A jak można dbać, albo nie dbać o hamulec? Nie bardzo rozumiem, wiadomo wymieniać okładziny na czas i regulować żeby tarcze nie tarły, coś jeszcze się z nimi robi - aha czasem umyś, żeby odpylić klocki.
Co do mojej budowy rowerów, to zapraszam na forum.arbiter.pl tam są moje konstrukcje które na razie jeżdżą realnie 50-60km/h zarówno pionowe jak i poziome. Mam na swoim kącie około 10 przerobiony bajków. Mój nick to glebor; teraz przechodzę na nowe akumulatory li-po o wydajności 300A na 60V, pojemności 15Ah i silnik mxus 3000W mocy ciągłej i 14800W mocy chwilowej. Silnik bezszczotkowy w piaście bezprzekładniowy najmocniejszy jaki znalazłem. Wiadomo, że takim sprzętem nie jeździ się do końca, ale na prostej około 80km/h powinienem wycisnąć. Nie przekraczając tych 3KW. Od elektryfikacji można powiedzieć, że jestem specjalistą, natomiast mechanikę wolę zostawić komuś innemu, albo dopytać specjalistów z tego forum. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Wezmę chyba avid bb7, jeżeli może on konkurować z shimano br-m445. Br-m615 to dla mnie troszkę zbyt duże wydatki, więc jeżeli avidy będą w miarę zbliżone do nich, to wolałbym mechaniczne. Przy dużych prędkościach nawet dobrze zamocowane pancerze na naszych łódzkich dziurach mimo wszystko ocierają i obijają sie o ramę, pancerze mniej więcej wymieniam po 10 tysiącach km, czyli raz na 3 miesiące, w każdym z eksploatowamych rowerów. Ebike, to u mnie główny środek transportu, więc staram się wkładać przynajmniej osprzęt klasy średniej oraz elektrykę z najwyższej półki.