michal883 Napisano 7 Listopada 2015 Napisano 7 Listopada 2015 Witam. Jak w temacie posiadam rower carrera banshee i mam luzy na wahaczu z tyłu poza tym coś strzela jakby było uszkodzone łożysko.Gdzie można do tego dokupić części i co mi będzie potrzebne żeby taki rower przeserwisować samemu? Chciałbym się za to zabrać w najbliższym czasie.Tak to wygląda:http://img2.aukcjoner.pl/gallery/021494002/11_f.jpg?1446406039Jakie mogą być przybliżone koszty części do takiego zawieszenia?
Mod Team IvanMTB Napisano 7 Listopada 2015 Mod Team Napisano 7 Listopada 2015 Kłaniam, Luzy na wahaczu i strzelajace łożyska to najczęściej powiązane ze sobą problemy. Koszty serwisu zamykaja sie wtedy do zakupu nowych łożysk - cena w zależności od jakości - i praski do ich wyciagania/wpasowywania. Można robić te operacje domowymi sposobami ale zazwyczaj lepiej mieć odpowiednie, przyzwoite jakosciowo narzędzie. Tymbardziej, ze rozkalibrowane gniazdo łożyska to często-gęsto wyrok skazujący dla ramy. A domowymi sposobami łatwiej poczynić szkody, o ile nie ma sie doświadczenia. To tak, o ile gniaza nie są już skancerowane, bo to również moze byc przyczyna luzów. W najorszym przypadku pękniete, ale wtedy to juz raczej rama na ścianę, jako element dekoracyjny lub ad kosz... Szacunek... I.
tobo Napisano 7 Listopada 2015 Napisano 7 Listopada 2015 To najpierw rozkręć wahacz i zobacz jakiego typu są łożyska, ślizgowe czy maszynowe, wtedy można cokolwiek mówić. Jeśli ślizgi to masz problem, gdyż są to elementy robione do konkretnej ramy, pozostaje ewentualnie szukać możliwości dorobienia albo przeróbki na maszyny, co niekoniecznie jest możliwe i wymagałoby sporej obróbki ramy jeśli jest wykonalne.
Mod Team IvanMTB Napisano 7 Listopada 2015 Mod Team Napisano 7 Listopada 2015 The pivots have sealed cartridge bearings rather than bushes Łożyska, nie ślizgi, także powinno byc git i relatywnie tanio, załozywszy, że ram,a nie jest pokancerowana w gniazdach. Szacunek... I.
michal883 Napisano 7 Listopada 2015 Autor Napisano 7 Listopada 2015 Czyli same łożyska do wymiany ja zawsze robiłem przy silnikach i tam wyprasowywałem łożyska z obudów, wirników itp. Mam ściągacz 3 łapkowy. Jeżeli potrzebna będzie prasa, to mam dostęp Aczkolwiek z otworów zawsze wyprasowywałem na zasadzie złapać łozysko przez śrubę z nakrętką do tego odpowiednio duża nasadka, żeby zaparła się na ramie i jej nie powgniatała potem śruba ściąga łożysko do nasadki i jak się kręci nakrętką zazwyczaj łożysko ładnie wychodzi. Wystarczy patrzeć, czy nic się nie przekrzywia podczas wyprasowywania. Zapytam jeszcze a jeżeli gniazda od łożysk są powyrabiane to nie można np obrzucić je klejem do łożysk poczekać aż on wyschnie i dać to na tokarkę - celem wytoczenia otworu o równej średnicy na łożysko?
adriansocho Napisano 10 Listopada 2015 Napisano 10 Listopada 2015 Może być tak (w mojej Banshee tak było), że tulejka ramy, w której siedzą łożyska była lekko wytarta i wymiana łożysk nic nei dawała. U mnie pomogła blaszka z puszki od piwa, ale to rozwiązanie trochę kombinowane. Oś obrotu - jedną stronę wykręcasz imbusem, drugą wypychasz np. imadłem. Inaczej się nie dało.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.