Skocz do zawartości

[Amortyzator] Amortyzator pod 26


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Mam do Was ogromną prośbę. Ze względu na fundusze zmuszony jestem robić upgrade roweru małymi krokami. Obecnie nastała kolej na amortyzator. Potrzebuje czegoś w granicach 500-600 pln. Czy jesteście coś sensownego polecić. Jest jednak małe ale. Widelec ten musi miec mocowanie na v-brake- tak jak wspomniałem skromny budżet nie pozwala na wymianę wszystkich komponentów aby zastosować tarcze. Informacyjnie rura 1 1/8. Skok do max 100 cm. W większości ulica bądź teren utwardzony.

Napisano

O nowym zapomnij, v-brake odeszły już do lamusa, a widelce które jeszcze mają piwoty to najniższa możliwa półka.

Możesz poszukać czegoś używanego, co nie będzie łatwe, albo jednak szarpnąć się na hamulce tarczowe i wtedy w tym budżecie masz np. XCR air czy Raidona.

 

Skok „100 cm” to naprawdę sporo ;)

 

Do jazdy po ulicy amortyzowany widelec jest zbędny.

Napisano

 

 

Skok do max 100 cm.
100cm? :woot:  W jakiej ramie chcesz zamontować taki amortyzator?

Nowych dobrych amortyzatorów pod v-brek już nie produkują więc pozostaje tylko szukanie używk 

 

Ps. Popraw temat bo poleci do kosza []

Napisano

No właśnie z tarcza koszt znacznie wzrasta. Piasta, obręcz, szprychy do tego cały hamulec to jak ręką odjąć dodatkowe 600 pln. Pomijając fakt ze z budżetem 1200 to już można coś dobrego dostać jeszcze z piwotami to z drugiej strony tarcza z przodu i v-brake z tyłu jakoś marnie mi się widzi :(

Problem w tym ze jakiś czas temu miałem mała stłuczke i jeden z golenia poszedł w bok wiec wymiane musze zrobić przed wiosna czyta ze w zimę całkiem padnie. Nie mniej jednak pół roku raczej nie mam aby uzbierać

Napisano

Trochę podlubalem i sprawdziłem możliwości. Jak widzicie takie połączenie?

- Piasta przednia Deore HB-M615 36H czarna CL

- Amortyzator Raidon XC RL-R 26" 100mm, manetka, czarny

- Stery zewnętrzne HST-SAIR Airplane 1-1/8"

- Hamulec tarczowy BR-M445 przód 1000mm czarny

- Obręcz XM 319 Disc 36 otw czarna

- Tarcza hamulcowa SM-RT54 180mm CenterLock

Bagatela jakieś 1150 pln. Pozostaje jeszcze mostek z małym kątem i jakieś 110-120 mm wiec max do 100 pln- (jeszcze nic ciekawego nie znalazlem) adapter do hamulca (tu jeszcze musze się douczyc) 20-30 pln szprychy i robocizna. Gdzieś ze zapleceniem koła wyjdzie 1500.

Informacyjnie moja waga to jakieś 105 kg 186 cm wzrostu stad wiec wybór na piaste 36 otworow.

Jesli macie doświadczenie z tymi podzespołach to prośbą o info na temat wyboru bądź ewentualnej podmiany.

Sądzę że do wakacji uda mi się zrealizować zakup nowej ramy wiec pozostanie tylko powielanie rozwiązań z przodu. Originalnie rower kupiony był jako Media Matts 5 ale z oryginału została juz tylko rama i amortyzator

Napisano

Powitoł

 Pomijając fakt ze z budżetem 1200 to już można coś dobrego dostać jeszcze z piwotami to z drugiej strony tarcza z przodu i v-brake z tyłu jakoś marnie mi się widzi :(

Primo - a znajdzesz dobrego nowego z piwotami obecnie? Jak patrzę do sklepu Activii to suntour xcm/xcr to zdaje się maks (choć może i tyle starczy na twoje używanie, niemniej sam ich nie polecę ;) ).

Secundo - tarcza z przodu+Vki z tyłu to dosyć często widywane rozwiązanie gdy kogoś nie stać na wymianę całości. Ja tak jeżdżę ;)

Szukałem ze 4-5 miesięcy używanego powietrzniaka z piwotami i znalazłem rozklekotanego FOXa - amor trzyma powietrze i olej, działa jak trzeba, ale klekocze, ergo ślizgi do wymiany=koszta+koszta+koszta. Ostatecznie i tak po 2 miesiącach przeszedłem na tarcze.

Teraz bym poczekał i kupił od razu jakąś nówkę na tarcze i resztę dobrał z tańszych opcji lub używek.

Napisano

Panowie byłem dzisiaj u dwóch "mechaników rowerowych". Miałem sprawę związana z łańcuchem i przy okazji poruszylem temat związany z doinwestowaniem do 26 która prowadze. Trochę mnie to zgorszylo bo jeden i drugi zdecydowanie odradzam mi taka inwestycje a w zamian proponował jakiegoś 27,5 w okolicach 2000 pln. W trakcie pracy pogrzebalem trochę na stronach głównych Polskich producentów rowerowych. Az nie chciałem wieżyc ze najwyższy model 26 w takiej ofercie np. Krossa kosztuje max 2000 pln i ma w sobie tylko 24 biegi nie wspominając o reszcie komponentów. Rower normalnie z takim wyposażeniem jakies 5 lat temu uważane było za całkiem rozsądne.

Reasumując, przy takim tempie i takim marketingu na 27,5 to ja nie zdążę doprowadzić swojego roweru do stanu do jakiego chciałem.

Napisano

Standard 26” został jak na razie definitywnie ubity i tyle.

Ogólnie uzbrajanie tej Meridy w cuda wianki, żeby potem i tak zmienić ramę a jeździć tylko po ulicy, IMHO nie ma najmniejszego sensu. Można ją zostawić w stanie oryginalnym, wymieniając to co się zużylo czy zepsuło.

PS. Piasta z 36 otw. jest zbędna i nie sugeruj się tu swoją wagą. Takie komponenty jest sens instalować w rowerze do konkretnej rąbanki, wtedy to coś daje.

Napisano

Panowie dzięki za pomoc i porady. W miedzy czasie tak jak wspominałem po rozmowie w serwisach rowerowych, dotarlo do mnie ze inwestowanie w 26 jest mało opłacalne. Ceny części nie są wprost proporcjonalne z ich jakością wiec osiągnięcie tego co sobie zaplanowałem może nie dość do skutku.

Ponieważ jednak zrobiłem juz pewne kroki w zakupie części, postanowiłem w miedzy czasie przeznaczyć ich zastosowanie na 29 er. Ramę i tak zamierzałem kupić. Amortyzator do 26 jest w takiej samej cenie jak dla 29- Rajdon. Pozostanie wiec dokupienia hamulca na tył (był w planach ale nie dla tej ramy co posiadam), obręczy i piast tak więc coś co i tak było w zamysle dla 26. Na razie zacznę kompletowanie które pewnie zajmie jakieś pół roku. Po tym czasie złoze całość a moja 26 posłuży jako dawca dla reszty części. Ogólnie wiec temat do zamknięcia, chyba że za jakiś czas będziecie chcieli zobaczyć efekt prac. Jeszcze raz dzięki za konstruktywna krytykę i dobra rade ;)

Napisano

Miałem dzisiaj możliwość przejechania się 29 Kellysa i nie ukrywam ze jestem pozytywnie zaskoczony. O wiele lepiej się czułem niż na 27,5 chociaż nic nie przebije mojego poczciwego 26- tutaj jednak dużą rolę może odgrywac sentyment :) Tak naprawdę roweru potrzebuje na dłuższe wycieczki z sakwami, wiec tutaj wszystkie znaki na niebie wskazują ze 29 dość dobrze się w tym temacie odnajduje. Na codzień poruszam się przede wszystkim do roboty jakieś 20 km w jedna stronę. To są właśnie te odcinki asfaltowe. Natomiast jak mam więcej czasu to z chęcią zaglądam do lasu. W lasach Świętokrzyskich po ktorych czasami jezdze nie ma problemu z ładnie poprowadzonymi drogami pożarówmi przez las. Dużo jest jednak podjazdów i jeszcze lepszych zjazdów. Puszcza Kampinoska która jest moim punktem numer 1 to tak naprawdę miejsce w ktore staram się zagladac tak często na ile czas mi na to pozwala. Te dwa nazwijmy to lasy są swoim przeciwienstwem- przy takiej suszy jak w tym roku w Kampinosie piasek i korzenie były na każdym kroku. Z opisu wcześniejszego owszem można wywnioskować ze najlepszy był by dla mnie rower trekkingowy, jednak potrzebuje takiego roweru który pozwoli mi poruszać się w każdym z tych terenów. Po kilku dziesięciu przeczytanych artykułach, opisach na forach oraz jeździe próbnej uważam ze to dobry typ :) Jak będzie naprawdę to się okaże po pierwszych szlakach i dłuższych wyprawach z pełnym obciążeniem.

  • 3 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...