Skocz do zawartości

[Pedały] Problem


seba1121

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Masz zdjęcie bloków przykręconych do butów? Przykręciłeś je w odpowiednią stronę?

Miałeś wcześniej pedały spd?

Napisano

Po pierwsze: przyzwyczaić się trzeba.

Po drugie: metal musi się wyrobić

Po trzecie: zmuszony skrzypiącymi pedałami psiknąłem je Brunoxem - działa cuda, chodziły jak ta lala i wypinanie było niczym stąpnięcie motyla na płatek różanego kwiatu.

 

 

Napisano

 

 

Po drugie: metal musi się wyrobić

Miałem kilkanaście zestawów spd i nic wyrabiać się nie musiało - szczególnie w Shimano które mają szeroki zakres regulacji sprężyn. Podobnie w  setkach (jeśli nie tysiącach) spd zamontowanych w sprzedanych rowerach.

Napisano

To jutro jeszcze sprawdzę musze iść i tak do serwisu odkręcić stare pedały tak mi je przykrecili że dwa klucze polamalem i ani drgnely to nie wiem czym oni to przykrecaja

Napisano

@tobo a z moich bloków zawsze schodziła farba, zawsze się powycierały, kosmiczne technologie zarezerwowane są dla kosmolotów, to jest zwykła stal, które się zawsze ściera - zawsze

Napisano

Stal się ściera, co jest normalne, nic się jednak nie musi "wyrobić" żeby system się "ułożył". Shimano ma działać jak należy od pierwszego ustawionego pod siebie wpięcia. 

Po maksymalnym rozkręceniu mapinacza sprężyny wpięcie jest bardzo lekkie, jeśli po całkowitym zluzowaniu nadal ciężko się wpina to: mechanizm pedału jest wadliwy, blok źle zamocowany, pedał/blok niekompatybilne z butem, użytkownik nie potrafi się wpinać. 

Napisano

@tobo - ostatnie moje słowa polemiki: twierdzisz, że pedały po przejechaniu 5 tys km działają tak samo, jak te nowe ze sklepu. Z mojego doświadczenia i bloki i same pedały są lekko wytarte, dzięki czemu wszystko luźniej działa.

 

Wracając do tematu, zgadzam się z @tobo - jako nowe też powinno działać znakomicie.

Napisano

Zacytuj mnie gdzie pisałem o działaniu po 5 tysiącach km. Wtedy możemy polemizować, ale nie na temat. 

Jak na razie problem dotyczy nowych pedałów, które po rozkręceniu mechanizmu nadal utrudniają/uniemożliwiają wpięcie.

Napisano

Juz panowie jest dobrze psiknolem brunoxem i bez problemu działają cieszy mnie fakt że pierwszy raz mam takie buty na nogach i automatycznie noga mi się odpinaja jak trzeba tak jak bym jeździł długo już też tak mieliście?

Napisano

 

 

Juz panowie jest dobrze psiknolem brunoxem i bez problemu działają cieszy mnie fakt że pierwszy raz mam takie buty na nogach i automatycznie noga mi się odpinaja jak trzeba tak jak bym jeździł długo już też tak mieliście?

 

Ja tak miałem. Pierwszy wypad na miasto i wypinanie było czymś naturalnym dla mnie - aż się sam zaskoczyłem z jaką łatwością mi to przyszło. 

 

Problemem na początku było wpięcie się.

Napisano

@@seba1121, @@Boxx, też tak miałem że wydawało mi się naturalnie po czym gruchnąłem po 120km przed skrzyżowaniem bo ni stąd ni zowąd zacząłem się zastanawiać którą stopę wypiąć... pół roku później chciałem zdjąć stopę z lewego pedału jakby to była platforma... :D 

To jest warunkowanie behawioralne bardzo ciężkie do przełamania, być może wszystko jeszcze przed Wami :D

Napisano

 

 

twierdzisz, że pedały po przejechaniu 5 tys km działają tak samo, jak te nowe ze sklepu. Z mojego doświadczenia i bloki i same pedały są lekko wytarte, dzięki czemu wszystko luźniej działa.

 

Ani czas, ani przejechany dystans nie mają wpływu na zużycie się bloków/pedałów. To jak szybko zużyje się materiał zależy tylko od tego jak często się buty wpina i wypina. To powoduje ścieranie się metalu a nie sama jazda.

Zakładając czysto teoretycznie gdybyś kupił nowe buty oraz pedały, wpiął je i przejechał na raz 5000 km to bloki oraz pedały nadal były by jak nowe i nic by się nie wytarło.

Tak samo można porównać osobę jeżdżącą tylko i wyłącznie po mieście i drugą, która jeździ tylko dalekie trasy. Pomimo, że ten na trasach przejedzie w tym samym czasie 10 razy więcej km to i tak wcześniej bloki zużyje osoba jeżdżąca po mieście, bo musi co chwile się zatrzymywać, wpinać i wypinać buty.

 

To że bloki i pedały po jakimś czasie są wytarte i działają luźniej świadczy o ich zużyciu i należy je wymienić a nie o dotarciu i prawidłowym działaniu. :)

Napisano

 

 

a czy bloki w butach szybko sie scieraja? jak chodze po asfalcie czasem trzeba:)

 

No właśnie to zależy jak często je wpinasz oraz ile chodzisz po asfalcie, ale nie ma co się tym martwić, bo 2 sezony wytrzymają na pewno, poza tym nowe bloki kosztują około 30-40 zł więc jak masz taki kaprys to możesz je sobie co sezon wymieniać :)

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Nie, nie powinny sie krecic jak szalone (jezeli tak to sobie wyobrazales). Powinny chodzic gladko, ale z pewnym, lekkim oporem.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...