Skocz do zawartości

[2500-3000] Rower crossowy na przecenie


groohaa

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Koniec sezonu, przeceny, więc czas kupić rower:)

 

Jestem laikiem i zacząłem się interesować sprzętem dopiero, gdy zacząłem szukać roweru z miesiąc temu.

 

Sprzęt: cross na sprzęcie klasy Deore, z widelcem lepszym niż zwykły NEX (chyba że powiecie, że nie warto zawracać sobie głowy czy NEX czy NCX dopóki nie jest powietrzny...)

Budżet: 2500-3000zł - chciałem raczej się trzymać tej niższej wartości, ale jak zawsze zacząłem oglądać rowery, wyszukiwać coraz lepsze i zbliżać się do tej wyższej granicy  :laugh: A tu jeszcze trzeba dokupić nóżkę, licznik, błotniki i bidon...

 

Rower na jaki już prawie się zdecydowałem to Kross Evado 6.0 2015 za ok. 2600zł - dobry wybór w tej cenie??

 

Ale zrobiłem też zestawienie i dodałem kilka w cenie 2900-3000zł - czy są one zauważalnie lepsze od tego 6.0??

 

Oto moi kandydaci (+ najniższe ceny na necie jakie znalazłem w roz. M):

- Kross Evado 6.0 2015 - 2549 zł
- Kellys PHANATIC 50 2014 - 2699zł
 
- Giant Roam 0 2015 - 2879zł
- Kellys PHANATIC 70 2015 - 2889zł
- Unibike Zethos GTS 2015 - 2899zł
- Kross Evado 5.0 2014 - 2949zł
- Merida Crossway 500 2015 - 2980zł
 

W załączniku plik z wypisana specyfikacją dla własnego użytku, coby łatwiej było porównywać :)

 

Coś lepszego w cenie ok. 2600-2700 od Evado 6.0?

Który z grupy 2900-3000 najlepszy? Czy przy wszystkich warto dopłacać te 300-400zł?

 

Może jakieś inne propozycje?

 

PS. Problemem w moim przypadku są moje wymiary:

wzrost - 169

noga - 76-77

waga - 65-70kg

 

małych rowerów jest mało, na przecenach często same XL-ki..., ja powinienem mieć S, ale zdecyduję się pewnie na M, bo lubię mieć bardziej "sportową" pozycje - całe życie jeździłem na MTB - nie będę żałował za parę miesięcy?
Jechałem tylko na Evado 6.0 w rozm. M i tylko tyle że lekko trzymam rower przechylowny jak schodzę z siodełka, a rama nawet w M mogłaby być dla mnie dłuższa :) Na innych z powyższych modeli nie jeździłem niestety...

 

PS2. Czy do korby bez osłony da się dokupić osłonę (np. w Evado 5.0 2014)? Bo jak nie to to mi trochę dyskwalifikuje rower. bo nie mogę sobie pozwolić na ciągłe brudzenie spodni, a rower będzie często używany też do dojazdów do pracy.

 

PS3. Jak wspominałem - lubię sportową/leżącą pozycję. Czy któreś z marek mają wyjątkowo długą ramę (tych szukać), a inne wyjątkowo krótką i ich unikać? 

post-191359-0-95362800-1442695595_thumb.png

Napisano

Nie, nie jestem zawodowym kolarzem. Jestem amatorskim użytkownikiem roweru  :laugh:

A rower ma służyć do wszystkiego, do jazdy po mieście - pewnie będę czasami jeździł nim sobie do pracy; na weekendowe wycieczki (30-100km), po drogach, ale tez po leśnych ścieżkach mniej lub bardziej "rozjeżdzonych" - czyli cross, do wszystkiego, ale bez szaleństw, downhilli ani szosowego racingu :) 

A lat mam 29, od 10 roku życia jeżdżę na jednym góralu, który lekko już nie domaga, więc czas kupić coś porządnego na kolejne 20 lat :P

Napisano

To powiem tak. Ja jeżdżę rowerem crossowym za 350 złotych. Mój czas na sto kilometrów to 3 godziny i 48 minut, w 9 godzin przejechałem 190 kilometrów za jednym razem tym rowerem. Jeżdżę nim codziennie do pracy i z powrotem w dwie strony łącznie 27 kilometrów. Pracuje w kamienołomach fizycznie gdzie dziennie muszę podnosić formaki z kamienia po 70 kilo niektóre i dziennie tak przekładam ręcznie 20 ton. Po pracy zrobię 70 kilometrów jeszcze i mam dniówkę 100 km. Nie liczy się cena roweru tylko to kim się jest. Co z tego że jakiś laluś kupi rower za 2 tysiące złotych jak i tak nie dorówna dobremu człowiekowi który ma rower za 200 złotych. Ja mam 35 lat i daję radę. w listopadzie szykuję się przejechać tym rowerem 220 kilometrów w 11 godzin.


Ja pracując w kamieniołomach i jeżdżąc do pracy i z pracy i po pracy jeszcze zrobiłem w pięć dni od poniedziałku do piątku 500 kilometrów. Nie rozumiem bo ty mówisz że jesteś amatorem a będziesz robił na weekendy 30-100 kilometrów. To jeżeli jesteś aż tak słaby to po co ci taki rower z tego przedziału cenowego? Kup rower za 300 złotych i dojdź do tego co ja. Ja jestem amatorem i moje wyniki są słabe więc ty z tego co piszesz nie jesteś nawet amatorem.

 

Masz może facebooka?

  • Mod Team
Napisano

@ dawid7997

 

Przerzucam > 4 t w ok.38 min. ( według mnie to mało - w sensie słabo ) i zdarzyło mi się parę razy prawie od razu wsiąść po tym na rower - tylko jakie to ma znaczenie :icon_question:

 

Kolega @ groohaa po prostu chce kupić rower w tym przedziale cenowym i nie widzę w tym nic dziwnego.

 

To jest powiedzmy sprzęt pomiędzy średnim,a dobrym,a jak kogoś stać i ma potrzebę lub zwykły kaprys,to może sobie kupić rower za 10 kafli i nic nam do tego.

 

Nawet jeżeli ktoś nie wykorzysta w pełni super sprzętu,to tylko jego sprawa.

 

Skoro idziesz " na wyczyn " to może przesiądziesz się na Wigry 3 i nim pojedziesz te 220 km w 11 godzin.

 

Jeśli masz zamiar strzelać takie trasy,to odłóż 2,5 k i kup np. o kilka kilo lżejszą i na pewno znacznie szybszą od Twojego cross'a szosę pokroju Tribana 540 FB.

 

Wtedy poczujesz różnicę i zmienisz zdanie.

 

PS

Nie wątpię,że jesteś dobrym człowiekiem.

 

 

@ groohaa

 

Zethos ma najlepsze hamulce,ale to pewnie wiesz.

Napisano

 

 

Pracuje w kamienołomach fizycznie gdzie dziennie muszę podnosić formaki z kamienia po 70 kilo niektóre i dziennie tak przekładam ręcznie 20 ton.

To wspaniale i cudownie, wszyscy są tu z Ciebie dumni, tylko... kogo to obchodzi?

 

W sumie nie ma o czym dyskutować, bo przecież mam rower, 20-letniego powermate'a, który caly czas ma ten sam łańcuch i te same klocki :P i wiem że jakbym chciał to przejadę na nim jeszcze setki jak nie tysiące kilometrów...

Lanosem czy matizem też niektórzy trzaskają tysiące km i sobie chwalą, a lalusie kupują bmw, lexy, albo po prostu toyoty czy skody, a efekt - przemieszczenie się z punktu A do B - w sumie taki sam, tylko za 10-20x tyle pieniędzy ;)

 

Jedyne co, to rzeczywiście zastanawiam sie czy cokolwiek lepszego niż np. to Evado 6.0 jest mi potrzebne.

 

@@KrissDeValnor,

niektóre komponenty jestem w stanie porównać, choćby przez porównanie zwykłych cyferek... tylko jak już gdzieś się pojawia tektro, SRAM czy suntour to mam problem z odniesieniem do shimano. No i nie wiem jak duża i w czym jest ta różnica między np. hamulcami M447 a M615 albo pomiędzy piastami i suportami.

 

Dodatkowe pytanie: Krossy tutaj mają 48/38/28 - 11-32. Czy odczuję dużą różnicę na niekorzyść, np. na podjazdach, w trudnym terenie w porównaniu do 48/36/26 11-34 lub 36? Czy to będzie zauważalne dopiero przy podjazdach o nachyleniu 20%? :)

 

 

  • Mod Team
Napisano

Tak jak Unibike mnie ogólnie nie kręci,tak tu wydaje się być " najrówniejszy " osprzętowo i mimo braku powietrznego amora,to właśnie on najbardziej przyciąga moją uwagę.

 

Przeczytaj temat ( szczególnie post #34 ) : http://www.forumrowerowe.org/topic/189641-ok-3000-crossowy-kilka-typow-do-skomentowania/

 

Hamulce Deore M615 są na pewno najbardziej skuteczne w tym porównaniu.

 

Różnicami w ilości zębów się nie przejmuj,bo czy będą dwa zęby mniej,czy dwa więcej,to i tak dasz radę.

Napisano

Dzięki, rzeczywiście ten unibike to ciekawa propozycja, tylko kurde cena, gdyby sie dało wyrwać za 2700 ;)

 

Ale jest jedna jeszcze istotna kwestia - czy jest gdzieś dostępna geometria obecnych ram 2015? Znalazłem na necie tylko 2013 http://www.unibike.pl/unibike2013/zethosgts.html, w kolejnych latach nie zamieszczają. Czy są to te same ramy czy je pozmieniali? Bo jeżeli te same to średnio mi się to podoba, długość ramy 19" to 568mm - króciutka!! Kross evado 19", na którym jeździłem i i tak wolałbym lekko dłuższą, ma 581...

Napisano

No i właśnie przyjechałem ze sklepu Zethosem, zapłaciłem za niego 2899zł. No to będziemy testować teraz... :)

 

2 szybkie pytania: Chciałem sobie doregulować wszystko na tip-top, czy jest sens robić to teraz czy bez sensu bo i tak się lekko rozreguluje i zrobić to po przejechaniu około 100 czy 300km?

 

I czy ten amor NCX ma jakakolwiek regulacje, SAGi, twardość, tłumienie powrotu... czy takie bajery to tylko w wyższej klasie amorów a tutaj to się wsiada i tyle?:)

  • Mod Team
Napisano

Jeżeli rower został właściwie skręcony i nie ma luzów,to spokojnie i bez obaw śmigaj.

 

Na początku użytkowania pewnie będzie trzeba podociągać szprychy,ale to normalne na tym etepie.

 

Za jakiś czas pojedziesz na przegląd zerowy i poprawią co trzeba.

 

NCX ma tylko regulację napięcia wstępnego sprężyny.

Napisano

Przegląd zerowy to był oficjalnie przy sprzedaży. Już sobie ustawiłem hamulce, bo ich gość nie dotykał nawet.

 

 

NCX ma tylko regulację napięcia wstępnego sprężyny.

na pewno jest ta regulacja? A możesz powiedzieć w jaki sposób, jakiś odnośnik do manuala? Bo szukam i wszędzie tylko jak powietrzne regulować, ewentualnie pokrętło na górze sztycy, którego u mnie tutaj oczywiście nie ma...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...