ygrek3 Napisano 5 Września 2015 Napisano 5 Września 2015 Jako, że dopiero zaczynam swoją przygodę z rowerami jest to mój pierwszy post także witam wszystkich!Ostatnimi czasy sporo szperam po internecie co wybrać na swój pierwszy rower. Mam trochę zagwozdkę bo jeszcze nie ogarniam wszystkiego, ilu ludzi tyle opinii i laikowi ciężko w tym wszystkim się połapać.Sytuacja wygląda tak: Planuję zrobić triathlon za niecały rok, potrzebuję dobrać jakiś rower na którym będę mógł go na nim pojechać i przygotować. Od razu mówię, że jedyne rowery na których miałem okazję jeździć to jakieś zwykłe miejskie, mtb z niewysokiej półki... no i ten z komunii Nie mam w planach klepania po 200 kilometrów dziennie, myślę, że większość czasu będą to stosunkowo krótkie trasy ~30-60km głównie po leśnych i wiejskich drogach - nie przepadam za jeżdżeniem po mieście i bardzo uczęszczanych drogach. Nie zależy mi na tym aby mieć super hiper mega sprzęt który pozwoli mi urwać 3-5min w przejeździe i zdobyć uznanie współtowarzyszy pedałowania bo... zawody traktuje jako swojego rodzaju sprawdzenie siebie samego i dobrą zabawę a nie zawody o złote gacie. Zrodziły mi się dwa pomysły - albo kupienie czegoś w okolicach cenowych tribanów (budżet wynosi max 2 tys zł ale wolę coś tańszego. Jednak gdy będzie coś mega wartego to i kapkę więcej się znajdzie) lub złożenie/kupno jakiegoś roweru o stosunkowo lekkiej wadze ale i szerszej użytkowości na którym będę w stanie przejechać te 40km na zawodach w miarę przyzwoitym czasie...Z tego co czytałem wątki z marca każdy polecał Tribana 500 ponieważ praktycznie się nie różni od Tribana 520 ale gdy teraz patrzę w specyfikację tych rowerów wydaje mi się, że troszkę się pozmieniało, dodatkowo waga 500tki jest o 1kg większa od 520tki (w ogóle ten 1kg będzie aż tak odczuwalny do moich celów?)Z tego co wiem to w moim przypadku karbonowy widelec jest obowiązkiem...http://www.decathlon.pl/triban-500-id_8331913.htmlhttp://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-520-c1-id_8322663.html
radziuGD Napisano 5 Września 2015 Napisano 5 Września 2015 Triban 500 z roku 2014 nie różni wiele od obecnej 520. 500 2015 to odpowiednik 300 z 2014. Tematów bez liku było mówiących o tym. Tribana 500 z 2014 roku raczej już nie kupisz. Triban 520 w zestawieniu cena-osprzęt niszczy wszelką konkurencję.
drhenio Napisano 6 Września 2015 Napisano 6 Września 2015 ten 1kg będzie aż tak odczuwalny do moich celów? Nie będzie
ygrek3 Napisano 6 Września 2015 Autor Napisano 6 Września 2015 Czyli powinienem się skłaniać ku 520stce... chyba lepiej dorzucić ~500zł i kupić nówkę - z tego co widzę 500/520 używane na olx/allegro to koszt 1000-1800zł.Nigdy nie obserwowałem promocji rowerowych - sądzicie, że wyjdzie przed zimą jakaś promocja w decathlonie na której będę mógł kupić za kilka stówek taniej tą 520 czy szkoda czasu na czekanie?
rdy Napisano 6 Września 2015 Napisano 6 Września 2015 W przyszłym roku jak będą wprowadzać nowe modele, a a stare wyprzedawać z magazynu. Tyle że wtedy zostają głownie jakieś nietypowe rozmiary typu XS
pawelj5 Napisano 7 Września 2015 Napisano 7 Września 2015 Decathlon robi wyprzedaż w momencie gdy wprowadza nowy model. Triban 520 to tegoroczny model, więc w tym roku nie będzie na niego promocji. Triban 500, to takie niezbędne minimum które można brać przy zakupie szosy. Jeżeli jednak budżet pozwala na Tribana 520, to na pewno warto dołożyć.
Tomo1989 Napisano 7 Września 2015 Napisano 7 Września 2015 Użytkuje tribana 500 (starą wersję 520) od początku tego roku. Tak jak poprzednicy napisali, niszczy konkurencje cenowo, ale ma także swoje wady, które zwłaszcza w aspekcie wyścigowym mogą być zaporowe. Linki i pancerze są słabej jakości, przez co rower opornie hamuje. Koła również nie należą do najlepszych. Rower posiada trzyrzędową korbę, co w przypadku zawodów i w miarę płaskiej trasy będzie sporym minusem. Jeżeli planujesz mało jeździć chyba lepszym rozwiązaniem jest zakup roweru używanego, ale na lepszych parametrach wyścigowych. Na okazję z Decathlonu ciężko liczyć i zważ też, że dosyć często brakuje sztuk i bywało, że trzeba było na sprzęt czekać miesiącami.
Ink Napisano 7 Września 2015 Napisano 7 Września 2015 @@Tomo1989, możesz rozwinąć? Przyczyną złego hamowania nie wydaje mi się linka czy pancerz, tylko raczej badziewne klocki. Co się dzieje z kołami? Korbę można zmienić na 2rz.
Tomo1989 Napisano 7 Września 2015 Napisano 7 Września 2015 Ink Chodzą po prostu bardziej twardo niż hamulce sory w innych rowerach. Linki szybko poluzowują się. Problem standardowy dla starego tribana 500. Niestety Decatlhon tutaj poszedł po kosztach. Być może w tribanie 520 sytuacja wygląda już znacznie lepiej. Korbę można zamienić, ale to koszt. Warto, aby autor znał minusy. Plusów rower ma od groma
Ink Napisano 7 Września 2015 Napisano 7 Września 2015 Nie no jasne. Nie neguję tego co piszesz, tylko dopytuję o szczegóły. Co się dzieje z kołami? Ciężkie, centrują się?
madmx Napisano 7 Września 2015 Napisano 7 Września 2015 Z chęcią bym kupił tego tribana 520 tylko zastanawiam się nad rozmiarem w okolicy mam ale ten mały deca i trochę km do niego mam. Na pewno nie będą mieć rozmiaru albo w ogóle tego modelu. Mam 170cm wzrostu noga 78-80. Wybrać M czy S? Podobno w S jest koło 26" prawda to?
drhenio Napisano 7 Września 2015 Napisano 7 Września 2015 Na stronie jest dokładny opis z wszystkimi parametrami od wielkości kół to szerokości kierownicy. Jest również tabelka (górna granica s lub dolna m)
pawelj5 Napisano 8 Września 2015 Napisano 8 Września 2015 Wszystkie rozmiary ramy mają takie same koła, czyli 700c. Rozmiar dla Ciebie to S.
madmx Napisano 8 Września 2015 Napisano 8 Września 2015 O faktycznie dopiero jak na kompa siadlem to pokazalo mi resztę zdjęć. Jest tabelka z geometrią. A takie pytanie jak dlugi jest tam zastosowany mostek?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.