Skocz do zawartości

[rower] Giant Talon 27.5 0 LTD 2016 - czy spełni oczekiwania ? czy wart uwagi ?


Marcin_Gutek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Na wstępie chciałbym się przywitać, jako nowy użytkownik forum.

 

Od kilku lat amatorsko jeżdżę rowerem, po kilkadziesiąt km co weekend, jednak ze względu na zużycie dotychczasowego roweru rozglądam się za nowym sprzętem.

 

Wstępny wybór padł na rower Giant Talon 27.5 0 LTD

 

Z wad roweru wiem że nie ma główki ramy taperowanej, jednak amortyztor w nim zastosowany - Reba RL Solo, podejrzewam że w zupełności spełni moje oczekiwania, i nie będę miał zamiaru go zmieniać.

 

Czy konfiguracja roweru:

 

Widelec

ROCKSHOX Reba RL Solo Air 27.5", skok 100mm, zdalna blokada,

Manetki SHIMANO SLX, 3x10, Przerzutka przednia SHIMANO SLX, Przerzutka tylna SHIMANO XT Shadow, Hamulce SHIMANO M396, przód 160mm, tył 160mm, Dźwignie hamulca SHIMANO M395, Kaseta / Wolnobieg SHIMANO HG50, 11-36, 10 biegów, Łańcuch KMC X10 z zapinką, Mechanizm korbowy SHIMANO SLX M672, 40/30/22, Środek Suportu SHIMANO SM-BB52,

 

Jest wystarczająca na ówczesne trendy w amatorskim MTB, nie planuję jeździć zawodowo, ale w zamodach MTB na poziomie amatorskim, bez ścigania chciałbym wziąśc udział - dla samej satysfakcji.

 

Może czasami jakiś wypad w góry też się zdarzy, a na co dzień jazda po lesie, grząskim terenie, 10% szosy.

 

Sporo szukałem na forum, ale główną wadą tego roweru jaką udało mi się znaleźć to brak główki taperowanej, innych wad nie wyczaiłem, chyba że coś mi umknęło.

 

Proszę o rady

 

Waga 83 kg, wzrost 178 cm

 

Cena roweru - hm. jeszcze negocjacje trwają, 

 

Myślałem jeszcze o Scoot Scala 760 - ale tam trochę gorszy jest widelec - Rock Shox 30 Silver TK Solo Air, Tapered Steerer / Remote Lockout, Reb. Adj. / 100mm travel, tyle tylko że przyszłościowa rama - taperowana główka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Reba wyzionie ducha... to kupię kolejną Rebe, na dzień dzisiejszy to i tak nie wiadomo co w przyszłości będzie standardem jeżeli chodzi o amory i główki taperowane, tak szybko się to zmienia.

 

jak wytrzyma 6-7 lat to będzie git.

Pod warunkiem że za kilka lat będzie dostępna Reba z rurą 1 i 1/8 ... z tego co wiem to ten Giant to jedyny rower z tym amor em i taką rura sterowa na rynku... więc wnioskuję ze Giant "czyści" magazyny Rock Shox a...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm, mądre spostrzeżenie,

 

zaczynałem od roweru za 2-3 tys, chcę skończyć na 4-4,5 a tu taki klin

 

im dalej w las tym więcej drzew.

 

Kwestia tylko czy w przyszłości naprawdę nie będzie nic dostępnego z amorów ze średniej półki na rurze 1 i 1/8 cala, hm, jak zwykle zonk  :icon_confused:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ewentualnie w przyszłości do ramy giant-a nie taperowanej założyć amor taperowany z przejściówką - ponoć takowe są

No niestety ale takowych nie ma . Można założyć widelec bez tapera do ramy z taperem ( adapterem jest bieżnia dolnego łożyska sterów ) ale odwrotnie nie - nie da się wcisnąć grubego w cienkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alsew co jest w takim razie standardem jeżeli 27,5 to nisza?

Czepianie się słów jest domeną niektórych osób na tym forum... Mówiąc nisza miałem na myśli najkrócej i najrzadziej występujący rozmiar koła na naszych ulicach i w sklepach. Nie wiesz o czym mówię? To idź sobie do pierwszego lepszego sklepu rowerowego i kup sobie oponę na 27.5! Do wyboru, do koloru... Ja ostatnio szukałem w takiej wiosce o nazwie Poznań. I usłyszałem ogólnie od sprzedawcowe że na opony 27.5 jeszcze nie ma rynku, bo ludzie dopiero co kupili takie rowery i jeszcze opon nie zajechali.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest to rama w standardzie ZS44 to na 99% da się tam wcisnąć tapered, poza tym Reba jest na tyle dobrym widelcem że do takiej ramy cokolwiek "lepszego" będzie przerostem formy nad treścią :)

 

Na chwilę obecną "standardem" są dwa rozmiary - 29" i 27.5", 26" w nowych rowerach średniej i wyższej klasy praktycznie nie istnieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amorki pod "starą" sterówkę są i będą a, że Reba niczym szczególnym tyłka nie urywa to jest coś od Suntoura. 

 

W temacie samego roweru. Widzę dwie podstawowe wady; dupiane i to dosłownie hamulce i piasty. To pierwsze pasuje od strzała wymienić a z tym drugim trzeba żyć i obserwować co się będzie działo. Rower na pewno wart wyłożonej kasy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czepianie się słów jest domeną niektórych osób na tym forum... Mówiąc nisza miałem na myśli najkrócej i najrzadziej występujący rozmiar koła na naszych ulicach i w sklepach. Nie wiesz o czym mówię? To idź sobie do pierwszego lepszego sklepu rowerowego i kup sobie oponę na 27.5! Do wyboru, do koloru... Ja ostatnio szukałem w takiej wiosce o nazwie Poznań. I usłyszałem ogólnie od sprzedawcowe że na opony 27.5 jeszcze nie ma rynku, bo ludzie dopiero co kupili takie rowery i jeszcze opon nie zajechali.

Ale - jeśli już - to jest TERAZ. Poza tym Polska to nie jest "kształtowacz trendów" ani kraj, który w strategiach producentów decyduje o czymkolwiek. 

Jeśli ja chciałbym kupić u mnie opony to w rozmiarze 26 to dostanę "kartofle". W piwnicy zalegają jakieś smętne resztki zwijanych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amorki pod "starą" sterówkę są i będą a, że Reba niczym szczególnym tyłka nie urywa to jest coś od Suntoura. 

 

W temacie samego roweru. Widzę dwie podstawowe wady; dupiane i to dosłownie hamulce i piasty. To pierwsze pasuje od strzała wymienić a z tym drugim trzeba żyć i obserwować co się będzie działo. Rower na pewno wart wyłożonej kasy. 

 

A co dolega tym piastą ? czy jest to jakiś kiepski typ ? za słabe ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego modelu "dojrzewałem" kilka tygodni, startowałem z niższego pułapu 2 - 2,5 - 3 tys,

 

Myślę, że piasty a nawet koła za jakiś czas w razie potrzeby wymienię.

 

A co do Reby i ramy nie taperowanej, mam nadzieję że zawsze coś się znajdzie na rynku aby zamontować w podobnej klasie i bez tapered.

 

Myślałem jeszcze o niższych modelach Giant Talon, ale amortyzatory mnie nie przekonują:

 

Talon 1 = SR SUNTOUR XCR RL-R 27.5" AIR, skok 100mm, zdalna blokada

Talon 2 = SR SUNTOUR Epixon LO RC 27.5", skok 100mm

Talon 2 LTD = SR SUNTOUR XCR32 RL-R 27.5", skok 100mm, zdalna blokada

 

Talon 2 jak by miał trochę lepsze pozostałe podzespoły to bym chyba się skusił na tego Epixon-, chyba dużo gorszy nie jest od Reby ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zrobił zupełnie inaczej. Czemu?? Bo się da i miał bym taką opcję. Kupił bym poniżej 3K o ile był by dostępny bo to "seria limitowana" o ile się nie mylę Talona 2 na Epixonie. Zostawiam korbę na wielowpuście bo to akurat zaleta i przednią zmieniarkę. Resztę czyli tylną zmieniarkę, manetki na XT. Hydraulika SLX'a i masz już konkretny sprzęt. Sporo by jeszcze zostało na potencjalną wymianę piast gdyby coś się z nimi działo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...