Jaca911 Napisano 10 Listopada 2015 Napisano 10 Listopada 2015 Jak w temacie, która dużej posłuży? M770 czy HG80? Nie chodzi mi o teorię, tylko o prostą praktykę. Zjeździłem obie i przykładowo kaseta 1 wytrzymuje 1,5 razy dluzej od kasety 2. Ile km zrobił ktoś na jednej bez odniesienia do drugiej też nic nie wnosi.
beskid Napisano 10 Listopada 2015 Napisano 10 Listopada 2015 Wydaje mi się, że sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Zresztą podejrzewam, że gdybyś podał przebiegi to wielu w ogóle podda w wątpliwość jak XT mogła wytrzymać 1,5 x dłużej od SLX'a.
Jaca911 Napisano 11 Listopada 2015 Autor Napisano 11 Listopada 2015 Do tej pory jeździłem na sramie 950 i 970. Obie używane z dwoma łańcuchami. Obie wytrzymały mniej więcej tyle samo. Wiec wniosek miałem, że XT i SLX wytrzymają mniej więcej tyle samo. Ale poczytałem o legendarnej wręcz wytrzymałości M770 i rodzi się pytanie czy faktycznie wytrzyma więcej. Za różnice w cenie mam jeden łańcuch hg93 "gratis" i dlatego pytam.
tobo Napisano 11 Listopada 2015 Napisano 11 Listopada 2015 Legendy legendami, a banalna rzeczywistość rzeczywistością Zaraz się batalia rozpocznie, kto dlaczego i z jakiego powodu. Realna różnica to różnica w wadze obu kaset, która nie przekłada się na walory użytkowe. Nie ma takiej osoby na świecie która przez ileś tam km używałaby dwóch napędów w DOKŁADNIE takich samych warunkach.
Jaca911 Napisano 11 Listopada 2015 Autor Napisano 11 Listopada 2015 Dokładnie nie ale... Robię powtarzalne 7000km od wiosny do wiosny w mniej więcej podobnych warunkach 60/40 teren/asfalt. Wspomniane kasety sram na wiosnę idą do kosza. Mimo dużej ilości terenu jednak pierwsze sypią się zębatki używane na asfalcie. Może xt wytrzyma dłużej niż sram tym bardziej, ze tanie źródło pg-970 wyschło. I jeszcze jedno. Jak ktoś jeździł na jednej i drugiej to mimo innego terenu jest w stanie porównać jak się trzymają. Edit: Próbowałem nawet zabaw ze zmianą uzębienia korby żeby lepiej wykorzystać kasetę i efekt jest taki, ze wyraźnej widać iż to asfalt zjada najbardziej 3 koronki. Raz, że praktycznie na nich jeździ się cały czas, dwa, że to te najmniejsze. I tu plus shimano bo luźne koronki są do dostania bez problemu a srama nie mogłem znaleźć
Lumperator Napisano 11 Listopada 2015 Napisano 11 Listopada 2015 XT jest o ok 20g lżejsza oraz ma dwie zębatki więcej na pająku. Sporo osób potwierdza nieco dłuższą żywotność kasety XT nad SLX.
beskid Napisano 11 Listopada 2015 Napisano 11 Listopada 2015 Nie zrozumieliśmy (chyba) się i wyszedłem z założenia, że zajechałeś obie XT i SLX'a a teraz pytasz jak to u innych wygląda. Kasety Srama są dużo gorsze więc i tak się dziwię, że na tym latasz. Powtarzalność u każdego indywidualnie to sedno sprawy i ta zapewne będzie u Ciebie ale nie jest możliwe by kaseta XT wytrzymała jakoś specjalnie dłużej. U mnie zwykła Deorka wytrzymywała trochę mniej niż SLX ale akceptoalnie więc już wyleczyłem się z wyższych grup. Sedno sprawy to łańcuch a nie materiał kaset. Są owszem różnice ale nie żeby któraś dla przykładu wytrzymała z 5kkm a druga 2x tyle.
Jaca911 Napisano 11 Listopada 2015 Autor Napisano 11 Listopada 2015 Różnica w cenie to jak pisałem około 40pln co równa się mniej więcej 3/4 ceny łańcucha. Jeśli zysk z żywotności warty byłby dołożenia to chętnie pojeżdżę na xt do niedawna dostępne były deore/lx czyli hg60 i w nią celowałem ale nie potrafię jej upolować dlatego pomysł na slx, przy okazji szukania kasę znalazłem w dobrej cenie komplet xt plus łańcuch gh93 i stąd pytanie. Co do nieporozumienia to niefortunnie napisałem o jakie odpowiedzi mi chodziło - faktycznie wychodzi jakby to było moje doświadczenie.
beskid Napisano 11 Listopada 2015 Napisano 11 Listopada 2015 Moim zdaniem ten komplet jak jest w dobrej cenie to bym brał. Tylko ja "cenię" łańcuchy Shimano co zaczyna być tutaj dość "osobliwe".
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.