abrease Napisano 16 Maja 2015 Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 Witam, Po rocznej przerwie złapałem znów niesamowitego bakcyla rowerowego. Niestety nawet jeżdząc na 20 letnim pryku przypadkiem przywiezionym z niemiec nie uniknąłem nieprzyjemnej sytuacji. Otóż przypinając go samym kołem w okolicach siłki na którą jeżdzę rower padł próbą kradzieży, koleś chyba próbował go jakoś wyrwać bo scentrował mi koło przez co falowało jak fale dunaju i ledwo wróciłem na nim do domu, oprocz tego rozlużnił kierownicę przez co mi opadała, wyglądało na to że chyba się z tym szarpał. Rower marki limited fun... stary pryk szary aż żal d**ę ściska, co akurat uznawałem za atut w przemieszczaniu się po mieście bo w miarę bez obaw liczyłem że mogę go zostawić a nawet gdyby został skradziony to specjalnie za nim nie zatęsknię. Niestety teraz bez roweru czuję się jak bez nogi... nawet nie wiem jak z domu gdziekolwiek wyjść, z racji tego że w wiekszosc miejsc dojezdzałem na nim szybciej niż autobusem. Jestem kompletnie zagubiony, nawet nie wiem czy w tym rowerze warto teraz prostować to koło, w kazdym razie ta sytuacja nakłoniła mnie do przemyślenia zakupu nowego. Złapałem niesamowitą zajawkę na rower przełajowy i niestety ślepo patrzę tylko w rowery z "barankiem" i żadne argumenty na górala, 29era czy inne do mnie nie przemawiają, tak jak czytam forum od kilku godzin, baranek sprawia że serce bije mi mocniej a w nogach czuję przyjemne drganie. Zawsze jarało mnie kolarstwo-rowery szosowe ale uznawałem to za sport bogaczy, mam duże predyspozycje do jazdy na rowerze, bardzo silne nogi i uda, ale lubię jeżdzić raczej po scieżkach pieszo rowerowych, po tych kostkach brukowych i innych, duża prędkość i slalom między pieszymi to jest to co lubię najbardziej. Wydaje mi się że przy takich preferencjach i możliwości przejazdu przez jakiś las i bardziej wymagającą trasą przełaj byłby rzeczywiście dobrym wyborem - jeśli się mylę poprawcie mnie. Na rower mógłbym wydać nawet te 4000, ale jak widzicie, rower używałbym niemal codziennie na dojazdy na zajęcia, siłownię, do przemieszczania się po mieście, w efekcie często stałby po kilka godzin przypięty przez budynkiem. Ewentualna strata zbyt mocno odbiłaby mi się na psychice, więc nie chcę przeznaczyć na niego więcej niż 2500. Chciałbym aby nie rzucał się w oczy, nawet rozwazałbym jakieś neutralne malowanie ramy. Dodatkowym utrudnieniem jest fakt że mam 195 cm wzrostu, 98+- kilo wagi, niektórzy producenci kończą swoje przełaje na rozmiarze L. Czy moglibyście mi coś polecić w takiej sytuacji? Może nawet jakiś kurierski na to miasto/lesne ścieżki. Fixie.. no ale ten baranek musi być... No i jak z krawężnikami, taki przełaj nie pęknie mi przy wjeździe na jakiś ? Proszę o rady bo nie wiem jak wyjść z domu nie mając roweru... w sumie ciekawy rower znalazłem. jamis nova sport za 500 funtów z UK www.evanscycles.com/products/jamis/nova-sport-2015-cyclocross-bike-ec073009 no i zastanawiam się nad takim, łatwiej dostać, tańszy,... rower.com.pl/rowery/rowery-wg-producentow/accent/accent-2015/rowery-przelajowe/accent-cx-one-498920 tylko ta biała rama troche rzuca się w oczy, ten jamis jest nieco mniej "krzykliwy"... przydałoby się coś zupełnie podstawowego ma ktoś doświadczenie ze ściągania rowerów właśnie z UK, z tej strony www.evanscycles.com wiadomo coś o kosztach przesyłki i czy sprowadzając do polski trza dorzucić 23% vatu? ok widze że razem z przesyłką zapłacę 3029 złotych. za jamis nova sport. ma ktoś jakąś wiedzę na ten temat, i jak ten rozmiar 61 będzie się miał do mojego wzrostu (196). niby napisane jest że 191->198 no i itak jest to największa rama. opłaca się? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackiwan Napisano 16 Maja 2015 Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 Cx-One i tak już jest wyprzedany(zostały tylko dwie M-ki w Polsce),a nie wiadomo czy będą jeszcze dostawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abrease Napisano 16 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 jest na allegro w krakowie rozmiar xl za 2400 za 2350 dokładnie plus 60 złotych przesyłki, dostępne 4 sztuki w każdym razie zastanawiam się właśnie nad albo, zamówieniem tego accenta cx one za te 2400. czy zamówieniem tego za 3030 pln. http://www.evanscycles.com/products/jamis/nova-sport-2015-cyclocross-bike-ec073009 polećcie mi lub odradzcie mi ten rower jamisa, wart tej ceny? bo mierzi mnie by kliknąć kupuj. biorę rozmiar 61cm. długość nogi około 93 cm, wzrost 196 może jakieś komentarze dotyczące osprzętu? widzę że jest shimano claris... kompletnie się na tym nie znam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackiwan Napisano 16 Maja 2015 Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 Jamis jest na gorszym osprzęcie(oprócz hamulców i kół), ja bym brał Accenta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pitof Napisano 16 Maja 2015 Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 Accent XL to rozmiar 58 i efektywna długość górnej rury 567 cm. Nie wiem czy to Ci wystarczy. Jamis w rozmiarze 61 oferuje 595 cm. Na Allegro są obecnie dwa różne Accenty w rozmiarze XL. Ja bym na twoim miejscu wysłał zapytanie do obydwu sprzedawców, odnośnie doboru rozmiaru i zobaczył co odpiszą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abrease Napisano 16 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 teraz zmierzyłem starego roweru i jest jakieś 570. do tego jeszcze dochodzi ta sztyca no i baranek. w sumie to tylko 2.5 cm różnicy. lepiej brać za krótki czy za długi? accent ma shimano sora. jamis ma shimano claris. czytalem na forum że claris jest nowsze od sora to jest accent : Oś suportu: SHIMANO SORA BSA HOLLOWTECH 2 Przerzutka przednia: SHIMANO CYCLOCROSS FD-CX70-B-T 34.9mm Przerzutka tylna: SHIMANO SORA RD-3500-SS 9-SPEED Manetki: SHIMANO SORA ST-3500 Kaseta: SHIMANO TIAGRA CS-HG50-9 12-27T Łańcuch: KMC X9 Piasty: przód: SHIMANO FH-RM70 tył: HB-RM70 32H Hamulce: SHIMANO V-BRAKE BR-R353-L X-TYPE Dźwignie hamulców: SHIMANO SORA ST-3500 Opony: CONTINENTAL CYCLOCROSS RACE 700x35C Wspornik kierownicy: PROMAX DA-32 ALLOY 6061, 31.8mm Wspornik siodełka: PROMAX SP-728 ALLOY 31.6.x350mm Obejma podsiodłowa: ZOOM 34,9 mm a to jamis: Front Derailleur: Shimano Claris FD-2400 Rear Derailleur: Shimano Claris RD-2400 Number of Gears: 16 Shifters: Shimano Claris FD-2400 Chainset: FSA Tempo compact double Chainrings: 50/34T Bottom Bracket: FSA sealed cartridge, 68 × 110.5mm Cassette: SRAM PG-830 8-Speed 11-30T Chain: KMC Z7 Pedals: Not Supplied Brakeset: Tektro Lyra mechanical cable actuated disc brake with 160mm wave rotors and Shimano ST-2300 STI brake levers Handlebars: Jamis Ergo, 6061 aluminum, 6061 aluminum, 31.8 × 380 (48) 400mm (51-54), 420mm (56/61). Stem: amis Road, 3D forged 6061 alloy, 7° x 90mm (48/51), 100mm (54/56), 120mm (58/61) Headset: FSA, integrated, 1 1/8-1 1/2 Grips: Jamis suede tape with Jamis logo and “J” end plug Rims: Alex ATD 470 Disc rim with TCS (Tubeless Compatible System) Front Tyre: Vittoria, Cross XN, 700 × 32c Rear Tyre: Vittoria, Cross XN, 700 × 32c Saddle: elle Royal S1 with fine grain cover, steel rails with integrated clip system Seatpost: Ritchey Road, 31.6 × 300mm, alloy clamp with cromo seat pin dobra, zamówiłem Jamis Nova Sport za 2650 pln (po zmianie waluty kwota do zapłaty mi zmalała o ponad 300 złotych) jak już rowerek dotrze zdam relację z zakupu na tej stronie i samego roweru gdyby ktoś był chętny... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.