coś z szosy? Ultegra w góralu? (brzmi trochę irracjonalnie). Czy może lepiej napęd 1x11 (nie jeździłem, nie wiem, z punktu przyzwyczajenia jazdy na 3x9 i oszczędzania łańcucha by działał w możliwie wąskim zakresie (np na młynku: 1-3, na 2: 3-7, na 3: 6-9) wydaje mi się to katowaniem łańcucha).

 

 

 

Nie ma czegoś takiego. Karbon nie będzie mniej wytrzymały od topowej cieniowanej gdzie się da ramy Alu.

 

Ogólnikowo to ująłeś, są karbony i karbony - tyle się nasłuchałem/naczytałem. Mój Gary jest na Alu ZR 9000, jak to się ma do karbonu OCLV Treka? :)

 

dziękuję za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co chcesz zrobić z napędem to jakieś istne dziwactwo z tym 11-28T. Skoro nie masz zamiaru jeżdzić w bardzo trudnym terenie, lubisz siłową, szybką jazdę to od tego jest 1x11. 

 

Co do karbonu to kupujesz potencjalnie Treka więc jak walnie to Ci wymienią i jeszcze przeproszą :P Rama z alu też w każdej chwili może pęknąć. Nie widzę tu tematu. 

 

Składanie o ile nie ma się zajawki na "bo chcę wszystko po swojemu" jest mało opłacalne. Za wyjątkiem składania na ulu ramie ale to nie to samo co karbon. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@HarveyDent, @beskid - macie racje, wydziwiam, pocudowałem przy moim starym rowerze, sądziłem że idę w dobrym kierunku, wymiana blatu na 36T przy napędzie 1x11 będzie mnie urządzać.

 

Co do składania po swojemu wiem, przedraża i może mam nie tyle zajawkę, co świadomość co bym chciał mieć, a patrząc na gotowe modele widzę co mi się w nich nie podoba, co będę chciał od razu wymienić. I na gotowym modelu wiele zdziałać nie mogę... Jeśli mając przed sobą Treka Superfly 8, bądź 7 jako bazę widzę, że chciałbym na dzień dobry zmienić a) koła, B) hamulce c) napęd, to czy to nie mija się z celem?

A iść w karbonowego Superfly 9.7 lub 9.8 tylko dla osprzętu, którego oczekuję, nie będąc do końca przekonanym, czy dobrze robię, że idę w karbon + za jakiś czas zmienić koła? :) Kurcze no nie jestem na tyle starej daty, by być niereformowalnym, ale mam szczere obawy jak stukam w ramę i słyszę ten plastikowy wydmuszkowy dźwięk ;)

 

 

Tymczasem odrywając się od Treka - byłem dziś wieczorem oglądać rowery Superior - dla mnie marka wcześniej nieznana, bardzo zachwalał ją znajomy, żebym sobie na nie spojrzał. Pierwsze wrażenie rowery zrobiły na mnie dobre, dobór osprzętu w modelach już fabrycznych może być praktycznie na życzenie zmodyfikowany, tak więc to na plus. Rama alu na dożywotniej gwarancji, karbon 3 lata i 5 czy 6 lat po zarejestrowaniu. W geometrii 21,5"  rozeznałem się tyle, że rura górna jest o 5mm krótsza od Superfly... (byłem jedynie na szybko wstępnie się rozeznać i nawet nie spisałem co za model proponował sprzedawca - rama alu, osprzęt Sram 1x11, RS Reba, piękny mostek, czarny ;) cena ~ 7000zł)

 

Możecie coś przybliżyć na temat marki Superior? Jakieś spostrzeżenia, przestrogi, jak działa serwis i gwarancja - szczególnie jeśli chodzi o tę dożywotnią - jest tak dobrze jak w Treku?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co najmniej 10-12 lat, może i docelowo do końca.

Wiadomo, po drodze wskutek naturalnego zużycia wymienię pewnie kilka podstawowych części, ale liczę że będzie tak jak z obecnym Garym, który ma jakieś hmm 12 lat i trzyma się świetnie. Sprzedawać go nie zamierzam, bo zwyczajnie nie dostanę za niego takiej ceny, za którą mógłbym coś równie sensownego kupić. Na działce mam ~20 letni pierwszy prawie samodzielnie wybrany rower Mongoose Switchback na rurkach Cro-Mo Tange - jeździ to to jeszcze na oryginalnych kołach (właściwie prócz kasety, łańcucha, tylnej przerzutki i zmiany canti na v-ki nie zmienilo się nic), gripy działają wciąż ładnie - tego też nie zamierzam sprzedawać, bo nie ma sensu.

 

Dlatego też mając do dyspozycji taką kwotę szukam bardziej sprzętu trwałego, niż wylajtowanego - wolę zainwestować więcej niż płacić 2x lub częściej, to nie telefon komórkowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...