mwilu Napisano 8 Kwietnia 2015 Napisano 8 Kwietnia 2015 Witam, miesiąc temu kupiłem nowy rower za prawie 4 tysiące. Zrobiłem na nim raptem 150km. Wczoraj podczas zmiany przerzutki, na 1 biegu z przodu, z 3 na 2 z tyłu, wózek przerzutki wkręcił się w szprychy. Obecnie przerzutka(Shimano Deore XT) praktycznie wogóle nie spełnia swojej funkcji, nie da się prawidłowo wrzucic zadnego biegu na zebatce tylnej. Łańcuch nie idzie równolegne po zębatce, ponadto nie da się wrzucić 10-tki, tzn łańcuch nie wchodzi na najmniejsze koło zębate. Nie wiem, czy skrzywiony został hak, wózek, czy cała przerzutka nadaje się do wymiany. Wrzucam 2 zdjęcia i film pokazujący obecne działanie przerzutki: Ogólnie to jestem laikiem w tej kwestii, nie znam się i nie wiem co powinienem zrobić w takim wypadku ? Czy usterka taka podlega gwarancji ? Czy mogę uznać, że przerzutka wkręciła się w szprychy ponieważ było z nią coś nie tak, czy to raczej przypadek losowy i reklamacja nie zostanie rozważona pozytywnie? Problem jest też taki, że chcąc oddać rower na gwarancje, musiałbym go wysłać na własny koszt i czekać pewnie ze 2 tygodnie, a za 11 dni mam maraton. Nie wiem czy winić siebie, los, czy rower? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
B_art Napisano 8 Kwietnia 2015 Napisano 8 Kwietnia 2015 Zacznij od regulacji, a dopiero pozniej panikuj Jezeli masz srubokret, troche cierpliwosci i odrobine odwagi, wszystko, co musisz wiedziec jest tu --> http://www.forumrowerowe.org/topic/41729-regulacja-przerzutki-tylnej/
copone Napisano 8 Kwietnia 2015 Napisano 8 Kwietnia 2015 Film krzyczy, że prywatny. Jedno zdjęcie mogę tylko zobaczyć - o ile to nie złudzenie, to i hak i cała przerzutka jest krzywa.
Mod Team adamos Napisano 8 Kwietnia 2015 Mod Team Napisano 8 Kwietnia 2015 Filmik nie działa, ale na załączonych zdjęciach widać krzywy wózek.
B_art Napisano 8 Kwietnia 2015 Napisano 8 Kwietnia 2015 Sorry, zdjecia mi umknely... Ladnie wygiete .