Skocz do zawartości

[sztyca] grubość sztycy


empe

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czy z praktycznego punktu widzenia grubość sztycy ma jakieś znaczenie w rowerze crossowym? Tzn czy lepsza rama ze sztycą 27,2 czy 31,6 ? A może nie ma to najmniejszego znaczenia?

Napisano

27,2 , bo przy doborze odpowiedniej sztycy jest szansa na jakiś komfort.Przy większych średnicach jest o wiele trudniej i drożej znależć komfortową sztycę.

Napisano

Miałem/mam rowery ze sztycą 31.6 i 27.2. Ja żadnej różnicy nie czułem ani nie czuję. Sztyce karbonowe i aluminiowe.

Napisano

Tak się zastanawiam czemu w wyższych, droższych modelach rowerów stosowane są akurat te grubsze sztyce? Może tu chodzi o większą sztywność, wytrzymałość ramy kiedy jest zastosowana grubsza rura w którą wchodzi sztyca?

Napisano

Nie ma takiej zasady. To wyłącznie filozofia danego producenta.

Do tego dobór sztycy może zależeć od typu roweru.

Np Trek Superfly ma 27,2 a Superfly FS ma 31,6

Napisano

No faktycznie, ale popatrz proszę np. na dwa modele crossowe od Cube. "Curve Pro" i deko wyższy "Nature Pro"

W obu rowerach ramy są identyczne z jedna, jedyną tylko różnicą - w tym drugim producent zastosował nieco grubszą rurę pod sztycę. Nie mogę zrozumieć co ten zabieg miałby mieć na celu?

Napisano

 

 

Np Trek Superfly ma 27,2 a Superfly FS ma 31,6

To jest właśnie odpowiedż.

 

BMC TCC 27,2 wygnę na kolanie prawie 10mm. (węgiel)

Speca 27,2 około 5mm                       (węgiel)

Eastona EC70 31,6 może ze 2mm               (węgiel)

Thomsona Elite 30,9 zero  mm                           (alu)

NS Bikes 27,2 (pewnie tylko obrandowana) ze 2mm (alu)

 

 

 

Napisano

No faktycznie, ale popatrz proszę np. na dwa modele crossowe od Cube. "Curve Pro" i deko wyższy "Nature Pro"

W obu rowerach ramy są identyczne z jedna, jedyną tylko różnicą - w tym drugim producent zastosował nieco grubszą rurę pod sztycę. Nie mogę zrozumieć co ten zabieg miałby mieć na celu?

Na to pytanie odpowie Ci jedynie producent.

 

 

 

To jest właśnie odpowiedż.

Ale na co jest to odpowiedź?

Do autora tematu: cieńsza sztyca powinna trochę amortyzować. Jeśli ma to dla Ciebie jakieś znaczenie to weź to pod uwagę. 

W tanich rowerach na pewno jednak nie będzie sztycy, która amortyzację ma uwzględnioną konstrukcyjnie. 

Miałem/mam dwa rowery na asfalt, oba na oponach 25 mm, jeden ze sztycą 31,6 drugi z 27,2, i jak napompuję na twardo oponki to na obu trzepie niemiłosiernie.

Jedynym sensownym rozwiązaniem są grubsze opony z niskim ciśnieniem, które dają wyczuwalnie lepszą amortyzację drobnicy niż węższe na wysokim ciśnieniu.

Do tego siodło które nie będzie deską.

Gość HydraulicznyCyborg
Napisano

Siodełko amortyzowane Suntour też jest na 27.2 mm dlatego lepiej mniejsza średnica

  • Mod Team
Napisano

Jeżeli tylko to to żaden argument za 27,2.

W treku mam 27,2 w poprzednim rowerze było 31,6 i różnicy nie widzę. Znaczy wizualnie owszem robi wrażenie solidniejszej.

Napisano

Gruba rura o cieńkich ścianach sztywność będzie miała większą od cieńkiej rurki o grubych ściankach przy zachowaniu identycznej masy.

 

O ile nie zależy Ci na sztywności przy jednoczesnej redukcji masy i nie będziesz się rozglądał za sztycami opuszczanymi - a że pytasz o crosa, to odpowiesz 3x nie - to generalnie nie zawracałbym sobie głowy średnicą sztycy.

 

Napisano

dziękuje za wyjaśnienie

To teraz ostatnie pytanie: jaka najlepsza sztyca 27,2 do crossa, lekka i żeby miała nadrukowana podzialke do ok 100zł ?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...