firefly Napisano 26 Lipca 2015 Napisano 26 Lipca 2015 Witam, posiadam amortyzator epicon z drobna nieszczelnoscia - traci ciśnienie po około 100 - 150 km. Chciałem się zabrać za jego serwis, szukałem wiec informacji o tym co może być problemem. Trafiłem jedynie na problem z oringami, co miałoby się objawiać uciekaniem oleju do dolnych goleni. Jak mogę stwierdzić czy tak się dzieje bez rozkrecania calosci - czy powinno np wyciekac przy poluzowaniu dolnego imbusa?
jasinski21444 Napisano 26 Lipca 2015 Napisano 26 Lipca 2015 Odkręć korek u góry lewej goelnii kluczem nasadowym i wlej 3-7ml gęstego oleju np Hipol 85w. Powinno pomóc .
firefly Napisano 26 Lipca 2015 Autor Napisano 26 Lipca 2015 Ok spróbuję. Jest jeszcze drugi objaw, amor zostawia po uginaniu ślad smaru na goleniach (obu). Czy to normalka?
Mod Team michuuu Napisano 26 Lipca 2015 Mod Team Napisano 26 Lipca 2015 To znaczy że masz nasączone gąbki. To norma dla nasmarowanych goleni.
firefly Napisano 26 Lipca 2015 Autor Napisano 26 Lipca 2015 Ok. Postaram się na dniach dolać oleju i dam znać czy jest juz ok Edit: a wylać jakoś stary olej, czy tylko dolać? Jeżeli wylać to jak, przechylić zwyczajnie żeby wyciekł?
firefly Napisano 26 Lipca 2015 Autor Napisano 26 Lipca 2015 http://allegro.pl/orlen-hipol-olej-do-przekladni-15f-85w-90-gl-5-1l-i5052535005.html coś takiego, bądź inny olej 85w90?
firefly Napisano 26 Lipca 2015 Autor Napisano 26 Lipca 2015 Ok. A jeszcze apropo oleju na górnych goleniach - zastanawia mnie to, że jest on czarny, pewnie przepracowany? Czy serwis trzeba wykonać natychmiast, czy mogę dojezdzic do końca sezonu bez szkody dla widelca? Nie wiem kiedy był serwisowany, kupiłem używke
crupez Napisano 26 Lipca 2015 Napisano 26 Lipca 2015 Pełny serwis tego widelca zajmuje 30 minut, poczytaj i zrób dla świętego spokoju, nie ma w tym nic trudnego.
Mod Team michuuu Napisano 26 Lipca 2015 Mod Team Napisano 26 Lipca 2015 zastanawia mnie to, że jest on czarny, Gdybyś jeździł w warunkach sterylnych byłby jaśniejszy.
firefly Napisano 26 Lipca 2015 Autor Napisano 26 Lipca 2015 Czyli nie trzeba już zaraz go serwisowac? Bo teraz rower żony do roboty mam A czy znajdę gdzieś instrukcje serwisowania lub schemat tego amora? Bo nie mogę znaleźć
ACTIVIA Napisano 26 Lipca 2015 Napisano 26 Lipca 2015 Może ci cos podesle, lecz podaj konkretnie co masz za model epicona
firefly Napisano 26 Lipca 2015 Autor Napisano 26 Lipca 2015 http://www.aukcjoner.pl/gallery/020509224-.html#I1 Blokada na koronie, złote golenie, mocowanie is, regulacja tłumienia metalowa srubka. Niestety nie wiem co to za rocznik
firefly Napisano 3 Sierpnia 2015 Autor Napisano 3 Sierpnia 2015 Witam, problem niestety pozostał, po tygodniu stania plus 30 km jazdy ciśnienie z 6 barów spadło do 5 (odliczajac około pół bara które ucieka przy podłączeniu pompki daje to stratę pół bara). Czego teraz spróbować? I drugie pytanie - ustawiłem ciśnienie na 6 barów przy mojej wadze 65 kg. Sag przy siedzeniu ba siodełku to 1,5 cm przy skoku 100 mm (jeżdżę po mieście, zero terenu). Jednak jadąc na stojąco i naciskając ciałem na kierownicę jestem w stanie uciąć amor na około 9 cm na plaskim. Czy to znaczy ze ciśnienie jest jednak za małe? Ustawiłem wg sagu 15%. Chyba ze Sag ustalać na stojąco?
ACTIVIA Napisano 3 Sierpnia 2015 Napisano 3 Sierpnia 2015 Musisz uszczelkę wymienić a potem z góry zalać 3-5ml oleju min. 80W na ten tłoczek http://www.activia.sgl.pl/cena/czesci-zamienne-suntour/uszczelki-i-podzespoly/uszczelki_uszczelka-tloczka-do-aluminiowych-rur-goleniowych/283
firefly Napisano 3 Sierpnia 2015 Autor Napisano 3 Sierpnia 2015 Ok. A co z tym sagiem, zostawić takie ciśnienie czy jest jednak za małe?
jasinski21444 Napisano 3 Sierpnia 2015 Napisano 3 Sierpnia 2015 Sag na stojąco ustawia się ale w rowerach o innym zastosowaniu , zostaw jak jest
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.