Skocz do zawartości

[6000 - 9000] przełajówka dla 120 kg


Krzysztof303

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Z racji swojej wagi 120 kg dowiedziałem się, że szosówka, a tym bardziej węglowa nie dla mnie. Cross powoli mi się nudzi bo trochę już za wolno na szosie (a jeżdżę 98% na szosie). Idealnym wyjściem byłaby chyba przełajówka na mocnej aluminiowej ramie. Znalazłem coś takiego:

http://skiteam.pl/rowery/6189-rowcube-689001-cross-racedpro.html

 

czy w tym przedziale cenowym można znaleźć coś lepszego?

Napisano

Przełajówka treka ma aż 136 kg wytrzymałości rowerzysty, ale przekracza mój budżet, no nic może uda mi się dozbierać.

Ten GT Grade Carbon 105 2015 - bardzo ciekawy rower, tańszy od treka

Napisano

http://www.planetx.co.uk/c/q/bikes/cyclocross-bikes

 

http://www.planetx.co.uk/i/q/CBPXXLSRIV/planet-x-xls-sram-rival-22-hydraulic-cyclocross-bike

 

nie rozumiem tego podejscia do włókna węglowego. Przecież to jest mocniejsze od aluminium.

Nie jest. Chyba że proporcje 1:5 dla ram karbo "trafionych" w porównaniu do ram alu to zbieg okoliczności.

Temat można wałkować aż do wymiotów ale moja sugestia jest taka: jeśli ma być beztroska/"bezmyślna" jazda, bez szczególnego dbania o rower i myślenia co i jak z nim zrobić to zdecydowanie lepiej wziąć aluminium.

Napisano

Ten GT Grade Carbon 105 2015 - bardzo ciekawy rower, tańszy od treka

 

Ciekawy i bardzo uniwersalny. GT, ogólnie jako marka, ma trochę korzystniejszy stosunek cena/wartość niż Trek. W grupie Dorela półkę cenową Treka zajmuje Cannondale.

 

Na dobrą sprawę, jeśli ktoś nie potrzebuje 100% klasycznego przełaja to Grade jest lepszym wyborem, bo będzie po prostu wygodniejszy. No a jak założysz mu opony 35mm to pojeździsz sobie nim po lesie.    BikeRadar o nim:https://www.youtube.com/watch?v=5GnASmbG64U

 

Grade Carbon 105, model na 2016, został wyceniony w Polsce na 10 999. Wiadomo jednak, że przy tym poziomie cenowym należy się już niezły rabat :)

 

W nowej kolekcji jest też ciekawy model na aluminiowej ramie z napędem 1x11 o przełajowej proweniencji:

http://www.gtbicycles.com/int_en/2016/bikes/pavement/enduroad/grade-alloy-x

Napisano

Nie jest. Chyba że proporcje 1:5 dla ram karbo "trafionych" w porównaniu do ram alu to zbieg okoliczności.

Temat można wałkować aż do wymiotów ale moja sugestia jest taka: jeśli ma być beztroska/"bezmyślna" jazda, bez szczególnego dbania o rower i myślenia co i jak z nim zrobić to zdecydowanie lepiej wziąć aluminium.

Tobo kurcze straszysz... powiedz w takim razie czego szukać przy takich wagach, żeby było warte uwagi. Chyba zacznę Cie nękać na priv, i wyciągać od Ciebie informacje :)

 

Pozdrawiam

Napisano

Zwyczajnie mieć na uwadze że cudów nie ma.

Gdy u mnie pytają sprzedawcę co dostaje kupując szosę za kilkadziesiąt tysięcy w odpowiedzi dostają informację że to często coś co można zamknąć jedynie w pojęciu "odczucia w czasie jazdy". Bo nie kupuje się ani rewelacyjnej trwałości ani świetnej odporności na uszkodzenia mechaniczne, ani żadnych kosmicznych technologii. A o taki rower trza dbac dużo więcej niż o ten 10 razy tańszy.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...