Skocz do zawartości

[przełajówka] kierownica z dwoma rodzajami klamek


wymiennik

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Jak nazwać szukając roweru taką kierownicę/hamulce, które są w rowerze przełajowym Giant Revolt 3 2015 r. Chodzi mi o hamulc e w pozycji szosowej i w pozycji powiedzmy normalnej na części poziomej kierownicy. Jak szukać roweru z takimi klamkami hamulców, aby były obie funkcje.

Napisano

To chyba nie ma swojej nazwy. Zwykła przełajówka z hamulcami przełajowymi. Można samemu dodać - Tektro robi.

Myślałem o nich kiedyś. Wyszło że jednak ich nie potrzebuję. Hamulce tarczowe mają trochę więcej siły hamowania nawet w górnym chwycie.

Dodatkowe klamki nie będą dawać tyle samo siły hamowania co podstawowe.

  • Mod Team
Napisano

Hmmm... A jeżdziłęś na takowych?

 

Bo ja tak i siłą z klamek przymostkowych jest przy zestawieniu STI 105/Tektro/Promax Render R taka sama.

 

Jedyna różnica, to że przełajówki mają krótszy skok.

 

Szacunek...

I.

 

Napisano

jeźdzłem dość długo na przełaju i na klamkach dodatkowych zdecydowanie sktuteczniej mi się hamowało. Może z większą siłą trzeba naciskać, ale mają wiekszy skok i przy mocnym ściśnięciu rower naprawdę hamował. A przy cantliverach i klamkach szosowych to tak hamuje, bo hamuje

Napisano

takie klamki są przeznaczone do hamulców z szosowym "ciągiem" linki. Czyli mini v-brake, u-brake, canti, szosowe tarcze, będzie działać. Ze zwykłymi v-brake, mtb tarczówkami, zabraknie ci ciągu linki.

Napisano

Z tego wniosek, że działanie tych dodatkowych klamek jest zależne od samych klamek - mam obecnie klamki przełajowe Tektro z klamkomanetkami Ultegra i na Ultegrach jest wyraźnie większa siła hamowania przy takim samym nacisku - jak pisałem, praw fizyki się nie oszuka  a hamulec w klamkomanetce ma sporo dłuższą dźwignię niż w tej dodatkowej klamce. Widocznie te dodatkowe klamki mają różne przełożenia.

  • Mod Team
Napisano

U mnie też Tektro. STI 105, poprzednio BB7 Road, teraz Promax Render R.

 

Tarcze muszą być przystosowane do klamek o ciagu szosowym. W przeciwnym wypadku zabraknie Ci ciągu, a nwet jeśli cośtam przyhamujesz będzie to obciążone bardzo długim skokiem klamek STI i tylko nieznacznie krótszym przełajowych oraz zupełnie niedostaeczną siłą hamowania.

 

Szacunek...

I.

 

Napisano

U mnie też Tektro. STI 105, poprzednio BB7 Road, teraz Promax Render R.

 

Tarcze muszą być przystosowane do klamek o ciagu szosowym. W przeciwnym wypadku zabraknie Ci ciągu, a nwet jeśli cośtam przyhamujesz będzie to obciążone bardzo długim skokiem klamek STI i tylko nieznacznie krótszym przełajowych oraz zupełnie niedostaeczną siłą hamowania.

 

Szacunek...

I.

Klamki z nowszych grup shimano mają dwie pozycje mocowania canti i mtb
Napisano

Tofi, piszesz o klamkach szosowych dedykowanych kierownicom prostym, a temat dotyczy klamek przełajowych. Klamki przełajowe mają konstrukcję, jakby to powiedzieć "przelotową" dla linki hamulcowej.

Napisano

 

 

Tofi, piszesz o klamkach szosowych dedykowanych kierownicom prostym,
Doskonale wiem o czym piszę, więc prosżę nie siać zamentu. Piszę o klamkach szosowych, dokładnie o tych które montuje się na barankach i była to odpowiedź na hamulce tarczowe które nie są dedykowane dla kolarzówki (sprawdź czy nie zacytowałem posta na który odpowiadam). Górne klamki mają zasadę działania prostą jak konstrukcja napinacza linki. Ich skok jest tak duży, że mimo ustawienia mtb w dolnych klamkach i tak na górze pozostaje zapas.
Napisano
 

Klamki z nowszych grup shimano mają dwie pozycje mocowania canti i mtb

 

Piszę o klamkach szosowych, dokładnie o tych które montuje się na barankach

 

Czyli co? Szosowe klamkomanetki dedykowane kierownicom giętym mają pozycję canti i mtb? Chłopie, zastanów się co piszesz. Owszem Claris jest grupą szosową i zawiera klamki, które można zastosować zarówno do obsługi hamulców szosowych, jak i mtb, ale są to klamki dedykowane kierownicom prostym. Klamki do baranka mają tylko jedną pozycję kotwiczenia linki hamulcowej przeznaczoną do obsługi hamulców szosowych i canti.

A cytat który przytoczyłeś wyraźnie mówi, że do klamkomanetek szosowych, czyli STI, muszą być dedykowane hamulce tarczowe, bo użycie hamulców dedykowanych mtb skutkuje brakiem wystarczającego skoku klamki.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...