92anka Napisano 14 Maja 2015 Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 Cześć 166cm 56kg dł nogi od krocza 82cm Szukam roweru wyprawowego. Zależy mi na wygodnej pozycji. Jakie rozmiary ramy, jaka geometeria, jaki rozmiar kół. Jaki typ roweru? Czy znajde coś dla siebie z firmy specialized ? podoba mi sie surly ogre albo spec awol comp ale 29 er chyba nie na mój wzrost i do tego rura ramy poziomej będzie za długa, czy stal tłumi wystarczająco drgania czy potrzebny amortyzator? Doradźcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 14 Maja 2015 Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 http://www.konaworld.com/sutra.cfm z baranem bez barana http://www.koga.com/en/bikes/trekking/collection/randonneur.htm?frame=H to tak na przykład Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 14 Maja 2015 Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 @@92anka, Amor w rowerze przeznaczonym na asfalt to zwykle pokłosie mody a nie realnej potrzeby. W wielu przypadkach jest to amor niskich lotów i działa kiepsko, więc można go traktować jako ratunek dla koła niż poprawę komfortu jazdy. Da się bez niego żyć, szczególnie w rowerze trekingowym, gdzie pozycja jest wyprostowana a przód odciążony. Jeżeli zależy Ci na wygodzie to Kona Ogre. Podoba mi się AWOL Elite i Sutra, ale koncepcja baranka w rowerze wyprawowym do mnie zupełnie nie trafia. Jeszcze bardziej absurdalnym pomysłem jest szosowa korba w rowerze, który w zamyśle konstruktora ma być obładowany dużym ładunkiem zarówno z przodu jak i z tyłu. Czasami mam wrażenie, że rowery są konstruowane po to, aby wyglądały i się sprzedawały, a nie by były funkcjonalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 20 Maja 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 20 Maja 2015 @@mklos1, baranek w rowerze wyprawowym może być dobrą alternatywą dla prostej kierownicy i rogów. Daje Ci to dużo więcej możliwości ułożenia rąk na kierownicy, różne pozycje sprawiają, że ręce tak nie drętwieją i nie bolą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 20 Maja 2015 Udostępnij Napisano 20 Maja 2015 Widzę sens baranka w momencie doboru odpowiedniej kierownicy i mostka. Jednak z tego co widzę, sporo "zbaraniałych" wyprawówek jest dość "ostra" pod tym względem. Niektóre jeszcze ratuje to, że jest odpowiedni zapas podkładek na rurze. Kona Sutra 2015 pod tym względem jest jeszcze ok, co nie zmienia faktu, że to nie moje klimaty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 22 Maja 2015 Udostępnij Napisano 22 Maja 2015 baranek powinien być na równi z siodłem lub troszkę niżej, wtedy dolny chwyt jest wykorzystywany. pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 23 Maja 2015 Udostępnij Napisano 23 Maja 2015 mklos1, zapewne jest wyprawowanie i wyprawowanie, dla niektórych to treking i sakwy, a dla innych rower a la CX i bajkpaking. Popatrz np. jakimi sprzętami zachwycają się ludzie w tym temacie: http://www.forumrowerowe.org/topic/130279-rowery-nietypowe-faty-roznokolowce-29-mx-single-bezprzerzutkowce-bikepackingrafting-itp/page-276 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 23 Maja 2015 Udostępnij Napisano 23 Maja 2015 Skawy przód, sakwy tył, worek na bagażnik i do tego korba 48-50T. W ogólności to jakieś nieporozumienie. Bikepacking ma też swoje rozsądne granice. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
topol Napisano 23 Maja 2015 Udostępnij Napisano 23 Maja 2015 Cześć166cm56kgdł nogi od krocza 82cmDobrze zmierzyłaś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
92anka Napisano 24 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2015 dokładnie to dł. od ziemi do krocza 81 cm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertrobert1 Napisano 24 Maja 2015 Udostępnij Napisano 24 Maja 2015 Ja także jestem przeciwnikiem baranka na wyprawówce. Mimo posiadania szosy to zdecydowanie gięta kiera z rogami oferuje dużo bardziej ergonomiczne chwyty. Ponadto baranek jest dość wąską kierownicą więc utrzymanie obładowanego roweru przy niskich prędkościach jest dość uciążliwe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.