matteo_er Napisano 22 Marca 2015 Napisano 22 Marca 2015 Witam,Od ponad tygodnia szukam dla siebie używki ht do enduro/dh, może fr... Na początek potrzebuję sam pojeździć jeszcze jakiś czas, żeby móc w pełni wybrać konkretny kierunek. Także szukam czegoś pomiędzy, ale dobrego roweru do dalszej rozbudowy.Na początek chciał bym pouczyć się techniki, zjazdu, czasem coś poskakać, ale też eksploracja w lżejszym terenie i w miarę wygodnie pokonać dystans np. 20-30km. Mam 170cm wzrostu i ważę 60kg.Jednak nadal nic nie znalazłem dla siebie. Szukałem Hornetów (ale teraz jest pustka z nimi, nawet na niemieckiej giełdzie.) Podobnie coś od NS - jest Core... Ale to stal, a ja nie potrzebuję ciężkiego sprzętu do zjazdu i katowania. Surge za to nie leży mi. Dragstery są, ale w większości zajechane, albo na słabym sprzęcie... Mam jeszcze dwa typy.Rama Norco Rampage 2009 rozmiar S (z dokumentami i dożywotnią gwarancją)Widelec Marzocchi 55 ATA 2 / TST2 powietrza 2009 (czyli z okresu wadliwych i awaryjnych marcoków, więc mam lekkie obawy, ale są dokumenty, że amortyzator był serwisowany i podobno z tym nic się nie działo)Korby Chainguide Truvativ HussefeltPedały Wellgo LU-A52, łożyska maszynoweŁańcuch SRAMWolnobieg SRAM Przód Changer SRAM X-7, niskie zacisk, 34,9Changer tylne SRAM X-9, 9 spd, średni wózekManetki SRAM X-7Kierownica Syncros GainHamulec przedni Hayes Stroker Trail hydrauliczne, 8 "RotorHamulce tył Hayes Stroker Trail hydrauliczne 7 ''Dźwignie hamulców Hayes Stoker TrailPiasta przednia KT QR-20, łożyska maszynowePiasta tylna Shimano NS BIKEFelgi Sun Equalizer Szprychy DT Swiss ChampionOpony Kenda NevegalSiodło Norco ShoreOgólnie rower jest na seryjnym osprzęcie. Za Norco 2000zł (czyli maks moich możliwości finansowych)Rama: Dangerous Mike Dual Slalom 3.0Widelec: Spinner ammo 178tl Kierownica: Brave Machine Monster 700mmMostek: NS Moto Gripy: Dartmoor, RipperStery: Octane One warp1Siodło: eastern bikes Sztyca: FSA, SL-280, 30,9 Zacisk: No name Korby: Shimano, Deore Hollowtech II suport: Shimano, Hollowtech IIZębatka: Shimano, 42z Łańcuch: SRAM Pedały: Northshore, PancakeNapinacz: Home made Przerzutki: Shimano, soraManetki: Shimano, alivio Kaseta: Shimano, XT Koło przód: Obręcz: Sun rims, S-Type 36h 26” Szprychy: DT, Champion Silver Piasta: da bomb, head spin 20mm, 36hOpona: Maxxis, Minion DHF , 2.7 Dętka: Maxxis, 2,5-2,7 Koło tył: Obręcz: Sun rims, S-Type 36h 24” Szprychy: DT, Champion Silver Piasta: Dartmoor, X-FORCE, 36h, stała oś 10mm Opona: Maxxis, High Roller, 2,7 Dętka: Maxxis, 2,5-2,7 Hamulec przód: brak, tarcza 203mm Hamulec tył: Formula Oro K24 , tarcza 160mmW cenie za 1500Ale zbyt wiele nie mogę przeczytać o tej ramie, i ciężko jest mi stwierdzić czy będzie dobra do moich potrzeb. Jest natomiast ciekawa.Osobiście jestem bardziej przekonany do Norco i zastanawiam się nad kupnem tego rowerku.Mam prośbę o pomoc w ocenie i ewentualne uwagi od was.Może ktoś ma inne propozycje, może coś doradzi albo ma na sprzedaż?
MikeSkywalker Napisano 22 Marca 2015 Napisano 22 Marca 2015 Straszne kloce oglądasz, ale może tylko tak topornie wyglądają Podobnie coś od NS - jest Core... Ale to stal, a ja nie potrzebuję ciężkiego sprzętu do zjazdu i katowania. Bzdura. Sama rama jest tylko nieznacznie cięższa od aluminiowych a przy całkowitej wadze roweru prawie pomijalna. Więc ja bym tak tego NSa nie omijał. Chyba że wizualnie Ci nie leży bo Core i Surge to prawie identyczne konstrukcje. Najważniejszy jest według mnie rozmiar ramy - brać największą jaką znajdziesz, czyli pewnie Mkę albo i coś większego jak się trafi, w calach będzie to pewnie 15-17 cali. Do tego dłuższa sztyca i będziesz mógł sobie coś więcej pojeździć a nie męczyć na płaskim i prowadzić pod górki. Dobrze byłoby też znaleźć sprzęt z przednią przerzutką, chociaż w sztywniakach do FR to rzadkość. Ja bym się Core nie bał bo ostatnio widziałem kilka używek na OLX, sama rama nie jest specjalnie cięższa, na stali jeździ się lepiej niż na sztywnym alu no i możesz być spokojny o ramkę że nawet kilkuletnia nie będzie wymęczona
matteo_er Napisano 22 Marca 2015 Autor Napisano 22 Marca 2015 a bym się Core nie bał bo ostatnio widziałem kilka używek na OLX, sama rama nie jest specjalnie cięższa, na stali jeździ się lepiej niż na sztywnym alu no i możesz być spokojny o ramkę że nawet kilkuletnia nie będzie wymęczona Zerkam też na Core. Sądziłem jednak, że to może być za ciężki sprzęt, ale faktycznie stal więcej wytrzyma i lepiej tłumi z tego co czytałem. To ważne, a i żeby mnie przetrzymała np. jakieś nie doloty Tak teraz sprawdzałem i są Core, całkiem spoko i w moich możliwościach. Np: http://olx.pl/oferta/ns-core-2-2008-surge-bitch-hornet-CID767-ID80V6X.html#91e0be920d http://olx.pl/oferta/ns-bikes-core-2010-CID767-ID7FpyR.html#91e0be920d http://allegro.pl/rower-ns-core-1-2009-i5197753802.html
MikeSkywalker Napisano 22 Marca 2015 Napisano 22 Marca 2015 Nie pamiętam jaka jest różnica między Core a takim powiedzmy Hornetem ale wyjdzie pewnie z pół kilo. To niewiele, bez problemu możesz to urwać na amorze, kołach czy nawet oponach. Dopytałbym jeszcze o rozmiary ramy bo żebyś się nie męczył lepiej wziąć większy (Core wychodził w dwóch o ile dobrze pamiętam) ale trzeci z podlinkowanych prezentuje się naprawdę sensownie a cena wyjściowa bardzo niska. Bomberów z "gorszych" roczników bym się nie bał, sam miałem w moim Core włożonego 55 z 2008 roku i nie zauważyłem żeby był jakiś dziwny. Działał i już, porównania wielkiego nie miałem ale byłem z niego zadowolony
matteo_er Napisano 23 Marca 2015 Autor Napisano 23 Marca 2015 Otrzymałem zdjęcia ze zbliżeniem na rower - NS Core 2009, newralgiczne miejsca, amortyzator, wszystkie są pod linkiem: https://drive.google...Q1k&usp=sharing Tu moja prośbą do Was. Będę bardzo wdzięczny za pomoc w ocenie stanu tego sprzętu.
djzatorze Napisano 23 Marca 2015 Napisano 23 Marca 2015 Album nie udostępniony albo coś, nie bangla. Core to chyba rower na ramie Surge, czyż nie? Autorze, piszesz że nie potrzebujesz ciężkiego sprzętu do katowania, a podane przez Ciebie ramy właśnie takie są Może takie cuś? Cotic BFe Od Horneta cięższy o niecałe 30 deko, a ma geo mniej zjazdowe a bardziej endurzaste.
matteo_er Napisano 23 Marca 2015 Autor Napisano 23 Marca 2015 https://drive.google.com/folderview?id=0B2-0LDORVogld3NXemszSFB4Q1k&usp=sharing - up, poprawiłem. Autorze, piszesz że nie potrzebujesz ciężkiego sprzętu do katowania, a podane przez Ciebie ramy właśnie takie są Przekonałem się do stali i zjazdy u mnie jak najbardziej będą Co do linku, teraz nie mogę otworzyć tej strony, ale to mój problem z netem, chwilowo korzystam z bardzo słabego przenośnego sticka :/ czasem coś się otworzy czasem nie... Martwią mnie rysy na amortyzatorze, czy to poważna usterka?
MikeSkywalker Napisano 23 Marca 2015 Napisano 23 Marca 2015 No trochę poobijany ten Bomber. Także ja bym zbijał cenę mocno. Pewnie da się na nim pojeździć ale sprzedać będzie ciężko, chyba że za jakieś grosze. Niemniej jednak wtedy mógłbyś coś lepszego wrzucić
matteo_er Napisano 23 Marca 2015 Autor Napisano 23 Marca 2015 Postaram się zbić cenę Ale kurde jak na złość teraz szukam czegoś i jestem na kupnie, to nieco lipa, ale jak hajsu nie było, to ofert od groma Na pierwszy sezon i do nauki może styknie. A później coś się doinwestuje. Przyznam, że wpadł mi w oko ten Core i kurde jednak brał bym
Wooyek Napisano 24 Marca 2015 Napisano 24 Marca 2015 W tej cenie wygląda całkiem sensownie, jak po sezonie sprzedasz na części, to może nawet zwróci Ci się koszt pierwszego serwisu (zakładając, że aktualna cena w licytacji, tzn. 1500 zł, nie poszybuje zbytnio w górę). Widać, że rower nie jest szczególnie zadbany, więc licz, że ~500-600 zł na start w niego włożysz (serwis amortyzatora i łożysk piast/sterów, nowe opony + tubeless, nowe linki, pancerze i klocki, być może nowe pedały, bo nie wyglądają najlepiej i ogólnie są kiepawe). Po takim remoncie będzie naprawdę spoko. Tu trochę więcej o tym: http://www.1enduro.pl/rower-uzywany-czesc-5-serwis-po-zakupie/ Jeśli chodzi o sam wybór, to bądź świadom, że rower będzie ciężki. To niekoniecznie źle - w zamian dostajesz stalową ramę i dość pancerne komponenty, więc nie będziesz się musiał martwić o wytrzymałość zastanawiając się nad jakąś hopką. Musisz jednak mieć na uwadze, że nie będzie to w 100% wszechstronny rower - jak Cię weźmie na XC i turystykę, to będzie słabo. Odchudzenie go w przyszłości też nie wchodzi w grę, bo musiałbyś wymienić dokładnie wszystko. Ale zaznaczam - to nie musi być wcale wada, po prostu musisz zdecydować, jakie są Twoje priorytety. Przed zakupem upewnij się też, że amor nie ma luzów - fatalne spasowanie ślizgów było głównym problemem w "felernych" rocznikach Bomberów (2008-2009). Jeśli ma - nic z tym nie zrobisz, bo ślizgi nie są wymienne (tylko z całymi dolnymi goleniami). Jak nie ma, to może miał to zrobione na gwarancji albo trafił się dobry egzemplarz i będziesz miał fajnego amora.
matteo_er Napisano 3 Kwietnia 2015 Autor Napisano 3 Kwietnia 2015 Dziękuję wszystkim za odpowiedzi Rower przyszedł i był ze mną już w terenie - jestem miło zaskoczony, jak dla mnie na początek to jest optymalne rozwiązanie, dobrze się na nim czuję, a w tym sezonie też pewnie bardziej się jeszcze zorientuję w którą stronę mnie pociągnie. Póki co to, zjeżdża się dobrze i nie mam na myśli zwykłej polnej drogi, bo mieszkam w górzystym, terenie (na hopki i inne larytasy też przyjdzie nie długo czas, bo mieszkam w okolicach paru dobrych bike parków ). Stal nie jest dla mnie problemem, wręcz przeciwnie, lepiej zniesie i więcej mi wybaczy błędów początkującego ridera no i na krótkie podjazdy też jest w porządku. Faktycznie Wooyek, trochę muszę dołożyć, ale liczyłem się z tym. Jedno jest pewne, XC to nie dla mnie na stówę, turystyka też nie, lubię adrenalinę i zjazd w trudnym terenie. Cena z przesyłką finalnie, zamknęła się w 1700zł.... Bomberów z "gorszych" roczników bym się nie bał, sam miałem w moim Core włożonego 55 z 2008 roku i nie zauważyłem żeby był jakiś dziwny. Działał i już, porównania wielkiego nie miałem ale byłem z niego zadowolony Jak dla mnie też działa i po paru pierwszych wrażeniach również jestem zadowolony z jego pracy. W przyszłym tygodniu,ogólny serwis, również marcoka, który jest w dobrym stanie, luzy są, ale minimalne, jak by hmm, robocze, normalnie nie odczuwalne, czyli raczej trafił się udany egzemplarz (zależy jakie miały luzy te wadliwe bo nigdzie nie doczytałem, może ktoś miał styczność i potrafi obrazowo przedstawić jakie te 55 miały nienormalne luzy ?), ale potrzebny mu serwis oraz odpowietrzenie Avidów - to na pewno. Dalej się zobaczy jeszcze i na ile fundusz pozwoli. Mam miesiąc, żeby go w pełni przygotować do sezonu, więc na spokojnie
Wooyek Napisano 4 Kwietnia 2015 Napisano 4 Kwietnia 2015 Spoko, fajnie że się zdecydowałeś i podzieliłeś wrażeniami, ale... no wiesz... pics or it didn't happen!
matteo_er Napisano 4 Kwietnia 2015 Autor Napisano 4 Kwietnia 2015 @@Wooyek, parę cyknąłem z ostatniego wypadu https://www.dropbox.com/sh/lzfh4k58phgxa8f/AACFBXfyymCmwSt0Bd55MbEaa?dl=0 Jak wyjeżdżałem z domu na miejscówkę to było pochmurno, czasem trochę przebijało się słońce - tak bardziej jesiennie niż wiosennie. Natomiast do domu wracałem w zimowej aurze, w jednej chwili rozpętała się śnieżyca. I tak było warto
Gość HydraulicznyCyborg Napisano 4 Kwietnia 2015 Napisano 4 Kwietnia 2015 @@Wooyek, parę cyknąłem z ostatniego wypadu https://www.dropbox.com/sh/lzfh4k58phgxa8f/AACFBXfyymCmwSt0Bd55MbEaa?dl=0 Jak wyjeżdżałem z domu na miejscówkę to było pochmurno, czasem trochę przebijało się słońce - tak bardziej jesiennie niż wiosennie. Natomiast do domu wracałem w zimowej aurze, w jednej chwili rozpętała się śnieżyca. I tak było warto Ta kierownica jest stalowa? Jeśli tak to co to za model jest i producent?Przypomina ona Chyba dartmoor toxic.
matteo_er Napisano 4 Kwietnia 2015 Autor Napisano 4 Kwietnia 2015 Ta kierownica jest stalowa? Jeśli tak to co to za model jest i producent? NS HABANERO 31.8 mm , aluminium. Jest nieco podobna
MikeSkywalker Napisano 5 Kwietnia 2015 Napisano 5 Kwietnia 2015 Oj terenów do codziennej jazdy to Ci zazdroszczę A co do Marcoków 55 z "gorszych roczników" to nie tylko o luzy chodzi ale o pracę tłumika. Ja rok w swoim NS-ie miałem 55 z tej serii co Ty i nie narzekałem bo nie miałem porównania do innych
Bejker Napisano 5 Kwietnia 2015 Napisano 5 Kwietnia 2015 Fajny rowerek jak za tą cenę. Proponowałbym wymienić linki i pancerze- nic tak nie denerwuje a koszt to 30 zł
matteo_er Napisano 5 Kwietnia 2015 Autor Napisano 5 Kwietnia 2015 Oj terenów do codziennej jazdy to Ci zazdroszczę No, ale w końcu mieszkam u podnóża Tatr, więc jest z czego czerpać pełnymi garściami PS: Niedługo JoyRide w Kluszkowcach, także zapraszam A co do Marcoków 55 z "gorszych roczników" to nie tylko o luzy chodzi ale o pracę tłumika. Ja rok w swoim NS-ie miałem 55 z tej serii co Ty i nie narzekałem bo nie miałem porównania do innych Ja nie narzekam też W porównaniu do tego na czym jeździłem przez ostatnich kilka miesięcy (jakiś Santour w marketowym bike'u - wysiadał już przy mnie całkowicie) to jak przesiadka z malucha na mercedesa (chociaż... jak to w starym kawale było, że te dwie marki i tak coś łączy - strefa zgniotu kończy się na silniku) Może będę mógł coś zaplanować z grubszych modyfikacji na drugi sezon to i pewnie zacznę od amortyzatora, a teraz ważne, że jest na czym rozpocząć ten sezon Fajny rowerek jak za tą cenę. Proponowałbym wymienić linki i pancerze- nic tak nie denerwuje a koszt to 30 zł Dzięki Zgadza się i już szukam czegoś na wymianę, bo po świętach będę serwisował
matteo_er Napisano 6 Kwietnia 2015 Autor Napisano 6 Kwietnia 2015 PS: Wystarczą? Całkiem dobre opinie... http://rowerowy.com/sklep/czesci/linki-i-pancerze/zestaw/prod/unex-kit
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.