Skocz do zawartości

[amortyzator] rock shox xc32 ( i co dalej? )


szymonski

Rekomendowane odpowiedzi

Siemacie ludzie. Mam treka x cal 8 ( 2015). Nie ma co owijac w bawełnę, rower jest przeze mnie wykorzystywany na maxa, a może i trochę bardziej. Zrobiłem już coś koło 750 - 800 km i pomyślałem że zrobię podstawowy serwis amora. No to poczytałem i odpowiednio się przygotowałem, okazało się że amortyzator był nietkniety, wyglądał jak nówka prosto ze sklepu. Olej oczywiście musiałem wylać, a jak już to zrobiłem, musiałem dolać inny. Posłużyły się jakimś zamiennikiem o odpowiedniej lepkości, wszystko niby ok, choć sam amortyzator działa trochę inaczej. Ciężko jest mi określić na czym różnica polega ale działa niby bardziej miękko, odczucie coś jakby lekko pływał w oleju ( plus nie wydaje tego charakterystycznego syczenia przy kompresji. Myślę że to problem spowodowany albo zbyt duża ilością oleju, albo sam olej może mieć źle parametry. Tu dochodzimy do sedna problemu, bo nie do końca wiem jaki mam amortyzator... :-S...

Na stronie treka widnieje tylko xc 32, na innych stronach też nie ma dokładnej nazwy. Nawet na stronie sram'a nie ma już tego modelu. Nie wiem więc jaki olej jest do tego widelca najlepszy, o jakiej gęstości, nie wiem ile go pakować. Wie ktoś może coś albo więcej? Jestem trochę w martwym punkcie, bo nie mogę teraz za bardzo nic zrobić. Przeszukałem już chyba cały internet i wszystkie archiwa i dalej nic nie wyszło blada. Jest ktoś orientujacy się ino więcej niż ja? Stawiam dużo na taką opcję że ta nazwa to cała nazwa amorka. Jeśli nawet tak, to dlaczego nigdzie nie ma jego instrukcji serwisowej, info o tych całych smarach itp...

Edytowane przez szymonski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze jest to że sam dalej nie mogę tego znaleźć :D ale bez pograzania mnie. Wszystko już mam, tylko powiedzcie mi jeszcze co znaczą te dwie zakładki "drive side" i "non drive side ". Przy tej drugiej mam kolejną zakładkę coil spring, co tyczy się mojego amorka, więc to chyba z tych rubryk mam brać miary?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drive side to goleń amortyzatora w której masz blokadę ( prawa) i tam do tłumika wlewa się 150ml oleju 5wt,  a do dolnej lagi 6 ml oleju 15wt.

Non drive said to goleń w której masz sprężynę (lewa) i tam tylko w dolną lagę wlewasz  12ml oleju 15 wt a sprężynę (coil)  smarujesz smarem.

 

żeby odnaleźć starsze manuale trzeba kliknąć   

 
Displaying current documents:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam ten sam rower, kupiłem go jakoś 4tyg temu. Zaraz po zakupie rozebrałem widelec, w dolnych lagach oleju było bardzo nie wiele, wlałem 15ml na każdą lagę i namoczyłem uszczelki kurzowe w 15W. Śmiało można wlać troszkę więcej do dolnych lag, nic się nie stanie, a smarowanie lepsze :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...