nesk83 Napisano 15 Sierpnia 2015 Napisano 15 Sierpnia 2015 Witam wszystkich Moj unibike fusion 2009 w tym roku doczekal sie znacznego apgrejdu... i jedynie czego nie chcialem wymieniac to przerzutek i obreczy... tylna przerzutka ( alivio m410 ) chodzi jak igła dlatego zostalem w systemie 3x8 bo tez mi to w zupelnosci wystarcza... Lecz przod od jakiegos roku coraz bardziej irytowal... na poczatku wydawalo mi sie ze korba wraz suportem jest do wymiany gdyz przy obciazeniach zebatki pływaly na prawo i lewo... wiec wymienilem korbe na Deore FC-M590 ze zintegrowana osia... teraz po zmianie zaczalem sie przygladac leciwej przerzutce przedniej.. z racji tego ze za chiny ludowe nie da jej sie wyregulowac... na najwiekszej tarczy z porzodu i najmniejszej z tylu zawsze lancuch ociera o wozek... gdy znowu uda mi sie naciagnac linke na tyle zeby nie darlo... pojawia sie problem na srodkowej tarczy nie zaleznie jaka jest zebatka ustawiona z tylu.... i w tym przypadku pojawia sie kolejny problem bo przy takim ustawieniu wozek znajduje sie na granicy ocierania sie z korba... z czasem znalazlem cos co wydaje mi sie czyms anormalnym... i zamieszczam fotke z pytaniem czy tak powinno byc? czy poprostu oska ( pret ) na ktorym wozek sie wysuwa powinien byc lekko zakrzywiony? a w sumie raczej jego koncowa czesc na ktorej "dokonuje sie" skrajnej regulacji ( High / Low ) Jezeli uwazacie ze przerzutka sie poddala i nalezalo by ja wymienic... to pytania na jaka? mam konkretny model upatrzony ale tu kolejne pytanie... czy bedzie sie ona kompatybilna z moimi manetkami? przerzutka: XT FD-M770 manetka: Acrera SL-M360 fotka leniwej przerzutki: http://postimg.org/image/mk0edb7gd/ fotka przed tuningiem: http://s27.postimg.org/pt75d27cz/image.jpg fotka po tuningu: http://s23.postimg.org/wh68ayk5n/image.jpg z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi...
paweloko Napisano 15 Sierpnia 2015 Napisano 15 Sierpnia 2015 Po prostu nie jeździ się na takich przełożeniach jak piszesz. Które prowadzą do dużego przekosu łańcucha jak 3-1, czy 1-8. Jeździj tak żeby łańcuch był w miarę w Lini prostej, wtedy jeśli jest dobrze wyregulowane to nie powinno nic ocierać. Jeśli tak będzie wszystko działać a przerzutka pracuje normalnie, nie jest krzywa, niema luzów. To niewiedze sensu jej zmieniać. Po zmianie korby sprawdź czy nie jest potrzeba regulacja przerzutki góra-dół. Sprawdź jeszcze czy prawidłowo zamontowałeś suport, czy jest odpowiednia linia łańcucha mierząc według zdjęcia, między środkiem rury podsiodłowej a drugim blatem powinno być ok 50mm (nie pamiętam dokładnie).
phoe Napisano 15 Sierpnia 2015 Napisano 15 Sierpnia 2015 Przejedz na 2x10, to będziesz mógł na obu przednich blatach korzystać z całej kasety, przy 3x10 jest to srednio wykonalne, 3 blaty z przodu są srednio potrzebne 2x10 jest w 100% wystarczające.
nesk83 Napisano 15 Sierpnia 2015 Autor Napisano 15 Sierpnia 2015 Po prostu nie jeździ się na takich przełożeniach jak piszesz. Które prowadzą do dużego przekosu łańcucha jak 3-1, czy 1-8. Jeździj tak żeby łańcuch był w miarę w Lini prostej, wtedy jeśli jest dobrze wyregulowane to nie powinno nic ocierać. Jeśli tak będzie wszystko działać a przerzutka pracuje normalnie, nie jest krzywa, niema luzów. To niewiedze sensu jej zmieniać. Po zmianie korby sprawdź czy nie jest potrzeba regulacja przerzutki góra-dół. Sprawdź jeszcze czy prawidłowo zamontowałeś suport, czy jest odpowiednia linia łańcucha mierząc według zdjęcia, między środkiem rury podsiodłowej a drugim blatem powinno być ok 50mm (nie pamiętam dokładnie). nie pisalem o takich przekosach... bardziej chodzilo mi o 3x8 lub tez 3x7 ze zawsze ociera kiedy wszystkie pozostale przelozenia dzialaja sprawnie - podkreslam bez przekosow uzywane w granicach zdrowego rozsadku zas kiedy naciagne na tyle linke ze 3x8 dziala sprawnie ( czyt. nic nie ociera ) pojawia sie problem z przelozeniami 2x od 1 do 8 ( srodkowy blat powinien / przynajmniej kiedys dzialal / w calym zakresie bez zaklocen... przerzutka zamontowana jest dobrze - przy maksymalnym wysunieciu jest 2-3mm nad najwiekszym blatem korba takze jest dobrze zamontowana ( ilosc podkladek 2x DS i 1x NDS ) majac na uwadze rysunki ktore dales - jest rowne 50mm od osi rury podsiodlowej ja dalej upieral bym sie ze cos z nia jest nie tak... patrzac od gory jest jakos dziwnie skrzywiona w strone korby... zas patrzac z poziomu jest idealnie prosta... na focie zaznaczylem o co mi chodzi
Mod Team Puklus Napisano 16 Sierpnia 2015 Mod Team Napisano 16 Sierpnia 2015 http://bike.shimano.com.br/media/techdocs/content/cycle/SI/Alivio-Acera/FrontDriveSystem/SI_6R3FA_001/SI-6R3FA-002-ENG_v1_m56577569830671853.pdf i tyle w temacie ... Dal ludzi co nie widzą dlaczego ... korbę masz... nie wiem jaką, ale to widzę shimano w systemie HT2 wiec na bank ma korbę 22t, a przerzutka fd-m360 ma 20t, dziękuję za uwagę Po przyjrzeniu się: korba to fcm590, skąd wyczarowałeś XT nie wiem ale odstaw to co zażywasz
nesk83 Napisano 16 Sierpnia 2015 Autor Napisano 16 Sierpnia 2015 widze ze czytanie boli strasznie nawet moda... uznam jednak ze to wplyw upalu lub co gorsza wplyw tego czego Ty za duzo Puklus bierzesz... piszesz nie wiem jaka masz korbe... - jest jak drut w pierwszym poscie napisane Deore FC-M590 44-32-22 ( poprzednia jaka byla montowana w tym rowerze fabrycznie do SR Suntour XCT v2 tyle ze miala blaty 42-32-22 ) ja wyczarowalem XT? napisane jest ze jesli to wina przezutki ze nie da jej sie wyregulowac... lub jesli padla lub nie wspolpracuje dobrze z korba to czy moge ja wymienic na XT FD-M770 bez obaw ze nie bedzie wspolpracowala z moimi manetkami Acera SL-M360 poza tym jakbys czytal uwaznie to problemy sprawiala juz rok a moze nawet 2 temu.... jeszcze przy starej korbie... wracajac pierwsze pytanie zatem brzmialo - czy to normalne ze pret na ktorym wysuwa sie wozek jest zakrzywiony w strone korby? patrz.foto powyzej z zaznaczonym na czerowono obszarem...
Mod Team Puklus Napisano 16 Sierpnia 2015 Mod Team Napisano 16 Sierpnia 2015 Musze ochrzanić dealera ... wszędzie te dopalacze wcisną .... Ta przerzutka nie będzie pracować poprawnie z tą korbą. Z racji tego ze jest stara i styrana to już w ogóle. Wymiana na XT na pewno pomoże, ale czy aż XT trzeba, to już kwestia sporna. Ważne by dopasować przerzutkę także do ramy, sprawdzając kąt rury pod siodłowej. Ale jeżeli rama jest w miarę nowożytna a i przerzutka także, kąty powinny sie zgadzać. Jeżeli rozbieżność w kątach będzie za dużą przerzutki nie ustawisz tak by nie tarła. Jeżlei wszytko pasuje, ustawisz ją z ideologią shiamno, powinno ci to zająć ok 5 min.
nesk83 Napisano 17 Sierpnia 2015 Autor Napisano 17 Sierpnia 2015 hmmm dzieki i to jest satysfakcjonujaca mnie odpowiedz / pomoc z przyslanej mi przez suport dokumentacji wynika ze kat rury podsiodlowej wynosi 73,5st choc rama bardziej przypomina tegoroczna a nie ta z 2009... ale coz pozostaje im ufac ze proporcje nie sa zmieniane z ramy na rame wracajac do starej przerzutki to wygrawerowane na niej jest 66-69st czy to nie za duza roznica w katach o ktorej mowiles? w zalaczniku foto geometrii
Mod Team Puklus Napisano 17 Sierpnia 2015 Mod Team Napisano 17 Sierpnia 2015 Przerzutek poza 69* nie ma więc i tak nie masz wyjścia, jednak bardziej szkodliwe jest odstępstwo w druga stronę. W razie czego można zastosować węższy łańcuch, jak by cie owe ocieranie denerwowało.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.