Skocz do zawartości

[Amortyzator] X-Fusion Streat RL


Pysiek321

Rekomendowane odpowiedzi

  • 8 miesięcy temu...

Wpadł mi w ręce ten amorek ze skokiem 140mm. Na razie przejeździłem tylko 3 godziny, lecz już się z nim prawie dogadałem.

Trochę denerwuje stukanie w początkowym momencie ugięcia, z tego co czytałem nie jestem sam i ten typ tak potrafi. Odgłos jakby pancerz obijał się o ramę, więc początkowo próbowałem zwalić winę na wszystko inne.

Podobno da się to poprawić w czasie serwisu. Podstawowy serwis co 25 godzin, pełen co 100.

 

Więcej będę mógł napisać, gdy faktycznie pojeżdżę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam, mam pytanie odnośnie tego amorka. Użytkuję go w rowerze GT Sensor Comp model 2015. W ostatnim roku dużo nie jeździłem i nie robiłem serwisu tego amortyzatora. Teraz się do tego przymierzam (pierwszy raz zamierzam sam go serwisować). Nigdzie nie mogę znaleźć zestawu uszczelek do małego i dużego przeglądu. Na stronie producenta jest film jak zrobić mały przegląd po 25h, ale nie ma nic o pełnym przeglądzie z wymianą 140ml oleju. To Będzie mój pierwszy serwis amorka i nie chciałbym zniszczyć tego sprzętu. Może jakieś info do jakiego amorka szukać filmu z pełnym przeglądem i zestawu serwisowego. Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedz.

Edytowane przez Pegaz123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

X-Fusion nie zaleca wykonywania pełnego serwisu samemu. Poza tym na polskim rynku ciężko kupić klucz do odkręcenia śruby w prawej goleni ( pod pokrętłem tłumienia odbicia).

Tu jest cały wątek o tłumikach RL w x-fusion. 

http://forums.mtbr.com/shocks-suspension/official-xfusion-rl2-fork-service-tuning-thread-910996.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za informacje:-) w międzyczasie udalo mi się znaleźć informacje, że uszczelki od foxa 32 powinny pasować.

Po zimie zauważyłem, że dolne golenie zostały sklejone przez uszczelki... Czy w takim wypadku powinienem wymienić też uszczelki? Tak na zapas... Jeżdżę na dobrą sprawę półtorej sezonu tym rowerem

 

Wysłane z mojego Redmi 3 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Pegaz123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój ma 10 godzin nalotu i też się "blokuje". Nie do tego stopnia aby trzeba było używać ogromnej siły, ale przy pierwszym ugięciu to zjawisko jest widoczne.

W kontekście zimowego postoju sytuacja o której mówisz wydaje mi się więc możliwa.

 

Ja tam rower trzymam w mieszkaniu i bawię się nim non stop, więc idzie mu na zdrowie  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Wymiana uszczelek raczej nie zlikwiduje tego problemu,ale może go zmniejszyć. Wg mnie wystarczy tylko wyjąć gąbeczki w uszczelek, wymyć i nasączyć olejem. Jeśli mało jeździłeś, to zastanów się ,czy wymiana jest konieczna.

 

 

To Będzie mój pierwszy serwis amorka i nie chciałbym zniszczyć tego sprzętu

Choćby właśnie z tego powodu. Jeśli nigdy nie robiłeś amorków, to rzucanie się od razu na pełny przegląd może mieć opłakane skutki.Zacznij od małego serwisu,aby nabrać wprawy w rozbieraniu amorka. Pamiętaj,że do ściągnięcia dolnych lag potrzebny jest specjalny klucz.Jesli użyjesz czegoś niezbyt pasującego możesz uszkodzić trzpień regulacji tłumienia powrotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, pełnego przeglądu jeszcze nie planowałem, tylko badałem sytuację. Czy ktos to juz robił z X Fusionem. Wiem, że Wro jest przynajmniej jeden serwis, który moze go przeprowadzić. Na razie tez uszczelek przeciwkurzowych nie potrzebuję wymieniać, bo są miękkie i elastyczne. A z tego widziałem na którymś filmie to chyba nasadową 13 da się dolną lagę wybić, ale w tygodniu sie temu lepiej przyjrzę jak bede sie do tego zabierał:-)

 

Domyślam sie, ze taki pełny przegląd to raz w roku powinien być, dlatego się dopytuję:-)

 

Wysłane z mojego Redmi 3 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Pegaz123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda mam Slide 29, ale generalnie są podobne.

Serwis robie samemu bez specjalnych narzędzi.

U mnie po paru tys. uszczelki jeszcze nie wymagają wymiany.

Zaczynałem od tego filmu, gdzie z grubsza widać jak się do tego zabrać.

https://www.youtube.com/watch?v=lhMlONm7YSk

Zwykle wystarczy wymienić olej w dolnych lagach; uzupełnić go w komorze powietrznej; nasączyć gąbki i nasmarować uszczelki.

Tłumiki są w 2 wersjach: zamknięty kartridż, lub otwarta kąpiel - tzw. "split damper".

Ale jeśli amortyzacja działa dobrze, to lepiej ich nie ruszać.

 

 

Edytowane przez fw66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze przed serwisem jeszcze małe pytanko. Ile oleju należy wlać? na Stronie X Fusion w pliku napisane jest że 10 ml http://www.xfusionshox.com/images/service_center/torque_chart_oil_levels.xlsx, natomiast na filmie mowa jest o 40 ml w pojemniku i prawie cały pojemnik wlewa. Patrząc mniej więcej na ilość to po około 15 ml... będzie źle jak wleję po 15?

No jeszcze się po drodze znacząco pomyliłem nie mając roweru na miejscu spojrzałem na stronę producenta (http://www.gtbicycles.pl/archiwum/2015-rowery-2015/gorskie/trail/sensor-comp) i okazało się, że mam nie do końca Streat tylko Velvet RL2  :icon_confused: . Na szczęście z te amorki są "bardzo podobne".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 15 ml do dolnych lagów, to wlewam przy podstawowym serwisie, bo do komory powietrznej nie mam dojścia przy małym serwisie, chyba że zawór do pompowania powietrza odkręcę to może tamtędy da się wstrzyknąć.

 

Wysłane z mojego Redmi 3 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

bo do komory powietrznej nie mam dojścia przy małym serwisie

Wykręć zawór ( ale całość, a nie tylko wkład),lub ,korzystając ze zdjętych lag, wykręć element prowadzący trzpień tłoka.

 889718d1398907885t-official-xfusion-rl2-

i wyjmij całoś. Warto tam zajrzeć raz w roku, dać nowy smar i olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykręć zawór ( ale całość, a nie tylko wkład),lub ,korzystając ze zdjętych lag, wykręć element prowadzący trzpień tłoka.

 889718d1398907885t-official-xfusion-rl2-

i wyjmij całoś. Warto tam zajrzeć raz w roku, dać nowy smar i olej.

Czy żeby wykręcić ten element muszę odkręcić od góry zawór? Nie mam w domu klucza 28 mm żeby odkręcić. Jak nie potrzeba to będę się musiał nad tym pochylić:) jak na razie wyczyściłem i wymieniłem olej w dolnych goleniach. Od nowości nie był ruszany a mimo to olej był przeźroczysty, nie mniej patrząc po tabeli powinno tam być po około 15 ml w każdej goleni, a spłynęło z obu w sumie 10 ml. To chyba trochę mało... od razu amorek zaczął lepiej pracować. Wybijając górny goleń z dolnego posłużyłem się kluczem nasadowym 4.5 mm (miałem taki w zestawie od grzechotki) i ładnie wszystko zeszło i nawet nic się nie uszkodziło ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...