Skocz do zawartości

[wymiana calego napedu Author] z Deore na XT


Kforum1

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Posiadam Authora Avion-a z 2013r na takim osprzęcie:

 

Korba:
SHIMANO M590 48-36-26 (170/175 mm)
Oś suportu:
SHIMANO M590 BB unit
Przerzutka tylna:
SHIMANO Deore
Manetki:
SHIMANO Deore (27)
Kaseta:
SHIMANO HG-50-9 11-34 (9)
Piasty:
SHIMANO Deore 32 otwory

 

Chciałbym zamienić to na XT czyli to co jest w modelu najwyższym (Synergy):

 
Korba: 
SHIMANO T551 48-36-26 (170/ 175 mm)
Oś suportu: 
SHIMANO T551 BB unit
Przerzutka przednia: 
SHIMANO Deore (34,9 mm)
Przerzutka tylna: 
SHIMANO XT
Manetki: 
SHIMANO LX (30)
Kaseta: 
SHIMANO HG50-10 11-36 (10)
Piasty: 
AUTHOR Xenon Disc 32 otwory

 

Bardzo prosze o poradę czy warto,co mam kupić,może radzicie coś lepszego założyć,czy zrobić to samemu czy zlecić w sklepie rowerowym oraz na co zwrócić uwagę przy zmianie tego napędu.

Napisano

Trudno zrozumieć.

W modelu Synergy masz jedynie przerzutkę z grupy xt. 

Jeśli chcesz ją w swoim rowerze musisz wziąć wersję do 9 rzędów, 10tka współpracować nie będzie.

 

Jeśli natomiast chcesz całość osprzętu z Synergy u siebie to:

- korba ani suport nie są lepsze jakościowo; to korba tzw pozagrupowa, klasy tej co masz;

- przerzutki przednie tak samo

- manetki - jeśli już to lepiej xt

- kasety są te same jakościowo, różnią się ilością rzędów i wielkością największej zębatki (ma sens lub nie, zależy od miejsca użytkowania roweru)

- piasty - jeśli są na łożyskach maszynowych - dla jednych wymiana ma sens, dla innych nie.

 

Napisano

Pamiętajcie. Nie XTRy napędzają rowery!!!

Kolega wpierw napisze do czego to ma służyć czyli w przewadze jaki teren ma to zaliczać.

Napisano

Powiem tak powoli zaczyna mi się sypać deore,chciałbym to wymienić na coś lepszego stąd pomyślałem o napędzie z Synergy (najwyższym modelu Authora)

Jeżdzę ok 4 tyś rocznie,po ścieżkach i asfalcie,wielką wagę zwracam na estetykę (bardzo podoba mi się np korba Ultegra) i niezawodnośc napędu.

Krótko mówiąc coś ze stajni shimano ale wyższej klasy niż do tej pory miałem.

Napisano

Jeżeli jeździsz 4 tys. km rocznie i asfalt i ścieżki to wg mnie nie ma sensu taka wymiana. Z tego co zrozumiałem to wymiana na XT jest tutaj tylko i wyłącznie dla szpanu, a szpan na rowerze nie jeździ tylko Ty :)

 

No chyba, że nie masz problemów jakoś za bardzo z kasą to jak najbardziej wymieniaj ;)

Napisano

Hej,

też nie namawiam.

Zmieniłem właśnie rower z osprzętem Deore/Alivio na XT i nie widze ogromnych różnic. Zmienia może nieco szybciej, ale korba była Acera więc różnica w cenie jest 4-krotna. Jest to też oczywiście lżejsze ale i bardziej delikatne.

Ja propozycja jest zostac na Deore albo zmienić cały rower.

 

Cały zestaw XT, nowy ze sklepu korba 585, 2 przerzutki ok. 500, manetki 250, kaseta, łańcuch, - blisko 1500zł na to wydasz (przesadziłem?)

A będziesz miał zdekompletowany rower i sporo części trochę zuzytych na sprzedaz za grosze.

 

Sprzedaj obecny i kup nowy.

 

Czy napęd to jedyna różnica? a Może jeszcze amortyzator, hamulce, koła... itp?

Napisano

Ten napęd w Twoim rowerze jest bardzo dobry.Jeśli się sypie to wymień na nowy.Jeżeli Ci nieodpowiada 3x9 masz możliwość wymiany na 3x10 lub 2x10.Dobrze doprany napęd tak jak właśnie jest u Ciebie może lepiej chodzić niż wsawiona jedna przerzutka xt.

Jeżeli dla Ciebie by była ważna waga to wtedy możesz kombinować z tym xt inaczej sensu niema.

 

 

 

 

 

 

lekki-rower.blogspot.com

Napisano

Ok przekonaliście mnie,myślałem,że skoro zmieniać to lepiej oczko wyżej czyli na napęd z Synergy.

Okazuje się,że łatwiej i prościej będzie mi zamienić "sztukę za sztukę"czyli dokładnie to co mam tylko nowe,dzięki za pomoc,pozdrawiam

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...