Skarabeusz Napisano 18 Października 2015 Napisano 18 Października 2015 Witam. Chciał bym wymienic naped w talonie, na nieco lepszy. W planach mam udział w maratonach mtb i podejrzewam, że to co posiadam będzie zbyt słabe. Będę wdzięczny za wszelką pomoc. Rozważę również wymianę innego osprzętu. Specyfikacja Giant Talon 3 27.5 2015 Rama Aluminium - ALUXXWidelec SR SUNTOUR XCM HLO 27.5", skok 100mm, blokada hydraulicznaTylny amortyzator BrakKomponentyKierownica GIANT Connect XCWspornik kierownicy GIANT SportWspornik siodła GIANT Sport, 30.9Siodło GIANT Connect UprightPedały VP, nylonowe z metalową klatkąNapędManetki SHIMANO Altus, 3x9Przerzutka przednia SHIMANO AltusPrzerzutka tylna SHIMANO AlivioHamulce TEKTRO HD-M290, hydrauliczne, tarczoweDźwignie hamulca TEKTRO HD-M290Kaseta / Wolnobieg SHIMANO HG20, 11-34, 9 biegówŁańcuch KMC X9 z zapinkąMechanizm korbowy FSA Dynadrive, 44/32/22Środek Suportu FSA CartridgeKołaObręcze GIANT CR70 27.5", aluminiowe, dwuściennePiasty GIANT Tracker SportSzprychy Nierdzewne, staloweOpony GIANT Sport (Kenda K1135 dla Giant) 27.5x2.1"
Marcin9 Napisano 18 Października 2015 Napisano 18 Października 2015 Ten napęd nie jest zły. Widziałem ludzi startujących na gorszym sprzęcie. Jeśli napęd jest w dobrym stanie to lepiej zainwestuje w dobre hamulce i amortyzator. Później możesz inwestować w przerzutki oraz manetki. Jeśli będziesz chciał to możesz wtedy zmienić na 10s Jaki masz budżet?
Skarabeusz Napisano 18 Października 2015 Autor Napisano 18 Października 2015 na razie nad budżetem nie myślałem, robię pierwsze plany. Amor na pewno wymienię, więc teraz szukam właśnie jakiegoś napędu. Co do hamulców to przyznam się, że nie brałem ich pod uwagę. Może to i błąd z mojej strony.
chudeusz09 Napisano 18 Października 2015 Napisano 18 Października 2015 Amortyzator, hamulce, koła, manetki, przerzutki. W takiej kolejności bym się za to zabierał.
Marcin9 Napisano 18 Października 2015 Napisano 18 Października 2015 Amor na pewno wymienię W sprawie amortyzatora pisz do forumowicza @@ACTIVIA jest on dystrybutorem Suntour więc na pewno coś dla Ciebie znajdzie. więc teraz szukam właśnie jakiegoś napędu Bez budżetu nie da się pomóc w zakupie. Co do hamulców to przyznam się, że nie brałem ich pod uwagę. Jeśli ma być w miarę tanio to m615 jeśli może być trochę drożej to polecam m675
Skarabeusz Napisano 18 Października 2015 Autor Napisano 18 Października 2015 Jeśli chodzi o amortyzator to juz sprawę mam ugadana właśnie z kolegą Activia. Co do reszty, to zapewne wezmę po uwagę Wasze porady . Oczywiście nie wymienię tego w jeden sezon, ale sukcesywnie będę dążył do tych zmian. A jakie przerzutki proponujecie i koła?
Marcin9 Napisano 18 Października 2015 Napisano 18 Października 2015 A jakie przerzutki proponujecie i koła? A może powiesz ile chcesz na to wydać? Minimum Deore i wyższa grupa tym teoretycznie lepiej działają.
Skarabeusz Napisano 18 Października 2015 Autor Napisano 18 Października 2015 Nie znam cen kół, więc tutaj proszę o propozycje. Jeśli chodzi o przerzutki to myślę, że do 500
dran2 Napisano 18 Października 2015 Napisano 18 Października 2015 500 za same przerzutki to możesz sobie w nowe XT iść nawet i na dobrą flachę zostnie. Liczysz jeszcze manetki i kasetę?
beskid Napisano 18 Października 2015 Napisano 18 Października 2015 Tak na dobrą sprawę chcesz wymienić wszystko poza ramą czyli fura kasy biorąc pod uwagę ile dałeś za ten rower. Warto zatem naprawdę konkretnie przemyśleć budżet. Korba, przednia zmieniarka i kaseta wystarczy Deore. Tylna zmieniarka XT M772 i z tej samej grupy manetki.
Skarabeusz Napisano 18 Października 2015 Autor Napisano 18 Października 2015 No tak, warto się zastanowic od czego zacząc. na razie skupię się na amorku, manetkach i przerzutkach. Po pierwszych startach, jeśli sie uda, będę myślał co dalej Panowie, jeśli jeszcze można, to podpowiedzcie mi czy tylna przerzutka z długim czy z krótkim wózkiem. Na czym polega ta różnica?
Marcin9 Napisano 18 Października 2015 Napisano 18 Października 2015 na razie skupię się na amorku, manetkach i przerzutkach Jeśli możesz to kup też nową kasetę i łańcuch 10s przy takiej zmianie wato zainwestować od razu w 10s. Panowie, jeśli jeszcze można, to podpowiedzcie mi czy tylna przerzutka z długim czy z krótkim wózkiem. Na czym polega ta różnica? To zależy jaką korbę i ksete będziesz miał.
Skarabeusz Napisano 18 Października 2015 Autor Napisano 18 Października 2015 Wymienię to co wczesniej ustalone, następnym krokiem będzie łańcuch, kaseta i korby
Marcin9 Napisano 18 Października 2015 Napisano 18 Października 2015 Tylko że to trochę bez sensu. Zablokujesz sobie możliwość przejścia na 10s. Korby nie musisz wymieniać żeby przejść na 10s. Rób jak uważasz to twoja kasa więc możesz robić co chcesz.
Skarabeusz Napisano 18 Października 2015 Autor Napisano 18 Października 2015 Marcin, jestem laikiem w sprzęcie choc smigam na rowerze od ponad 20 lat. Raczej nie interesował mnie osprzet. Dzisiaj w dobie internetu, mogłem się dowiedziec, że są możliwości zmodyfikowania swoich rumaków. Jeśli możesz napisz mi(mniemam, że się dobrze znasz) co byś na moim miejscu wymienił. Nie wiem co to jest 10s (podejrzewam, że to kaseta 10 rzedowa, ale może się myle). Pisz jak dla dziecka, będzie mi łatwiej zrozumiec. Moj pierwszy "góral" ma 20 lat i nadal funkcjonuje, choc wymieniłem w nim tylko opony, hamulce, linki i widełki. Reszta nie ruszana. Kupiony był jeszcze za marki w niemczech. Jesli mi się uda wyleczyc kontuzje, zamierzam wystrtowac w maratonie. Chcę się sprawdzic, ale też chcę miec pewnośc, że uda mi się dojecha nie gubiąc nic po drodze . Z czasem może i ja bardziej poznam sie na nowym osprzęcie, ale na dzień dzisiejszy muszę liczyc na bardziej doświadczonych w tej dziedzinie. Jesli masz czas i chęc napisz mi dokładnie co wymienic, na co. Mam 40 lat i już trochę trudniej mi się w tym rozeznac.
Marcin9 Napisano 18 Października 2015 Napisano 18 Października 2015 Tak 10s oznacza 10 rzędową kasete Ja bym złożył taki napęd: Przerzutak tył m786 z sh+ około 200zł lub bez sh+ około 150zł. Możesz też kupić slx kosztuje około 50zł mniej Kaseta Deore 80zł Manetki m780 270zł lub możesz kupić tylko prawą Lewą możesz zostawić taką jak masz teraz. Na manetce nie radze oszczędzać bo to one wpływają na prace przerzutki. Łańcuch Connex 100zł Korba może zostać jeśli jest w dobrym stanie. Nowa deore z ht2 kosztuje około 250zł Ps. Korba 8/9 dział bardzo dobrze z napędem 10s.
Skarabeusz Napisano 18 Października 2015 Autor Napisano 18 Października 2015 O to mi chodziło Marcinie. Wielkie dzięki. A czy przednią przerzutkę zostawic bez zmian?
Marcin9 Napisano 18 Października 2015 Napisano 18 Października 2015 Może zostać tak jak lewa manetka oraz korba jeśli jest w dobrym stanie. Najlepiej zrób zdjęcia korby pomoże to określić jej stan.
Skarabeusz Napisano 18 Października 2015 Autor Napisano 18 Października 2015 Co do korby, to jest jak na razie w bardzo dobrym stanie, więc zostawię ja na sam koniec. Chyba, że wcześniej coś jej się stanie Rower jak na razie jest mało użytkowany (około 200km) gdyz miałem mały wypadek i od trzech tygodni mam rekę w gipsie. Uszkodzona kośc łódeczkowata.
paul997 Napisano 18 Października 2015 Napisano 18 Października 2015 Amortyzator, hamulce, koła, manetki, przerzutki. W takiej kolejności bym się za to zabierał. Słuchaj kolegi, bo dobrze prawi. Prawie się z nim zgadzam, z tym, że ja mam słabą kondycję, więc u mnie taka kolejność: koła + opony, amortyzator, korba, manetki + przerzutka tył + kaseta (równocześnie, bo warto przejść na 10 rzędów). Koła 1100 - 1300 zł, piasty na łożyskach maszynowych. Jeżeli nie masz lokalnego składacza, to polecam http://daveo.pl/ - to nasz forumowicz. Opony np. http://formicki-bike.pl/pl/Produkty/?id=87995/Opona_Continental_Race_King_Race_Sport_27_5x2_2_zwijana 300 zł komplet. Dętki, np. Kenda Ultra Lite na 26 cali (spokojnie wejdą). Plecak z bukłakiem, np. http://www.decathlon.pl/plecak-nawadniajcy-running-id_8312236.html (ups, brak towaru, ale wklejam jako przykład) Załóż amora, koła, bukłak na plecy i jedź na wyścig. Zobaczysz, jak bardzo się sponiewierasz i czego Ci brakuje. Obstawiam, że na początku to będziesz szukał płuc, a nie zmiany biegów .
Skarabeusz Napisano 18 Października 2015 Autor Napisano 18 Października 2015 Dzieki Pawle za info. Plecak z bukłakiem posiadam i uzywam od dośc dawna. Wbrew pozorom trenuję intensywnie i to nie tylko rower. Zdaję sobie sprawę, że nie będzie lekko, ale wolę szukac płuc w lesie podczas maratonu niż jak moi rówieśnicy (w większości) pod sklepem na ławce Kondycyjnie stoję na tyle dobrze, że dojechac dojadę. Bo bardziej mi zależy na sprawdzeniu siebie niż ściganiu się w czołówce (marne szanse ). Ale kto wie co czas przyniesie.
Marcin9 Napisano 18 Października 2015 Napisano 18 Października 2015 Opony np. http://formicki-bike...7_5x2_2_zwijana 300 zł komplet. Dętki, np. Kenda Ultra Lite na 26 cali (spokojnie wejdą). Po co kupować opony za 300zł? Zwykłe zwijane kosztują 90zł a ważą tylko kilka gram więcej. Jeździłem na tych oponach(29x2) jakiś czas i ponownie bym ich nie kupił. Na asfalt są ok ale w terenie już gorzej szczególnie jak jest błoto lub piach. Teraz jeżdżę na Schwalbe racing ralph 29x2,25 i są lżejsze od rk w wersji 29x2,0. Na asfalcie dużych różnic nie ma a w terenie jeździ się znacznie lepiej. Zamiast dętek może od przerobić na bezdętki jeśli będzie chciał a nie kupować dętki ultra lite
Zazi Napisano 18 Października 2015 Napisano 18 Października 2015 Jedyne co warto wymienić w Twoim rowerze do pedały na zatrzaskowe. Napęd masz praktycznie nowy, więc nie widzę sensu zmieniać. Kupując koła i amortyzator zapłacisz tyle ile za cały rower. Czy jest to opłacalne? Sam zdecyduj.
Skarabeusz Napisano 18 Października 2015 Autor Napisano 18 Października 2015 Pedały już posiadam spd PD M-520
paul997 Napisano 18 Października 2015 Napisano 18 Października 2015 Po co kupować opony za 300zł? Zwykłe zwijane kosztują 90zł a ważą tylko kilka gram więcej. Jeździłem na tych oponach(29x2) jakiś czas i ponownie bym ich nie kupił. Na asfalt są ok ale w terenie już gorzej szczególnie jak jest błoto lub piach. Teraz jeżdżę na Schwalbe racing ralph 29x2,25 i są lżejsze od rk w wersji 29x2,0. Ten link, co podałem, to wersja RaceSport, 500g, nie rzuciłem ot tak sobie, żeby rzucić. Sam długo wybierałem kolejne opony dla Żony i na egzemplarze z tego sklepu padło. Mam kilku znajomych ścigantów, którzy właśnie RaceKingi mi polecili. A znowu RacingRalphami się brzydzą . Także kwestia gustu, trzeba by założyć na zmianę jedne i drugie, żeby wydać 100% werdykt, które lepsze. Na pewno waga/cena RK są super.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.