kporys Napisano 23 Kwietnia 2015 Napisano 23 Kwietnia 2015 Witam po długiej nieobecności. Poszukuję, (a właściwie to mój wujek) roweru fullsuspension do kwoty max. 5000 PLN. Nie ma wymagań co do wielkości kół, rama pod osobnika około 170cm wzrostu. Rower będzie jeżdżony po różnych trasach z przewagą lasów. Znalazłem parę typów, jednak wierzę, że jeszcze coś się przede mną uchowało - http://velo.pl/rowery/gorskie-full-suspension/enduro-275/author/epoque-10-2014 Author Epoque 1.0 650B - http://allegro.pl/focus-super-bud-29r-4-0-full-slx-29-er-i5269147526.html Focus Super Bud 4.0, lecz jednak rama 16 cali (koła 29) - http://allegro.pl/ghost-lanao-fs-7-2015-nowy-i5288092332.html Dziwna aukcja, ale rower super, lecz znów rama 16cali (koła 650B) - Kross Earth 1.0 za 3999zł - http://allegro.pl/rower-mtb-full-kellys-slash-2013-roz-17-testowy-i5287114319.html Jeśli jednak znajdzie się jakaś dobra używka, sprawdzona(!) to również nie będzie to przeszkodą.
Rulez Napisano 23 Kwietnia 2015 Napisano 23 Kwietnia 2015 Gdybym to ja miał kupować, to Author był by moim faworytem.
kporys Napisano 23 Kwietnia 2015 Autor Napisano 23 Kwietnia 2015 Mnie również wydaje się sensowny ze względu na to, że jest można dopasować rozmiar do siebie, a nie na odwrót jak przy innych propozycjach. Pytanie tylko czy waga 15,5kg nie jest trochę duża? Focus według katalogu to 13.2 a Kellys 12,9. Dochodzi jeszcze taki zawodnik: http://www.bikeatelier.pl/rowery/rowery-gorskie-amortyzowane-26/rower-merida-ninety-nine-team-issue2013
Galvatron Napisano 24 Kwietnia 2015 Napisano 24 Kwietnia 2015 Po pierwsze, rowery o kącie główki ramy poniżej ok. 69,5* to tzw. ścieżkowce (ang. trail,) - przy wyższym skoku zawieszenia zwane też enduro/all mountain (AM) - które mają poprawione właściwości zjazdowe kosztem efektywności pedałowania. Tu trzeba określić swoje preferencje co do stylu jazdy. Im lepiej w dół, tym gorzej w górę i na prostych, i vice versa. Jeśli teren nie jest górzysty, lub przynajmniej mocniej pofałdowany, to moim zdaniem ścieżkowiec nie ma sensu. Po drugie, koło 26" to powoli przeżytek. Z czasem będzie coraz trudniej o nowe widelce dobrej klasy, a i z obręczami i szprychami może być problem, bo cały świat rowerowy migruje na większe średnice. W związku z tym polecam nie schodzić poniżej 27,5". Po trzecie, 15,5kg to kloc. Szukaj czegoś w okolicach 13,5kg.
beskid Napisano 24 Kwietnia 2015 Napisano 24 Kwietnia 2015 @Galvatron szkoda, że tu przez "zgłoszenie" nie ma możliwości przyznawania ujemnej reputacji bo byś już kilka punktów miał za pitolenie cały czas o tym samym w tym o kole 26er. Tyle z mojej strony. Co do tematu to ja w tych pieniądzach i na "te lasy" również skłaniał bym się w kierunki Authora.
Galvatron Napisano 24 Kwietnia 2015 Napisano 24 Kwietnia 2015 Najlepiej kupić ciężarówkę o potencjalnie niedopasowanej do zastosowań geometrii, do której za kilka lat nawet nie dostanie dobrego widelca... Gdyby się udało wytargować 15-20% rabatu, to ze ścieżkowców w budżecie zmieściłyby się tegoroczne Trance 4, z bardzo chwalonym zawieszeniem Maestro i przyszłościowymi kołami 27,5". Amortyzatory nie robią szału, ale, w przeciwieństwie do ramy, w przyszłości można je łatwo wymienić (ew. trochę naciągnąć budżet i od razu kupić Trance'a 3 - Rock Shox z przodu i z tyłu). Wszystko zależy jednak od tego, czego oczekuje Twój wujek.
kporys Napisano 25 Kwietnia 2015 Autor Napisano 25 Kwietnia 2015 Author również ma koła 27.5. W grę wchodzi też Merida Ninety-Nine Team Issue i jest faworytem. Myślę, że argumenty z kołem 26 nie do końca za mną przemawiają i mimo wszystko tym rozmiarem będziemy się interesować Kontynuując, Merida ma całe zawieszenie DT Swiss i tu niestety boje się jak by wyglądała sprawa serwisu.
Sol Napisano 25 Kwietnia 2015 Napisano 25 Kwietnia 2015 Wrzuć linka do tej Meridy. Btw, to nie 29 aby? Przy 170 cm trzeba koniecznie przymierzyć, żeby nie okazało się że rower dobry, ale nie z tej bajki.
maciej83 Napisano 25 Kwietnia 2015 Napisano 25 Kwietnia 2015 http://allegro.pl/rower-canyon-nerve-am-7-0-deore-xt-fox-140mm-i5273921315.html plus kola 26 jest taki ze czesto można dostać coś za dobre pieniądze
Galvatron Napisano 25 Kwietnia 2015 Napisano 25 Kwietnia 2015 Serwis DT Swiss: http://www.rowerymerida.pl/akcesoria/produkt412/dt-swiss-service-center.html Większe koła poprawiają przyczepność i komfort jazdy. Napisz coś więcej o terenie w jakim będzie używany rower i o oczekuwaniach wujka, żeby potem się nie okazało, że kupił ścieżkowca na płaskie jak blat równiny, albo MTB/XC do agresywnej jazdy w dół w górach.
kporys Napisano 25 Kwietnia 2015 Autor Napisano 25 Kwietnia 2015 Generalnie to jazda w okolicach Wałbrzycha w cięższym jak i lżejszym terenie i weekendowe wyjazdy na Singletrak pod Smrekiem. Merida taka: http://www.bikeatelier.pl/rowery/rowery-gorskie-amortyzowane-26/rower-merida-ninety-nine-team-issue2013
Galvatron Napisano 25 Kwietnia 2015 Napisano 25 Kwietnia 2015 W taki teren można brać i MTB/XC, i traila, zależnie jak kto jeździ. Trail da więcej frajdy na zjazdach, MTB /XC 27,5/29" będzie łatwiej pokonywać podjazdy. Jak mówiłem, w tej cenie Trance (27,5", sterówka 67*, 140 mm, ok.13-13,5 kg) jest bardzo ciekawą propozycją na górzysty teren. Nie, żeby bardziej tradycyjny "góral" nie był fajny. Moim zdaniem będzie bardziej wszechstronny.
KartofeL Napisano 25 Kwietnia 2015 Napisano 25 Kwietnia 2015 Wałbrzych to wymarzone okolice do Enduro. Jest Chełmiec, Książ, Szczawno Zdrój, Mieroszów, Głuszyca, Walim, Dzikowiec, Srebrna Góra itp. itd. etc, ale oczywiście co kto lubi. Widziałem np. w Szczawnie na torze DH ziomka który wymiatał lepiej na sztywniaku i to z podniesionym siodłem od ziomków na typowych zjazdówkach i normalnie nie wieżyłem własnym oczom. Trail da nie tylko więcej frajdy na zjazdach ale i na pojazdach, będzie trochę mniej efektywny ale frajda większa. Koła bierz 27,5" powinny być w sam raz.
beskid Napisano 25 Kwietnia 2015 Napisano 25 Kwietnia 2015 Generalnie to jazda w okolicach Wałbrzycha w cięższym jak i lżejszym terenie i weekendowe wyjazdy na Singletrak pod Smrekiem. Więc jaki jest sens kupowania fulla XC ze skokiem 100mm?? Skoro są w okolicach budżetu rowery z już o niebo lepiej dopracowaną geometrią i skokiem między 120-140mm. Może być ten Author, może być Canyon Nerve AL 6.0. Ewentualnie wspomniany Giant Trance 3. Ta Merida to dla mnie pieniądze wyrzucone w błoto.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.