Skocz do zawartości

[amortyzator] wymiana


mosoj

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Proszę o poradę jaki amortyzator założyć zamiast RST First.

Moje potrzeby: skok 100mm; koła 26; v-brake; rura 1-1/8"; koniecznie blokada skoku. Ważę ok 70kg. Do XC i maratonów.

Napisano

myślałem o RS XC32 TK Solo Air lub ewentualnie o czymś ze sprężyną (sporo tańsze)

wiem, że powietrzne są lepsze, ale nie mam porównania, bo jeździłem tylko na sztywnym widelcu stalowym (był orginalnie w rowerze) i na tym RST

 

Napisano

Próbuj szukać recona lub sida. Czasem trafi się w wersji gold lub 351 z piwotami. Reby z piwotami nie widziałem baardzo dawno, a sid i recon co chwilę gdzieś się przewinie.

Napisano

no właśnie,

 

Ramę mam starą stalową Bianchi NTH cośtam (nie jestem w stanie dokładnie określić bo nalepki są zdarte). Cały rower waży około 12kg. Nie jestem zawodowcem i zamierzam ścigać się tylko ze sobą, więc waga nie jest krytyczna. Nie chciałbym wydawać więcej niż 1000zł. 

Napisano

a konfiguracja z v-brakiem z tyłu i tarczą z przodu ma w ogóle sens? (rama nie ma z tyłu mocowania pod tarcze)

jeżeli tak, to czy da się dopasować klamkę z vki do tarczówki?

 

 

Napisano

Ma sens. Głównym hamulcem jest właśnie przód. Jedynie w terenie możesz czuć brak z tyłu. Klamkę chyba da się pogodzić z hamulcem tarczowym, ale mechanicznym, a moim zdaniem lepiej zainwestować w hydrauliczne (mechaniczne, to tylko avid bb7 z tego co się orientuję, inne są gorsze od vbrakee).

Napisano

ma sens jak najbardziej. Przedni hamulec odwala główną robotę przy hamowaniu. Klamka nie podejdzie ale jak się kupuje nówkę hamulec to jest komplet zacisk+przewód+klamka. Niestety przy przejściu na tarczę musisz też piastę zmienić (lub całe koło) na taką do której można tarcze hamulcowe przykręcić.

Napisano

No to jak tak podpuszczacie to doradzajcie dalej ;)

Rozważam następujący wariant: nowe koło pod tarczę (obręcz mam mocno zużytą, więc wymiana samej piasty nie ma sensu)+hamulec hydrauliczny+amortyzator.

Da się to w ogóle zmieścić w kwocie powiedzmy 1200?

 

Zależy mi na w miarę dobrych częściach, bo to co mam teraz wydaje się nienajgorsze: piasta XT, hamulce z klamkami Servo-Wave (ostatnio przejechałem 70km po błocie i kamieniach i hamulce ani razu nie zawiodły, choć miałem stracha ;)

 

Trochę mnie martwi bajzel jaki powstanie na kierownicy (różne klamki), ale z tym chyba nic nie zrobię.

 

No i jaką wielkość tarczy dobrać? 160 wystarczy?

Napisano

jeszcze odgrzeję,

 

wciąż się waham bo nie jestem jakoś przekonany do tego raidona...

znalazłem do kupienia RS REBA RACE DUAL AIR z 2008r. wymontowany z nieużywanego roweru. Sklep daje 2 lata gwarancji. Cena ok. 1000zł. Niby fajnie, ale jakby nie było to 7-mio letni "staroć". Warto, czy nie? 

Gość HydraulicznyCyborg
Napisano

Serwis mu zrobisz i będzie git. On jest bardziej trwały niż teraz sztucznie poostarzane materiały i produkty.

Napisano

Reba z roczników 2006'do bodajże 2010 zbiera naprawdę świetne opinie, a chyba 2008 lub 2009 uchodzi nawet za najlepszą wg niektórych

Gość HydraulicznyCyborg
Napisano

Reba z roczników 2006'do bodajże 2010 zbiera naprawdę świetne opinie, a chyba 2008 lub 2009 uchodzi nawet za najlepszą wg niektórych

Chyba do 2011 bo taka mam i rewelacja
Napisano

Jak celujesz w amor tej klasy to zakładam, że jeździsz bardziej poważnie niż niedzielnie, więc spawanie sterowki to nie najlepszy pomysł

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...