Kamilosss Napisano 22 Lipca 2015 Napisano 22 Lipca 2015 Witam serdecznie jestem nowym użytkownikiem forum, a piszę ponieważ chciałem sobie z lekka naprawić rower stary bo już ma ok 11 lat, na nowy mnie nie stać kredyt/alimenty więc odpada ale przejdę do sedna sprawy kupiłem widelec z amortyzatorem pod gwint 1/8 przez przypadek i jest on większy od starszego ponieważ starszy ma ok środek 22,2 mm zewnątrz 25,4mm i długość 150 mm od widelek do gwintu a długość gwintu 47mm nowy ma podobnie oprócz wymiarów rury bo środek 25,4mm i ok 28,6 mm zewnątrz i nie ma tego gwintu w środku ma śrubę ampulową jest pusta nie wiem co mam dalej kupić by miał tą kierownicę proszę o pomoc jeśli będzie trzeba to podam wymiary wszystkiego ramy, kierownicy pozdrawiam
Fenthin Napisano 22 Lipca 2015 Napisano 22 Lipca 2015 1. Kupić inny widelec. 2. Kupić inną ramę, stery i mostek. Innych opcji brak.
Marcin9 Napisano 22 Lipca 2015 Napisano 22 Lipca 2015 Kupiłeś amortyzator z złym typem rury. Twój stary amortyzator miał rurę 1" a nowy ma 1 1/8". Jeśli możesz to zwróć i kup z odpowiednią rurą czyli 1" z gwintem a nie 1 1/8 bez gwintu pod stery ahead(taki właśnie kupiłeś) Możesz też wymienić ramę ale to już znacznie większe koszty
Kamilosss Napisano 22 Lipca 2015 Autor Napisano 22 Lipca 2015 na wstępie dziękuję, ale ten nowy widelec ma gwint u góry rurki tylko ze w środki nie ma, myślałem żeby uciąć i zespawac stara rurę do nowego amorka ale raczej go zwrócę, czy mogę was jeszcze prosić o małą przysługę link na all. do aukcji z amortyzatorem odpowiednim do mojej ramy
Marcin9 Napisano 22 Lipca 2015 Napisano 22 Lipca 2015 , ale ten nowy widelec ma gwint u góry rurki tylko ze w środki nie ma Najlepiej zrób zdjęcie myślałem żeby uciąć i zespawac stara rurę do nowego amorka To jest najgorsze co możesz zrobić. Musisz szukać amortyzatora z rurą 1" teraz to już jest rzadkość nie da się już kupić dobrego amortyzatora tylko same tanie uginacze. Nie da się też przerobić ramy 1''(25.4mm) na 1 1/8''(28,6mm)
Kamilosss Napisano 22 Lipca 2015 Autor Napisano 22 Lipca 2015 hmm faktycznie mogło by się posypać, a co do ceny jakości na dużo mnie nie stać i dużo nie oczekuję tylko żeby wrócił jako tako wygląd roweru na świeży, piszę z telefonu a tutaj nie mam opcji wstawiania zdjęć ale napiszę tylko jaki to jest amortyzator firma ZOOM CH-130 EN-C QUEST powinno wystarczyć :-) zdjęcia dopiero w domciu wrzucę ponieważ w pracy jestem....
Marcin9 Napisano 22 Lipca 2015 Napisano 22 Lipca 2015 Zoom to firma produkująca złom a nie amortyzatory. Tego nawet nie można nazwać amortyzatorem. Amortyzator musi mieć coś co tłumi drgania. Najlepiej oddaj i kup jakiś sztywny widelec
Gość Napisano 22 Lipca 2015 Napisano 22 Lipca 2015 to już lepiej sztywniaka wstaw przejżałem allegro na szybko i santour xcm, to najlepsze co możesz mieć, pytanie czy warto
Gość Napisano 22 Lipca 2015 Napisano 22 Lipca 2015 To co piszą poprzednicy to prawda, staram się nie wydawać takich opinii bo nie każdego stać, ale ZOOM to padaka jakich mało ( nie mowa tylko o amorze). Ze spawanie rury itd nie kombinuj bo można sobie "kuku" zrobić jak coś pęknie.
ACTIVIA Napisano 22 Lipca 2015 Napisano 22 Lipca 2015 Jaki to masz rozmiar koła. na pewno coś bym ci znalazł
Kamilosss Napisano 22 Lipca 2015 Autor Napisano 22 Lipca 2015 Nie ukrywam emocji ale udało się mi zrobić i przetestować owe cudo :-) jutro w pracy wytocze na tokarce tuleje z gwintem pod śrubę i ja wspawam w środek rurki widelca, a ponad to dorobie taka podkłade żeby wyeliminować lukę, na razie mam kierownicę wszystko działa a zrobiłem to tak wziąłem śrubę ampul do murlaty i na przewylot od kierownicy do po przez podkładki i śrubę kontrę prxykrecilem to wszystko razem kierownica chodzi lekko i płynnie nie odkrywca się przejechałem dziś 15 km droga las, dołki i rewelacja :-) natomiast dziękuję wszystkim wam za pomoc chętnie postawił bym wam piwko :-) pozdrawiam
Marcin9 Napisano 22 Lipca 2015 Napisano 22 Lipca 2015 Jak ty to zrobiłeś? Jak udało ci się wcisnąć rurę 1 1/8 w stery 1''? Jeśli możesz to daj zdjęcia
Gość Napisano 23 Lipca 2015 Napisano 23 Lipca 2015 Zostawiłeś stery? Nie chcę źle wróżyć ale stery to dość precyzyjna sprawa, Ty wsadziłeś za dużą rurę, coś tam przykręciłeś, gdzieś wrzuciłeś podkładkę itd. Że nie ma luzów to nie wierzę ( chyba że mówimy o definicji luzu jako o lataniu widelca na wszystkie strony). Może się mylę ale nie zdziw się jak pewnego dnia coś się rozsypie i będzie to np główka ramy.
Budzik1502 Napisano 23 Lipca 2015 Napisano 23 Lipca 2015 Jak ty to zrobiłeś? Jak udało ci się wcisnąć rurę 1 1/8 w stery 1''? Jeśli możesz to daj zdjęcia Podłączam się do prośby. Też jestem bardzo ciekaw jak ty to zrobiłeś
siimon Napisano 23 Lipca 2015 Napisano 23 Lipca 2015 Jeżeli tak jak piszesz masz rurę 1 1/8 i brakuje Ci gwintu wewnątrz pod imbus to potrzebujesz po prostu gwiazdkę sterów a nie tokarkę i spawarkę. Czy jesteś pewien że stery to 1cal a rura w amortyzatorze 1 1/8 a nie na odwrót?
Kamilosss Napisano 23 Lipca 2015 Autor Napisano 23 Lipca 2015 witam ponownie zrobiłem zdjęcia ale musiałem rozebrać bo ciągle tą tulejkę chce zrobić ,nawet napisałem na kartce wszystkie wymiary poprzedniego widelca itp no i ramy jeszcze zastanawia mnie co to za gwizdek jest ? i może przydało by się podnieść trochę kierownicę jakąś inna (kupić) dodaje zdjęcia
Marcin9 Napisano 23 Lipca 2015 Napisano 23 Lipca 2015 ciągle tą tulejkę chce zrobić Jaką tulejkę i po co? Gwiazdka służy do kasowania luzu w sterach ahead. W sterach takich jak ty masz tego się nie stosuje bo nie ma takiej potrzeby ponieważ luz reguluje się tymi dużymi nakrętkami a kierownice montuje się do mostka wpuszczanego który jest z klinem. Jeśli chcesz mieć wyżej kierownice to musisz kupić mostek z większym kątem lub przedłużkę
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.