Skocz do zawartości

[Linki] Czy w rowerze w którym linki są częściowo puszczone w ramie da się wymienić linki ?


Laos

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Czy w rowerze w którym linki są częściowo puszczone w ramie da się wymienić linki ? Jeżeli tak to jak to zrobić tzn. jak przeciągnąć linkę od wejścia w ramę do wyjścia ?

Pozdrawiam

 

 

 

 

 

 

Napisano

Nie mam takiej ramy, ale z tego co wiem to patent jest taki, że przed usunięciem linki przyczepiasz do niej nitkę, wysuwasz linkę z ramy wraz z nitką, która przeplata  się przez otwory. Odwracasz proces z nowymi linkami. 

 

Jeśli to bzdura, to przepraszam, ale dość logiczna. ; )

Napisano

Skoro "fabrycznie" linki zostały umieszczone w ramie, to chyba logiczne, że idzie je wymienić.

Z tego co ludzie piszą potrzeba sporo cierpliwości przy tym ;)

Napisano

Jeśli rzeczywiście zrobione to jest "fabrycznie" to pół biedy, pewnie otwory są dobrze wyprofilowane. Ale gorzej jeśli to samoróbka (a widywałem takie w starych szosach) wtedy można stracić i parę godzin...

Napisano

Linki mogą być puszczone wewnątrz w różny sposób:

1. W całości wewnątrz

2. Wewnątrz jak wyżej, z wyjątkiem b. krótkiego odcinka pod węzłem suportowym, gdzie linka jest na zewnątrz puszczona po plastikowym ślizgu

3. Wewnątrz na odcinku od główki do suportu, z którego linka wychodzi na zewnątrz, prowadzona jest "goła" do ostatniego odcinka pancerza

4. Wewnątrz jw, po suportem zaczyna się długi odcinek pancerza aż do przerzutki.

 

Przy rozwiązaniu 3 i 4 linka popchnięta do ramy przy wejściu przy główce bez problemu wychodzi pod suportem. Przy rozwiązaniu 1 i 2 najlepiej stosować jako prowadnicę cienki wężyk/rurkę, którą naciąga się na starą linkę przed jej demontażem.

Niektórzy próbują magnesem - może zadziałać jeśli linka ma proste przejście przez ramę, a rury w środku są gładkie. 

Najskuteczniej działa sposób z rurką - przeciągnięcie linek trwa praktycznie tyle co w okablowaniu zewnętrznym. 

 

Prowadnice wewnątrz ramy mogą być rozwiązane w różny sposób:

1. Linka w ramie luźna, jeśli jest to rama karbonowa to być może można uzyskać do niej dostęp po wyciągnięciu suportu; trzeba uważać żeby linki od przerzutek nie skrzyżowały się wewnątrz.

2.Linka w ramie puszczona "kanałami", czyli prowadzeniami puszczonymi od miejsca wejścia do ramy aż do wyjścia; ten sposób jest przyjazny osobie która chce wymienić linki.

Napisano

Ja wymieniałem ostatnio takie pancerze i trzeba zrobić to sposobem aby poszło szybko i sprawnie.

Poobcinałem początki starych linek wtedy uzyskałem wystarczającą ilość linki aby nawlec nowy pancerz (wystarczy 20 cm).

Wtedy popychałem nowym pancerzem stary pancerz (linka trzyma je razem) i zamieniałem miejscami.

Oczywiście linkę trzeba przytrzymać palcami aby podczas operacji się nie wysuneła z nowego pancerza (ponieważ będzie trudno wyjąć nowy pancerz przez otwór) gdzie wchodzi na głębokość tych 20 cm.

Po dopchaniu nowego pancerza do drugiego otworu mamy możliwość pociągnięcia pancerza do otworu za pomocą starej linki (wtedy usuwamy stary pancerz i dla pewności można przepchać starą linkę na wylot aby łatwiej operować nowym pancerzem).

Gdy nowy pancerz siedzi w ramie można wsunąć nową linkę bez problemu.

Mam nadzieję że moje wypociny są zrozumiałe.

Napisano

Nie sa. :)

to wersja z pełnym pancerzem puszczonym wewnątrz ramy?

Jeśli tak to prościej jest obciąć koniec linki tam gdzie jest zamocowana do przerzutki by uzyskać prosta, niezagieta; następnie wyciągnąć cały pancerz podstawiając linkę w ramie; przyciąć nowy pancerz odpowiedniej długości i nawlec go na stara linkę. Potem linkę wyciągnąć, zamienić w manetce na nowa i wpuścić do pancerza.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...