Bengalit Napisano 18 Listopada 2015 Napisano 18 Listopada 2015 Witam Nie jestem ekspertem w tej dziedzinie, ale jeżeli ktoś podpowie i doradzi to z góry dzięki za pomoc. Chcę wymienić suport i korbę z kwadratu na octalink. Suport 68x127, korba 48x38x28, napęd 7 rzędowy, 3x7. Czytałem, że suport dobiera się do mechanizmu korbowego, tylko nie wiem jaki mechanizm korbowy może dobrze działać na napędzie 7 rzędowym. Przeglądając Allegro i sklepy internetowe mechanizmy korbowe jeżeli są to zazwyczaj 48x36x26 i działają z napędami 9 rzędowymi i 8. Czy taki mechanizm korbowy może działać poprawnie na napędzie 7 rzędowym i jaki suport byłby do tego idealny ? Z góry dziękuję za linki do produktów i pomoc. Coś w miarę niedrogiego i dobrego. Jestem zielony w temacie.
dran2 Napisano 18 Listopada 2015 Napisano 18 Listopada 2015 tylko nie wiem jaki mechanizm korbowy może dobrze działać na napędzie 7 rzędowym. Każdy. jaki suport byłby do tego idealny ? Musisz sprawdzić w dokumentacji od konkretnej korby. Inna sprawa że, jezeli nie masz problemów z tą korbą co masz, to lepszą inwestycją było by pozbyć się pozbycie sie 7-rzedowego napędu (pewnie wolnobieg) na rzecz czegos bardziej dzisiejszego.
Gość Napisano 18 Listopada 2015 Napisano 18 Listopada 2015 Długość suportu określa korba ( żeby była dobra linia łańcucha). Z "kompatybilnością" chodzi tylko i wyłącznie o grubość łańcucha. 8,9 i 10 są "wymienne", nie wiem jak zareaguje korba na łańcuch 7.
seraph Napisano 18 Listopada 2015 Napisano 18 Listopada 2015 Jeśli masz wolnobieg to inwestycja w korbę nie ma sensu, a do tego wolnobieg wymaga innej linii łańcucha niż kaseta - suport powinien być 5 mm krótszy niż zalecany. Łańcuchy 7 i 8 rzędowe są takie same, więc pod tym względem różnicy nie ma, ale zupełnie nowe korby tez będą pasować...
dovectra Napisano 18 Listopada 2015 Napisano 18 Listopada 2015 wolnobieg wymaga innej linii łańcucha niż kaseta że jak? wytłumacz proszę