Skocz do zawartości

[6000] Full MTB 120mm


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich.

 

Jak w tytule chce kupić rower FS którym zrobię trase ok. 50km po lżejszym terenie jak i pojeżdżę po górach, w które z śląska mam blisko.

 

Pierwszym typem był Canyon Nerve al 6.0  bardzo mi sie podoba, ale na forum wyczytałem że geometria zbyt XC i w góry słabo.

Z kolei jego starszy brat Spectral al 6.0 w górach dałby mi fun którego oczekuje ale na dojazdy do pracy i rekreacyjne tripy to chyba za dużo i budżet też przekroczy. Jeszcze podoba mi się Ghost kato fs 5 którego geometria wydaje mi się bardziej uniwersalna i plasuje się między tymi dwoma Canyonami. 

A może macie inne typy?

 

pozdrawiam.

 

 

 

 

 

Napisano

W tej cenie mogę Ci zaproponowac Trance 27.5 3 ze skokiem 140mm.

 

Sprawdzone maestro, dożywotnia gwarancja na ramę, mozliwosc przymiarki i odpukac w razie reklamacji wiesz do kogo sie dobijać.

Napisano

Posiadam Canyona Nerve AL 6.0 i jestem bardzo zadowolony, w lesie i terenie bardzo dobrze się sprawuję, a na asfalcie też daje radę. Ale tak jak mówisz będąc w górach trochę brakowało mi tego, że nie ma skoku 140 mm. 

Napisano

Ciekawą propozycją jest Trek Fuel Ex (trail, 29", 120mm).

 

Roweru XC bym nie skreślał. Moim zdaniem 29"@100mm (Anthem, Epic, Superfly itp.) jest dobrym wyborem na bardziej równinny teren, jak Śląsk. Na takim rowerze będzie się pedałowało efektywniej niż na wszelkiej maści trailach, kosztem spokojniejszej jazdy w dół.

 

Ogólnie wybór geometrii zależy głównie od prefereowanego stylu jazdy.

Napisano

Również uważam treka z fajna opcje ale fuel ex 7 27,5" z racji tego ze mam 175cm wzrostu tylko cenowo poza zasięgiem.

Dlatego biorę pod uwagę Ghosta kato fs bo ma podobna geometrie do treka.

 

Co do jazdy do chciałbym jak najwięcej wybierać sie w góry ale różnie to bywa i pewnie częściej będę jeździł po okolicznych łatwiejszych terenach.

 

 

Napisano

Dobrze kombinujesz z tym Spectralem AL 6.0 a tu tak nagle ten Ghost. Weż pod uwagę, że Canyon ma myk myka a reszta nie. Bez regulowanej sztycy bierz Nerve AL 6.0 bo to będzie prawie to samo.

Napisano

Spectral najbardziej mi się widzi, tylko budżet mam trochę za mały. Beskid w innym temacie pisałeś że 120mm z 70 stopni główki ramy to w góry słaby pomysł a Nerve włąśnie tyle ma.

Z ciekawości co z Ghostem jest nie tak?

Napisano

Tylko, że myk myk sporo w terenie daje i dlatego nawet jak kupisz Ghosta to zobaczysz różnicę. Kąty kątami ale aby zrobić konkretny zjazd potrzeba pozycji a ta jest mocno utrudniona przy normalnej sztycy. Jeden będzie Cię ograniczał kątem sterówki a drugi sztycą a ta tania nie jest. Natomiast z mojego długiego doświadczenia z HT to w przypadku Nerve AL 6.0 musiał byś już robić naprawdę wybitnie ostre zjazdy połączone z dużą prędkością aby sobie nie poradzić. Teraz pytanie gdzie tych gór będzie więcej. Jak to mam być Beskid Sląsk, moim zdaniem najtrudniejszy ze wszystkich to masz odpowiedz czemu jestem za Spectralem AL 6.0. To sprzęt w zasadzie kompletny ze wszystkim co potrzeba. I tak poruszasz się finansowo w "dolnych stanach wód średnich" i warto tym bardziej troszkę dołożyć niż potem żałować.

 

Co do Ghosta to jest to 4 zawias ale są w tych pieniądzach ciekawsze oferty. Do nich jak by nie patrzył zalicza się Canyon i Giant. Obydwa mają cenione zawiechy pod kątem pracy.

Napisano

Beskid przez 5 lat zarzynalem Ghosta ERT, tego starszego, ktory konstrukcyjnie niczym sie nie roznil sie od Kato, zarzynalem go jak swinie po najciezszych gorkach Beskidow /wszystkich/ i nic, zero pekniec -nic. W miedzyczasie wszyscy moi znajomi wymienili swoje rowery w ramach gwarancji, badz po gwarancji, zaden z nich nie jezdzil agresywniej dla jasnosci. Wspominasz o Ghoscie, ze jest to zwykly Horst...., no dokladnie jak Spectral. Znajde mase ludzi, ktorzy wola Horsta /patrz Spectral/ od Maestro i odwrotnie. Oczywiscie calosciowo rower przegrywa, chocby z braku myk -myka, i ze Kato to najnizsza linia Ghosta, ale firmy bym nie negowal. Fakt, nie robi rowerow stricto enduro i ma teraz naklejki - Design in Germany, a nie Handmade in Germany jak mial moj /nie wnikam, ze nakleic mozna cokolwiek/.

Napisano

@shotgun nie neguję samej firmy co zresztą było by głupie. Jak by nie patrzył z mojej perspektywy to lepszy wybór od Treka. Oglądałem co nieco u siebie w Secesji i nie mam specjalnie zastrzeżeń poza wyposażeniem. Jak już ma kupować to niech "załatwi" sobie tą sztycę bo naprawdę warto.

 

Napisałem "ciekawsze" oferty pod kątem jednak lepiej wyposażonego Canyona bo tu warte jest wszystko nawet bez rabatów. Gianta, którego być może dało by się "podrasować" i Ghosta gdzie ja usłyszałem "kupujesz pan to co jest".

Napisano

Pozostaje tylko zapytać, ile będzie tych gór w których rzekomo Canyon Nerve nie a rady ... a ile pozostałych tras ...

Co do Ghostów, to zawieszenie jest skonstruowane tak, że bujają i zmulają, trzeba brać na to poprawkę ...

Napisano

Zmulaja Rulez?? Znaczy wlasciciel Meridy one forty stwierdzil co innego, wlasciciel Regina co innego, wlasciciel Speca Stumpjumpera evo rowniez, mianowicie to, ze  moj byl zdecydowanie czulszy od nich na malych nierownosciach. Nie wnikam, ze swoj damper sam robilem pod siebie, moze temu. Bujanie - ano jest i rzeklbym najbardziej przeszkadzajace w moim bylym, tu sie zgodze. Nie jest to drastyczne, od tego mialem platforme, ale Stumpy i Regin zdecydowanie lepiej wypadali.

Napisano

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Przemyślałem sprawę i postanowiłem iść na całość, będę celował w Canyon Spectral AL 6.0 lub Giant Trance 3/4.

 

Pozdrawiam.

Napisano

Zmulaja Rulez?? Znaczy wlasciciel Meridy one forty stwierdzil co innego, wlasciciel Regina co innego, wlasciciel Speca Stumpjumpera evo rowniez, mianowicie to, ze  moj byl zdecydowanie czulszy od nich na malych nierownosciach. Nie wnikam, ze swoj damper sam robilem pod siebie, moze temu. Bujanie - ano jest i rzeklbym najbardziej przeszkadzajace w moim bylym, tu sie zgodze. Nie jest to drastyczne, od tego mialem platforme, ale Stumpy i Regin zdecydowanie lepiej wypadali.

 

Akurat jestem właścicielem Speca Stumpjumpera FSR i stanowczo w porównaniu z nim Ghost zmula :teehee:

 

Napisano

To juz po temacie wlasciciela, licytowac mi sie nie chce. Dokladnie odwrotne zdanie prezentuje wlasiciel Speca jak i ja. Dla jasnosci siedzial w nim najwyzszy  X-Fusion nie Fox.

Napisano

Proszę jeszcze o pomoc w wyborze Trance 3, czy Trance 2 LTD? Warto dołożyć około 1500 zł? Odczuje różnice między pracą amortyzatorów FOX względem ROCKSHOX w amatorskiej jeździe?

Napisano

Ja mam Sectora i nie narzekam- jest nawet 200 gram lżejszy od FOX-a. Będzie również, tańszy w utrzymaniu(serwisy). Wolał bym te 1500zł wydać na lżejsze koła

Napisano

Po pierwsze tanszy nie bedzie w serwisie bo float to otwarta kąpiel.

Po drugie to nie tylko kwestia rs i fox. Sam fox jest tez rozbudowany o ctd. Korba, napęd, hamulce to wszystko o klase wyzej.

 

Jednak to Trance 3 w tym roku bije przynajmniej u mnie rekordy sprzedazy.

Praktycznie wszystkie wyposazam na dzien dobry w regulowane sztyce contact switch sl.

Napisano

Pomijam  klasę napędu, chce wiedzieć czy odczuje wyższość FOXa względem RS? System CTD jest pomocny?

Napisano

Nie wiem czy to najszczęśliwszy wybór, korba 2 tarczowa z takimi przełożeniami nie sprawdzi się w tym wypadku. Ale to już nie mój problem.

Napisano

Z korbami czy w zasadzie napędem zaczyna być coraz większy problem bo zaczyna się "upychanie" napędów 1x11. Tu jest mniejszy problem wiec jak jest opcja a w dobrym sklepie powinna być to korbę można podmienić. W górach się sprawdzi a czy gdzie indziej to już nie wnikam.

Napisano

Ten niby mniejszy problem, to duży problem w łatwy teren, zmusza do kręcenia z idiotyczną kadencją, lub jazdę z prędkością walca... w żadnym wypadku nie zmienia tego fakt, że inni pakują napęd 1X11.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...