Skocz do zawartości

[naped]wymiana napedu 3x9 w Giant Talon 3 27,5 2015


Skarabeusz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Chciał bym wymienic naped w talonie, na nieco lepszy. W planach mam udział w maratonach mtb i podejrzewam, że to co posiadam będzie zbyt słabe. Będę wdzięczny za wszelką pomoc. Rozważę również wymianę innego osprzętu.

 

Specyfikacja Giant Talon 3 27.5 2015

 

 

Rama Aluminium - ALUXX
Widelec SR SUNTOUR XCM HLO 27.5", skok 100mm, blokada hydrauliczna
Tylny amortyzator Brak
Komponenty
Kierownica GIANT Connect XC
Wspornik kierownicy GIANT Sport
Wspornik siodła GIANT Sport, 30.9
Siodło GIANT Connect Upright
Pedały VP, nylonowe z metalową klatką
Napęd
Manetki SHIMANO Altus, 3x9
Przerzutka przednia SHIMANO Altus
Przerzutka tylna SHIMANO Alivio
Hamulce TEKTRO HD-M290, hydrauliczne, tarczowe
Dźwignie hamulca TEKTRO HD-M290
Kaseta / Wolnobieg SHIMANO HG20, 11-34, 9 biegów
Łańcuch KMC X9 z zapinką
Mechanizm korbowy FSA Dynadrive, 44/32/22
Środek Suportu FSA Cartridge
Koła
Obręcze GIANT CR70 27.5", aluminiowe, dwuścienne
Piasty GIANT Tracker Sport
Szprychy Nierdzewne, stalowe
Opony GIANT Sport (Kenda K1135 dla Giant) 27.5x2.1"

Napisano

Ten napęd nie jest zły. Widziałem ludzi startujących na gorszym sprzęcie.

Jeśli napęd jest w dobrym stanie to lepiej zainwestuje w dobre hamulce i amortyzator.

Później możesz inwestować w przerzutki oraz manetki. Jeśli będziesz chciał to możesz wtedy zmienić na 10s

 

Jaki masz budżet?

 

 

Napisano

na razie nad budżetem nie myślałem, robię pierwsze plany. Amor na pewno wymienię, więc teraz szukam właśnie jakiegoś napędu. Co do hamulców to przyznam się, że nie brałem ich pod uwagę. Może to i błąd z mojej strony. 

 

 

Napisano

 

 

Amor na pewno wymienię
W sprawie amortyzatora pisz do forumowicza @@ACTIVIA jest on dystrybutorem Suntour więc na pewno coś dla Ciebie znajdzie.

 

 

więc teraz szukam właśnie jakiegoś napędu
Bez budżetu nie da się pomóc w zakupie.

 

 

Co do hamulców to przyznam się, że nie brałem ich pod uwagę.
 Jeśli ma być w miarę tanio to m615 jeśli może być trochę drożej to polecam m675
Napisano

Jeśli chodzi o amortyzator to juz sprawę mam ugadana właśnie z kolegą Activia. Co do reszty, to zapewne wezmę po uwagę  Wasze porady

. Oczywiście nie wymienię tego w jeden sezon, ale sukcesywnie będę dążył do tych zmian. A jakie przerzutki proponujecie i koła?

Napisano

Tak na dobrą sprawę chcesz wymienić wszystko poza ramą czyli fura kasy biorąc pod uwagę ile dałeś za ten rower. Warto zatem naprawdę konkretnie przemyśleć budżet. Korba, przednia zmieniarka i kaseta wystarczy Deore. Tylna zmieniarka XT M772 i z tej samej grupy manetki. 

Napisano

No tak, warto się zastanowic od czego zacząc. na razie skupię się na amorku, manetkach i przerzutkach. Po pierwszych startach, jeśli sie uda, będę myślał co dalej


Panowie, jeśli jeszcze można, to podpowiedzcie mi czy tylna przerzutka z długim czy z krótkim wózkiem. Na czym polega ta różnica?

Napisano

 

 

na razie skupię się na amorku, manetkach i przerzutkach
Jeśli możesz to kup też nową kasetę i łańcuch 10s przy takiej zmianie wato zainwestować od razu w 10s.

 

Panowie, jeśli jeszcze można, to podpowiedzcie mi czy tylna przerzutka z długim czy z krótkim wózkiem. Na czym polega ta różnica?
To zależy jaką korbę i ksete będziesz miał.
Napisano

Tylko że to trochę bez sensu. Zablokujesz sobie możliwość przejścia na 10s. Korby nie musisz wymieniać żeby przejść na 10s.

Rób jak uważasz to twoja kasa więc możesz robić co chcesz.

Napisano

Marcin, jestem laikiem w sprzęcie choc smigam na rowerze od ponad 20 lat. Raczej nie interesował mnie osprzet. Dzisiaj w dobie internetu, mogłem się dowiedziec, że są możliwości zmodyfikowania swoich rumaków. Jeśli możesz napisz mi(mniemam, że się dobrze znasz) co byś na moim miejscu wymienił. Nie wiem co to jest 10s (podejrzewam, że to kaseta 10 rzedowa, ale może się myle). Pisz jak dla dziecka, będzie mi łatwiej zrozumiec. Moj pierwszy "góral" ma 20 lat i nadal funkcjonuje, choc wymieniłem w nim tylko opony, hamulce, linki i widełki. Reszta nie ruszana. Kupiony był jeszcze za marki w niemczech. Jesli mi się uda wyleczyc kontuzje, zamierzam wystrtowac w maratonie. Chcę się sprawdzic, ale też chcę miec pewnośc, że uda mi się dojecha nie gubiąc nic po drodze :laugh:. Z czasem może i ja bardziej poznam sie na nowym osprzęcie, ale na dzień dzisiejszy muszę liczyc na bardziej doświadczonych w tej dziedzinie. Jesli masz czas i chęc napisz mi dokładnie co wymienic, na co. Mam 40 lat i już trochę trudniej mi się w tym rozeznac. 

Napisano

Tak 10s oznacza 10 rzędową kasete

Ja bym złożył taki napęd:

Przerzutak tył m786 z sh+ około 200zł lub bez sh+ około 150zł. Możesz też kupić slx kosztuje około 50zł mniej 

Kaseta Deore 80zł

Manetki m780 270zł lub możesz kupić tylko prawą   Lewą możesz zostawić taką jak masz teraz. Na manetce nie radze oszczędzać bo to one wpływają na prace przerzutki. 

Łańcuch Connex 100zł

Korba może zostać jeśli jest w dobrym stanie. Nowa deore z ht2 kosztuje około 250zł

 

Ps. Korba 8/9 dział bardzo dobrze z napędem 10s.

Napisano

Co do korby, to jest jak na razie w bardzo dobrym stanie, więc zostawię ja na sam koniec. Chyba, że wcześniej coś jej się stanie


Rower jak na razie jest mało użytkowany (około 200km) gdyz miałem mały wypadek i od trzech tygodni mam rekę w gipsie. Uszkodzona kośc łódeczkowata. 

Napisano
Amortyzator, hamulce, koła, manetki, przerzutki. W takiej kolejności bym się za to zabierał.

 

Słuchaj kolegi, bo dobrze prawi. Prawie się z nim zgadzam, z tym, że ja mam słabą kondycję, więc u mnie taka kolejność: koła + opony, amortyzator, korba, manetki + przerzutka tył + kaseta (równocześnie, bo warto przejść na 10 rzędów).

Koła 1100 - 1300 zł, piasty na łożyskach maszynowych. Jeżeli nie masz lokalnego składacza, to polecam http://daveo.pl/ - to nasz forumowicz.

Opony np. http://formicki-bike.pl/pl/Produkty/?id=87995/Opona_Continental_Race_King_Race_Sport_27_5x2_2_zwijana 300 zł komplet.

Dętki, np. Kenda Ultra Lite na 26 cali (spokojnie wejdą).

Plecak z bukłakiem, np. http://www.decathlon.pl/plecak-nawadniajcy-running-id_8312236.html (ups, brak towaru, ale wklejam jako przykład)

 

Załóż amora, koła, bukłak na plecy i jedź na wyścig. Zobaczysz, jak bardzo się sponiewierasz i czego Ci brakuje. Obstawiam, że na początku to będziesz szukał płuc, a nie zmiany biegów :).

Napisano

Dzieki Pawle za info. Plecak z bukłakiem posiadam i uzywam od dośc dawna. Wbrew pozorom trenuję intensywnie i to nie tylko rower. Zdaję sobie sprawę, że nie będzie lekko, ale wolę szukac płuc w lesie podczas maratonu niż jak moi rówieśnicy (w większości) pod sklepem na ławce  :icon_confused: Kondycyjnie stoję na tyle dobrze, że dojechac dojadę. Bo bardziej mi zależy na sprawdzeniu siebie niż ściganiu się w czołówce (marne szanse :laugh: ). Ale kto wie co czas przyniesie.

Napisano

 

 

Opony np. http://formicki-bike...7_5x2_2_zwijana 300 zł komplet. Dętki, np. Kenda Ultra Lite na 26 cali (spokojnie wejdą).
Po co kupować opony za 300zł? Zwykłe zwijane kosztują 90zł a ważą tylko kilka gram więcej. 

Jeździłem na tych oponach(29x2) jakiś czas i ponownie bym ich nie kupił. Na asfalt są ok ale w terenie już gorzej szczególnie jak jest błoto lub piach. 

Teraz jeżdżę na Schwalbe racing ralph 29x2,25 i są lżejsze od rk w wersji 29x2,0. Na asfalcie dużych różnic nie ma a w terenie jeździ się znacznie lepiej.

Zamiast dętek może od przerobić na bezdętki jeśli będzie chciał a nie kupować dętki ultra lite

Napisano

Jedyne co warto wymienić w Twoim rowerze do pedały na zatrzaskowe. Napęd masz praktycznie nowy, więc nie widzę sensu zmieniać. Kupując koła i amortyzator zapłacisz tyle ile za cały rower. Czy jest to opłacalne? Sam zdecyduj.

Napisano
Po co kupować opony za 300zł? Zwykłe zwijane kosztują 90zł a ważą tylko kilka gram więcej. Jeździłem na tych oponach(29x2) jakiś czas i ponownie bym ich nie kupił. Na asfalt są ok ale w terenie już gorzej szczególnie jak jest błoto lub piach. Teraz jeżdżę na Schwalbe racing ralph 29x2,25 i są lżejsze od rk w wersji 29x2,0.

 

Ten link, co podałem, to wersja RaceSport, 500g, nie rzuciłem ot tak sobie, żeby rzucić. Sam długo wybierałem kolejne opony dla Żony i na egzemplarze z tego sklepu padło. Mam kilku znajomych ścigantów, którzy właśnie RaceKingi mi polecili. A znowu RacingRalphami się brzydzą :). Także kwestia gustu, trzeba by założyć na zmianę jedne i drugie, żeby wydać 100% werdykt, które lepsze. Na pewno waga/cena RK są super.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...