Skocz do zawartości

[Suntour XCM ] sztywny, brak regulacji


puscian.mateusz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Posiadam rower Kross Level a2.

Mam w nim amortyzatory SR Suntour XCM.

Ostatnio zauważyłem, że amortyzator jest sztywny, chcąc wyregulowac niestety nie przynosi to rezultatów.

Pokrętło prawe (patrząc od strony siodełka) chodzi lekko wcześniej czułem opór lekki. Teraz wcale.

Wie ktoś jak taki amortyzator można usprawnić?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam XCM po prawej ma blokadę (niebieskie pokrętło)... 

Najwidoczniej blokada uległa uszkodzeniu i stoi w pozycji "zablokowana".

W zależności od wersji XCM miał 2 rodzaje blokady:

 

mechaniczna - możliwa do załączenia tylko na postoju

hydrauliczna (kartridż HLO) -  można ją było załączać w dowolnym momencie, dodatkowe oznaczenie to "Speed Lock" na pokrętle.

 

Mechaniczna było łatwo uszkodzić poprzez blokowanie podczas pracy widelca.

Nie pozostaje ci nic innego jak rozebrać widelec, usunąć usterkę lub w ostateczności cały "system blokowania" widelca. 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinienem jeszcze gdzieś mieć elementy sterująca do HLO 

Weź podważ pokrętło powinno wyskoczyć i zrób foto sprawdzę czy to to samo.

 

Jak już zdejmiesz pokrętło to doraźnie możesz odblokować amortyzator kluczem imbusowym.

Wyjmujesz jeszcze ten element z "zębatka" i w to miejsce wprowadzasz imbus i luzujesz blokadę, wystarczy 1 obrót. 

 

Jeżeli to nie pomoże może się okazać że poprzez zaniedbania i brak serwisu masz skorodowane i zablokowane golenie wewnątrz amortyzatora.

 

Pozdrawiam 

Edytowane przez rzezniol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ACTIVIA, dzięki!

Mam mechaniczną więc teraz już będę wiedział, że trzeba się zatrzymać aby zablokować (a szkoda).

Marzy mi się wymiana na coś powietrznego, ale chyba najpierw poczekam aż xcm się rozpadnie - na razie ma przejechane ze 400 km więc mam chwilę na zbieranie na coś powietrznego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno ... z tego co pamiętam ( ale zastrzegam że mogę się mylić, bo pamieć jest zawodna :D ) to wewnątrz otworu regulacji w kartridżu pod śrubą na klucz 4mm powinna być trzpień i kulka.

Jak się nie mylę :) to wykręć tą śrubę i wytrząś że środka trzpień i kulkę jeżeli kulka nie wypadnie istnieje prawdopodobieństwo że się zapiekła i uniemożliwia odblokowania kartridża.

 

Jeżeli kulka nie wypadnie włóż trzpień i wkręć o kilka obrotów tę śrubę na imbus i postaraj się siłowo "zbić" blokadę ... w sumie nic nie tracisz bo tak czy inaczej kartridż nosi znamiona uszkodzonego.

Jak nie pomoże, możesz go zdemontować i na ewentualny czas dostawy zamiennika od kolegi Activia jeździć bez niego z sama sprężyna w drugiej goleni :). Chociaż ja bym zwyczajnie zaczął zbierać na "prawdziwy" amortyzator.

Amorek zacznie pracować jak "kozica" bo pozbawisz go szczątkowego tłumienia jakie zapewniał kartridż ale będzie się "uginał" :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...