Bartek3033 Napisano 30 Marca 2015 Napisano 30 Marca 2015 Siemka, chciałbym się dowiedzieć jak to jest z kompatybilnością napędu i możliwości mieszania, tak by jak najniższym kosztem przejść na 9 (a nawet jeśli to możlwość to i na 10 speed). Obecnie jeździłem na przełożenie 3x8 i full alivio, jednak urwałem tylną przerzutke i rozważam co kupić bo nie jestem pewien czy przykładowo np taka aktualna XT albo SLX będzie bezproblemowo chodzić z 8 biegami, oraz czy korba przeznaczona do 8 rzędowego łańcucha pociągnie normalnie węższy? Zakładając że oba warunki są spełnione, mam taki plan by teraz kupic porządną zmieniarkę, i jeździć na obecnym secie, do zajeżdzenia kasety lub łańcucha, a po zuzyciu dokonać wymiany manetki, i kupić już nową kasetę na te 9 czy 10 rzędów. Co o tym sądzicicie? upgreade w jednym rzucie nie jest możliwy, a z drugiej strony, jak musze coś zmieniać, to nie chcę dalej tkwić w ośmiu biegach i alivio,. zwłaszcza że napęd jest nasłabszą częścią roweru. Pozdrawiam
seraph Napisano 30 Marca 2015 Napisano 30 Marca 2015 Przewaga kaset 9/10/11 zależy trochę od stylu jazdy, bo przecież ilość biegów sama do przodu nie pcha - trzeba umieć wykorzystać stopniowanie kasety. Przy siłowej jeździe to nawet kasetowy napęd 3x7 może "zostawiać w tyle"... Zawsze raziło mnie ocenianie wartości roweru po ilości zębatek A co do pytań to wszystko a nawet więcej znajdziesz tutaj: http://www.forumrowerowe.org/topic/128950-kompendium-kompatybilnosc-napedow-6-11s/ Jeśli egzamin gimazjalny zdałeś to korzystaj z czytania ze zrozumieniem...
Bartek3033 Napisano 30 Marca 2015 Autor Napisano 30 Marca 2015 Mi osobiście brakuje jednego przełożenia zwłaszcza na asfalcie. Tzn po zredukowaniu na przodzie na srodkowy blat i przemieszaniu kasetą idzie poządane przełożenie znaleźć, ale jest ciut więcej roboty z tym. A staram sie jeździć z dbaniem o kadencje a nie siłowo, więc przez to to odczuwam. Jest 11-14 i potem kolejna już ma za duży skok. No temat tak z grubsza czytałem, i nie jestem pewien własnie tego połaczenia, Przerzutka 9 + zmieniarka 8. Po prostu niewykorzystujemy jej w pełni, czy sypie się cała indeksacja? No i co w ogóle doradzilibyście kupić?
Shiryu Napisano 31 Marca 2015 Napisano 31 Marca 2015 nie jestem pewien własnie tego połaczenia, Przerzutka 9 + zmieniarka 8 Czego nie rozumiesz w tym zdaniu: Zmiany jakie ze sobą niesie to przede wszystkim zmniejszenie odległości między zębatkami i zastosowanie węższego łańcucha (...) co powoduje ze do tego napędu można zastosować tylko i wyłącznie manetki 9 rzędowe
tobo Napisano 31 Marca 2015 Napisano 31 Marca 2015 Skok w ósemkach to 11 - 13 - 15, następnie 17 dla największej 28/30 lub 18 dla największej 32, albo źle liczysz, albo to nie Shimano albo jakaś specjalna kombinacja. Skok w 9tkach to 11 - 12 - 14 - 16 dla największej 32 lub 11 - 13 - 15 - 17 dla największej 34. Chcesz 9 biegów, kupujesz manetkę, kasetę, łańcuch 9 sp. czy przykładowo np taka aktualna XT albo SLX będzie bezproblemowo chodzić z 8 biegami Również ta informacja jest do znalezienia, ale niech będzie: "aktualne" xt, slx, pracują tylko z manetkami i kastami 10 sp, noszą oznaczenie dyna sys. Kompatybilne 8/9 są starsze z oznaczeniem mega 9 range. Błąd w zakupie oznacza problem z niemożnością ustawienia.
Bartek3033 Napisano 2 Kwietnia 2015 Autor Napisano 2 Kwietnia 2015 Tobo to możliwe że mi się pomyliło, bo w wolnobiegach 7s najmniejsza była 14 No docelowo taki mam zamiar, tylko chodziło o ewentualne rozłożenie zakupu na raty. Czego nie rozumiesz w tym zdaniu: Puklus, dnia 05 Lut 2013 - 2:59 PM, napisał: Zmiany jakie ze sobą niesie to przede wszystkim zmniejszenie odległości między zębatkami i zastosowanie węższego łańcucha (...) co powoduje ze do tego napędu można zastosować tylko i wyłącznie manetki 9 rzędowe No to rozumiem i ta jak napisałem wyzej, do tego dążę, natomiast nie potrafiłem wywnioskować z tej wypowiedzi, odwrotnej informacji. tzn czy nąpęd (cały) na 8 speed zadziała po wkręceniu mu wyższej przerzutki dedykowanej pod dziewiątkę. Z tego co rozumuję za poprawną indeksację odpowiada dobrze dobrana manetka + odpowiednia kaseta, więc powinno działać, ale już się pogubiłem
seraph Napisano 2 Kwietnia 2015 Napisano 2 Kwietnia 2015 Przerzutki 9sp są kompatybilne wstecznie i będą obsługiwać nawet i 6 biegów, ale manetka nie może być pod więcej niż pod 8 biegów. W drugą stronę to też działa i 7 biegowe przerzutki z lat 90tych bez problemu obsługują 9 biegów z 9 biegową manetką.
Bartek3033 Napisano 2 Kwietnia 2015 Autor Napisano 2 Kwietnia 2015 Czyli wybór jest we wszystkich starszych modelach które nie są pod dynasys. Dzięki wielkie, O taką odpowiedź mi chodziło Ale zanim zamknę temat, chciałbym jeszcze prosić o poradę, jaki model kupić, żeby to miało ręce i nogi, w myśl zasady że nie wkłada się silnika od ferrari do malucha. Reszta napędu to alivio, i waham się jaką przerzutkę kupić.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.