jaskier02 Napisano 13 Lutego 2016 Napisano 13 Lutego 2016 Cześć wszystkim, na rowerze nie jeździłem już jakieś 150 lat, ale ostatnio postanowiłem znów się za niego zabrać. Generalnie jeżdżone będzie głównie po lasach, polnych drogach, lekkich pagórkach itp, ale musi się też jakoś sensownie prowadzić na asfalcie, żeby do tego lasu dojechać Zastanawiałem się, czy kupić rower na kole 27,5 czy 29, czytam, szukam już od jakiegoś czasu i dalej nie jestem zdecydowany. Mam około 188 cm wzrostu i 65-70 kg wagi. Byłem dzisiaj w lokalnym sklepie i zaproponowano mi Atuhora Traction 29 model 2015 za 3000zł, ten konkretnie http://en.author.eu/cross-country/mtb-29/author-bicycle-traction-29-2015-ua42833702 wcześniej coś tam sam szukałem i w oko wpadł mi Giant Talon 29er ( http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/talon.29er.ltd/24529/89338/#specifications ), mniej więcej w podobnej cenie. Osprzętowo chyba nieznacznie na korzyść Gianta, ale sprzedawca mówił, że te amortyzatory w Authorze są o wiele lepsze przez to, że są powietrzne, prawda to? Przy amatorskiej jeździe będzie to bardzo odczuwalne? A może powinienem skierować wzrok na zupełnie coś innego? Na początku stawiałem na 27,5, ale po wizycie w sklepie zacząłem szukać 29. Będę wdzięczny za wszelkie porady.
talento259 Napisano 13 Lutego 2016 Napisano 13 Lutego 2016 http://allegro.pl/rower-29er-silverback-sola-4-raidon-air-deore-2016-i5977697947.html - bardzo dobry rower, można na nim śmiało wystartować nawet w jakimś maratonie. Oczywiście, że lepsze amortyzatory są powietrzne, z tym że trzeba do nich dokupić specjalną pompkę, żeby go odpowiednio ustawić pod siebie. Ten Giant to padaka, XCR w rowerze za 3 tyś zł? Porażka. Author jeszcze ujdzie, chociaż idzie coś lepszego znaleźć.
Mod Team KrissDeValnor Napisano 13 Lutego 2016 Mod Team Napisano 13 Lutego 2016 Ze względu na warunki fizyczne faktycznie 29 " może być bardziej wskazane dla Ciebie, tym bardziej do rekreacyjnej jazdy jak się domyślam. Ja np. mam 180 cm i jestem świeżo po zakupie 27,5 " z tymże zależało mi na większej zwrotności roweru i stąd taki, a nie inny wybór. Powietrzny amortyzator ma tę zaletę, że można go lepiej dopasować do wagi danego rowerzysty. Author ma nieco słabszy napęd, ale za to posiada taperowaną główkę ramy, co w razie chęci modernizacji w przyszłości ułatwi wymianę amortyzatora na nowszy typ.
jaskier02 Napisano 13 Lutego 2016 Autor Napisano 13 Lutego 2016 Generalnie zdaję sobie sprawę, że w tej cenie żadnych cudów nie dostanę. Zawsze będzie coś kosztem czegoś. Przejechałem się na tym Authorze koło sklepu i niby wszystko ok, ale wydaje mi się, że albo rama jest dla mnie trochę za duża, albo ma jakąś dziwną geometrię, jeździłem na 21" (innych rozmiarów niestety aktualnie nie mieli na sklepie). Miałem uczucie jakbym był za bardzo przechylony do przodu. Wiadomo, że jeżdżąc w okolicy sklepu nie da rady ocenić rzetelnie roweru tym bardziej, że głównie ma być jeżdżony "w terenie". Giant był dla mnie wygodniejszy (tak na pierwsze wrażenie), ale skoro mówicie, że to gruz, to nie mam powodu, żeby wam nie wierzyć. Silverback wygląda ok, ale wolałbym kupić coś na miejscu, żeby na spokojnie się do niego przymierzyć, a nie zamawiać w ciemno trochę, a niestety tych rowerów nigdzie nie mogę w okolicy namierzyć.
talento259 Napisano 13 Lutego 2016 Napisano 13 Lutego 2016 Author aż takim szmelcem nie jest. Spróbuj wynegocjować cenę ze sprzedawcą. Mimo wszystko może przymierz się do czegoś o podobnej geometrii do Silverbacka, ten nie ma sobie równych w tej cenie.
Mod Team KrissDeValnor Napisano 14 Lutego 2016 Mod Team Napisano 14 Lutego 2016 Author ma bardzo długie ramy, więc powinieneś się przymierzyć do 19 ", która horyzontalnie ma 63 cm długości. Rama 21 " jest dla osób wyższych od Ciebie.
jaskier02 Napisano 14 Lutego 2016 Autor Napisano 14 Lutego 2016 Czy w tym Authorze na wstępie trzeba by coś wymieniać? Choćby takie rzeczy jak pedały, czy łańcuch? Czy do czegoś się jednak to nadaje?
talento259 Napisano 14 Lutego 2016 Napisano 14 Lutego 2016 Pedały - to jeśli masz zamiar jeździć w SPD Klocki Hamulcowe - jeśli jeździsz ostrzej po górach możesz dać metaliczne przynajmniej z przodu Opony - Mezcale to takie opony Semi-Slick praktycznie do wszystkiego. Możesz się bardziej ukierunkować w teren, ale wtedy opory na asfalcie będą większe. Chwyty i siodełko - kwestia indywidualna I dokup sobie pompkę do amortyzatora, najtańszą. Przyda się z pewnością. np taka https://www.centrumrowerowe.pl/akcesoria/pompki-rowerowe/do-amortyzatorow/p,pompka-do-amortyzatorow-sp-003ag-beto,388467.html
jaskier02 Napisano 14 Lutego 2016 Autor Napisano 14 Lutego 2016 Skoro tak szybko mi odpowiadacie, to mam jeszcze jedno pytanie. Zastanawiam się, czy nie wziąć roweru na raty, żeby zacząć budować swoja wiarygodność kredytową Nie oznacza to, że zamierzam wywalić 2x tyle pieniędzy, ale mógłbym coś tam dorzucić w takiej sytuacji. Chwilę poszukałem i wyszło mi coś takiego, dealerów Krossa i Kellys w okolicy mam, więc chyba nie byłoby problemów z zamówieniem, a może będą mieli coś na miejscu nawet. 1. Mój faworyt chyba (ale ja się nie znam) Kellys Gate 30 (2015) http://rower.com.pl/kellys-gate-30-496142 2. Kellys Gate 10 (2015) - http://rower.com.pl/kellys-gate-10-496143 3. Kross level B7 (2015) - http://rower.com.pl/kross-level-b7-493892 Warto dokładać te 250zł do G30 względem Krossa? Powiedzmy, że budżet może w takim wypadku wzrosnąć do około 3500 zł.
Mod Team KrissDeValnor Napisano 14 Lutego 2016 Mod Team Napisano 14 Lutego 2016 Kellys Gate 10 to sobie odpuść, a jeżeli Kross B7, to model 2016 na sztywnych osiach - nie wiem czy jest już dostępny ( 2-3 tygodnie temu go jeszcze nie było ), ale w granicach 3,6 k powinno się udać ( realny upust to ok.10 % ). http://www.kross.pl/pl/2016/mtb-xc-29/level-b7
jaskier02 Napisano 15 Lutego 2016 Autor Napisano 15 Lutego 2016 Ale ten Kelly's Gate 30 w tej cenie chyba też nie będzie złym wyborem, co? Miałem dzisiaj się do niego przymierzać, do tego Krossa też, ale jutro jadę w delegację, więc będę kupował rower dopiero jak wrócę za jakieś dwa tygodnie.
Mod Team KrissDeValnor Napisano 15 Lutego 2016 Mod Team Napisano 15 Lutego 2016 Minusem Gate 30 jest według mnie nadwaga, bo waży ok. 13,5 kg ( na firmowej stronie podają nawet 13,76 kg dla rozmiaru M ). Plusem jest sztywna oś z przodu. Trochę dziwne jest to, że na stronie którą podałeś, piszą że rama jest przystosowana pod sztywną oś z tyłu, a na firmowej stronie Kellys'a nie ma takiej informacji.
jaskier02 Napisano 15 Lutego 2016 Autor Napisano 15 Lutego 2016 Tylko, że zazwyczaj to co podaje producent, a to co jest faktycznie trochę się różni. Podejrzewam, że ten Kross po zmontowaniu, dodaniu pedałów itp. będzie też miał około 13,4. Prędzej uwierzę w te 13,76 Kelly'sa niż te 12,9 Krossa. Poza tym czy przy czysto amatorskiej jeździe będzie to dla mnie miało, aż tak duże znaczenie? Wątpię. Ostatnie pytanie, tylko szybkiej odpowiedzi potrzebuję Miałem przed wyjazdem nie kupować, ale mogę wziąć w przedsprzedaż Kelly's Gate 30 model 2016 za 3400 zł, chyba warto, co? http://www.kellysbike.com/INT/bikes-2016/mountain/hardtail-29/gate-30#.VsHm6PLhCUl
jaskier02 Napisano 3 Marca 2016 Autor Napisano 3 Marca 2016 OK, więc tak, zdecydowałem się na tego Kellysa Gate 30 2016, na początku przyszłego tygodnia podjadę do sklepu, bo znalazłem taki w którym będą go mieli na stanie i przymierzę się, żeby zdecydować jaki rozmiar zamówić. Mam natomiast pytanie odnośnie ogumienia, to fabrycznie zamontowane SCHWALBE Rapid Rob 57-622 (29x2.25), nada się również do jazdy po szosie, czy lepiej od razu zmienić na jakieś inne gumy?
Mod Team KrissDeValnor Napisano 3 Marca 2016 Mod Team Napisano 3 Marca 2016 Spokojnie - do lasu dojedziesz, a że będzie to główny teren dla Twojego roweru, to nie ma sensu wymieniać opon. Nie kupujesz w końcu szosy, więc nie widzę uzasadnienia dla Twoich obaw. PS Mam 27,5 " x 2,25 " i wierz mi - na asfalcie też można się dobrze rozbujać. Oczywiście asfalt traktuję jako dojazdówkę do lasu.
scarlett00 Napisano 4 Marca 2016 Napisano 4 Marca 2016 @KrissDEValnor ciekaw jestem co kupiłeś? Widziałem ze w wielu wątkach zakupowych sie udzielasz, duzo doradzasz. Pochwalisz się? ( nie jest to żadna złośliwość po prostu ciekaw jestem )
jaskier02 Napisano 5 Marca 2016 Autor Napisano 5 Marca 2016 Spokojnie - do lasu dojedziesz, a że będzie to główny teren dla Twojego roweru, to nie ma sensu wymieniać opon. Nie kupujesz w końcu szosy, więc nie widzę uzasadnienia dla Twoich obaw. PS Mam 27,5 " x 2,25 " i wierz mi - na asfalcie też można się dobrze rozbujać. Oczywiście asfalt traktuję jako dojazdówkę do lasu. No tak, głównie będzie jeżdżony w lesie, ale czasem będzie trzeba te kilka km nawet dojechać. Czy jazda na takich gumach po asfalcie nie spowoduje ich szybszego zniszczenia/zużycia?
Mod Team KrissDeValnor Napisano 5 Marca 2016 Mod Team Napisano 5 Marca 2016 Bez przesady i popadania w paranoję - nawet jak będzie upał, to po kilku kilometrach na asfalcie opony się przecież nie rozpuszczą Z drugiej strony np. ktoś mógłby się obawiać, że jak będzie śmigał po szutrze i kamieniach, to szybko opony rozlecą się na strzępy, więc najlepiej w trosce o opony odpuścić sobie jazdę całkowicie ... Zobaczysz sam, a jak będzie brakowało Ci szybkości w lekkim terenie i na asfaltach, to wymienisz opony na węższe. Na razie testuj te, które dostaniesz.
jaskier02 Napisano 5 Marca 2016 Autor Napisano 5 Marca 2016 Nie śmiać się! Po prostu z mtb nie mam doświadczenia, wcześniej tylko szosa była i to tak po macoszemu raczej traktowałem jazdę na rowerze
jaskier02 Napisano 9 Marca 2016 Autor Napisano 9 Marca 2016 Żeby nie było, że trułem dupę i nic z tego nie wyszło:> Dzisiaj znalazłem Gate30 2015 i przygarnąłem go do domu https://onedrive.live.com/?authkey=%21APkvDAA-hd91IXY&id=5FBEA33094F46BAA%2116865&cid=5FBEA33094F46BAA
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.