newjunior Napisano 21 Października 2015 Napisano 21 Października 2015 Witam planuje kupić rower fitness. Raczej jestem przekonany do Radon skill 7 model 2015 (2800zl) ale po głowie mi chodzi jeszcze radon skill 9 model 2016. Mam dylemat czy jest sens dopłacić 1700 zl i mieć lepszy i może szybszy rower? Rocznie robię 2 tys km na dotychczasowym rowerze unibike viper 2012. W przyszłości bym chciał zrobić upgrade dla skill 7, może na korbę ultegra czy 105. Czy skill 7 na starszej tiagrze pozwoli mi na takie modyfikacje? Proszę o rady
dran2 Napisano 21 Października 2015 Napisano 21 Października 2015 może na korbę ultegra czy 105 Czemu od korby chcesz zaczynać?
newjunior Napisano 21 Października 2015 Autor Napisano 21 Października 2015 ja nigdy nie tuningowałem roweru, pisząc korba, chodziło mi bardziej o to czy starsza tiagra 2x10 , daje w przyszłości możliwości na przejście na lepszy osprzęt, korba raczej ostatnia się wykończy
parmenides Napisano 21 Października 2015 Napisano 21 Października 2015 Rower typu fitness jest fajny. Na ogół taki rower kupuje się, kiedy w planach jest sporo kilometrów po szosie, ale bez parcia na czas przejazdu. Czyli rower na 1-2 godzinne jazdy po twardym jako uzupełnienie innych sportów. Ty jeździsz 2k km w roku. Czyli albo bardzo mało jeździsz, albo jeździsz dużo, ale w trudnym terenie. Jeśli jeździsz mało, ale planujesz więcej - to najtańszy rower fitnes z decathlonu będzie w sam raz. Różnica 10 rz. 105 i ultegry jest bez znaczenia. W takim przypadku spokojnie sora lub claris wystarczą. Tiagra będzie pewnie optymalna. Jeśli jednak jeździsz już dużo na mtb i planujesz się przesiąść na asfalt, to wtedy warto spojrzeć na rower i osprzęt do niego. Jeśli będziesz spędzać 6-8 godzin na rowerze w tygodniu, to wtedy warto zadbać o odpowiedni osprzęt, ale różnice pomiędzy clarisem/tiagrą/105/ultegrą nie spowodują, że będziesz szybszy, czy też pokonasz więcej kilometrów. Jedyną radą, by być szybszym lub pokonywać więcej kilometrów jest poświęcić więcej czasu na rower. Żeby jeździć, trzeba jeździć. Inaczej się nie da. Jak Cię stać na porządnego fitnessa, to zobacz też Canyona: https://www.canyon.com/pl/fitness/roadlite/roadlite-al-5-0.html - tym wjedziesz również do miasta na krawężniki i bez problemu do lasu na utwardzone ścieżki. oraz ich najprostszą szosówkę, bo na szosie nie ma nic lepszego niż rower szosowy: https://www.canyon.com/pl/road/endurace/endurace-al-5-0.html pozdr
Ink Napisano 21 Października 2015 Napisano 21 Października 2015 Przemyśl czy nie lepiej kupić przełajówkę/szosówkę na baranku. Kumpel jeździ fitnessem i aktualnie rozgląda się za klamkomanetkami - cena nowych przyprawia o ból głowy. Do szybkiej jazdy nie polecam fitnessa. Widzę, że masz crossa, więc lepiej załóż do niego węższe opony i zablokuj amor.
newjunior Napisano 21 Października 2015 Autor Napisano 21 Października 2015 ja jeżdżę na dłuższe trasy 80-120 km i tylko w niedziele i święta, bo moja praca nie pozwala mi na więcej, wolałbym rower uniwersalny, którym więcej będę poruszał się po asfalcie, a żeby skrócić trasę zjadę czasem na drogę żwirową czy na kocie łby, ale ich raczej unikam, unibike jest dosyć ciężki około 16 kg. Chce pojeździć na czymś szybszym. Przełaj może to i dobre rozwiązanie. Może to http://www.rowery-cube.pl/kolekcja.php
ralfbutton Napisano 21 Października 2015 Napisano 21 Października 2015 Ja jako posiadacz crossa wymienilem amorka na sztywny widelec, tarczowki na vbrake i mam lzejszy i prosty rower. Codziennie robie ok 35 km do pracy i z powrotem. Jezdzi mi sie super. Mialem kiedys fitnessa ale taki cross ze wzgledu na szersze opony jest imo bardzirj uniwersalny. Oczywiscie cos takiego nie zaspokoi potrzeby zakupu sobie czegos drozszego
newjunior Napisano 21 Października 2015 Autor Napisano 21 Października 2015 Właśnie ja nie mam raczej potrzeby kupowania roweru za około 4 tys i więcej, dlatego założyłem temat, chciałbym lżejszy rower, z szosowa korbą, z karbonowym widelcem i waga okol 10 kg. Dlatego radon skill 7 mi wydaje sie odpowiednim rowerem i cena 2800 zl wydaje mi się dość atrakcyjna. Poza tym w fitnessie są dość szerokie opony 35 kojak zawsze można je zmienić na opony z bieżnikiem. W tym roku założyłem opony schwalbe road plus 28 do swojego unibike i kasetę 11-28, rower lepiej się zbiera na tych oponach, a z kaseta 11-28 wydaje się szybszy.
Mod Team KrissDeValnor Napisano 21 Października 2015 Mod Team Napisano 21 Października 2015 Jak pisał @ parmenides ( polecając potem niezłe Canyony,ale o 1 k droższe + 2 stówy za przesyłkę ) - może rower z Deca : http://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-540-fb-id_8322798.html Za takie pieniądze nie dostaniesz raczej nic nowego,lżejszego i lepszego osprzętowo - no może ten nieco droższy ( 2,7 k ) Radon byłby godny uwagi : http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-skill-7.0-239420/wg_id-27 Z naszego podwórka : http://www.bikko.pl/fitness/rower-fitness-merida-speeder-300-v-2015.html - minus za aluminiowy widelec,ale można negocjować cenę i myślę,że za 2,8 k by sprzedali. Merida waży ok.10,2 kg
newjunior Napisano 23 Października 2015 Autor Napisano 23 Października 2015 Po godzinach spędzonych przed komputerem i zastanawianiem się co będzie mi najlepiej odpowiadać zdecydowałem się na szosę canyon endurace al 5.0. Dzięki parmenides za nakierowanie . Przeczytałem w sieci test canyon endurace al 6.0 i geometria ram endurace jest komfortowa, poza tym pozycja jest bardziej wyprostowana. Myślałem jeszcze i radon r1 4.0 który teraz jest za 3900 z przesyłką, ale mi bardzo zależy na bardziej komfortowej kolarzówce. Obejdę się smakiem lepszego osprzętu
MarcinGoluch Napisano 23 Października 2015 Napisano 23 Października 2015 Juniorze drogi sory, że zamieszam ale co powiesz na Gianta Fastroad SLR 1 z 2015? Rowerek zrobił bite 400km podczas wakacji mojego Boss'a i jest do zabrania w dobrej cenie .
grzesiowu Napisano 23 Października 2015 Napisano 23 Października 2015 @marcingoluch nie podałeś jaki rozmiar...
newjunior Napisano 30 Października 2015 Autor Napisano 30 Października 2015 Co myślicie o rowerze Fuji 1.3 disc ######f ? Aktualnie idzie go wyrwać za 3500 zł. Szosa z hamulcami tarczowymi, opony szerokość 28. Rower bardziej uniwersalny.
dywyn Napisano 30 Października 2015 Napisano 30 Października 2015 Jeśli myślisz o prawdziwej uniwersalności to celuj w przełaj. Takim rowerem w zależności od opony możesz jeździć niemal jak szosą pod szosie i analogicznie rower da radę w średnio trudnym terenie. Do zwykłej szosy nie włożyć opony 700x35c czy 40c. Przykładowo: http://www.fujibikes.com/bike/details/cross-152 - spokojnie daje radę na szutrach, leśnych drogach i asfalcie.
newjunior Napisano 4 Listopada 2015 Autor Napisano 4 Listopada 2015 W końcu kupiłem rower i jest to szosa Merida ride 300, troszkę pojeździłem i jest fajnie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.