flak Napisano 8 Lipca 2015 Napisano 8 Lipca 2015 Cześć, mam strasznie zajechaną piastę z takim rozwiązaniem mam taką piastę Piasta - Przekładnia biegów - hamulec chciałem odnowić rower i wymienić całą piastę z hamulcem i przerzutką. Tego już nie produkują. Nie mam mocowań na hamulce v-brake ani tarczowe. Co z czymś takim robić?
zekker Napisano 8 Lipca 2015 Napisano 8 Lipca 2015 Nie wyznaję się na ebay i amazon ale jakieś oferty są. Znalazłem model piasty IF-C530, być może były też inne. Przede wszystkim co padło w piaście, zębatki kasety, bębenek nie trzyma, wewnętrzne biegi nie chodzą, łożyska zajechane? Jeżeli da się zdiagnozować, to pewnie i naprawić. Jeżeli jest totalnie padnięta, to albo szukasz takiej samej albo rezygnujesz z biegów w piaście i zostanie sama przerzutka i piasta pod hamulec rolkowy. Na 7 rzędów kasety powinna pasować FH-IM45, jeżeli 8 lub 9 to FH-IM70 (nie sprawdzałem dokładnie, więc przed zakupem się upewnij). Kolejna możliwość to przejście na piastę z przekładnią planetarną i rezygnacja z przerzutki, czyli wszystkie biegi w piaście. Wady to mniejsza rozpiętość przełożeń, bo zapewne rama nie posiada uchwytów do pancerza przedniej przerzutki. Można jeszcze sprawdzić czy rama ma centralny otwór nad kołem, wtedy powinno dać się zamocować hamulec szosowy (lub podobny o odpowiednio długich ramionach). Obręcz musi być gotowa na takie rozwiązanie. Przy takim układzie można dać piastę srama DualDrive 3x9 co pozwoli zachować zakres przełożeń.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.