PanRowerek Napisano 27 Lutego 2015 Napisano 27 Lutego 2015 Siema. Założyłem tę luźną rozmowę o łańcuchach, gdyż sam powinienem coś nowego zakupić, a chciałem prosić o rady, po drugie może komuś jeszcze ten temat się przyda. Mam w planach posiadanie dwóch zapięć: jeden cieńszy łańuch by spiąć przednie koło do ramy, drugi grubszy by spiąć tylne koło plus ramę do elementu stałego (słupy, stojaki, barierki i inne). U-lockiem nie przypnę się wszędzie, a wizja przypięcia się jakimś grubszym łańcuchem do latarni jest według mnie przyjemna. Dlaczego dwa łańcychy? Podałem odpowiedź na to wyżej, ale sami ocencie mój pomysł z jeżdzeniem z dwoma łańcuchami. Łańcuchy są niestety ciężkie a czym krótszy tym lżejszy, dlatego cieńszy jeden by spiąć przednie koło z ramą bo kto by kradł samo przednie koło spięte łańcuchem. Sam rower, rama i tylne koło chciałbym spiąć grubszym łańcuchem do elementu stałego infrastuktury, gdzyż przy tyle roweru potrzebowałbym krótszego łańcucha niż z przodu. Chciałbym a byście, jeśli będzie wam się chciało dać swoje propozycje (jeden tańszy cieńszy , a drugi grubszy i może byc droższy). Przynajmiej jeśli możecie opiszcie także swoje łańcuchy bądź zapięcia którymi się przypinacie. Nie mam dużo do wydania, sytuacje finansowe zmieniają się co chwilę. Dlatego chciałbym na ten cieńszy łańcuch przeznaczyć tak około do 120zł max. Na ten grubszy około do 240zł max. (Budżet może zostać trochę przekroczony). Za wszystkie odpowiedzi dziękuję. Pozdrawiam.
rowerzysta01 Napisano 27 Lutego 2015 Napisano 27 Lutego 2015 @PanRowerek zamiast tańszego łańcucha wybrał bym Zefal Lock 'n' Roll, a łańcuch kot kryptonite 4, ewentualnie jeśli naprawdę chcesz dwa łańcuchy to jako tańszy AXA Cherto Compact
yarad Napisano 27 Lutego 2015 Napisano 27 Lutego 2015 Jeden łańcuch to już kupa ciężkiego żelastwa, a co dopiero dwa... Dla ograniczenia przewożonego ciężaru do zapięcia przedniego koła wybrałbym raczej długą linkę - ryzyko, że ktoś będzie ją ciął dla samego koła nie jest chyba nadmierne. Są w sprzedaży długie linki, które zamiast zamka mają na końcu pętlę do założenia na łańcuch/ulock... Przy wyborze łańcucha spojrzałbym na zapięcie/kłódkę, bo to często najsłabsze ogniwo. Widziałem gdzieś na filmie w necie jak cięli łańcuch AXA Clinch - z ogniwami łańcucha był kłopot, ale kłódka puściła bardzo szybko...
pietia79 Napisano 27 Lutego 2015 Napisano 27 Lutego 2015 Mam gruby łańcuch "krowi" - kupiony w sklepie metalowym, najgrubszy jaki był, ok 1 m długości. Do tego jakąś dużą kłódkę. Łańcuch jest wciągnięty w starą dętkę. Budżet pewnie 50 zł (z kłódką). Ciężki jak cholera, ale czasem go biorę jak jeżdzę po mieście. Służy też do przypięcia sprzętu w piwnicy, do zabetonowanych kotw w podłodze. Na wyjazdach z kumplam spinamy też nim sprzęty na noc. Mam też od zeszłego roku Kryptonite średniego z linką i to jest główne zabezpieczenie.
PanRowerek Napisano 28 Lutego 2015 Autor Napisano 28 Lutego 2015 Siema, wielkie dzięki wszystkim za odpowiedzi: - @rowerzysta01 - Zefal Lock 'n' Roll fajne tylko jedną rzecz zapomniałem napisać, że koła nie są przykręcane na zaciski/motylki, a na zwykłe chyba śruby (sorka nie znam się na tym za dobrze). Myślałem o jakiś takich nasadkach zabezpieczających na śuby jak w autach. Axa Cherto Compact fajna ale jako tańszy łańcuch tylko do spięcia przedniego koła z ramą wymagałbym małej wagi a z tego co wiem to axy cherto troche ważą chyba około 3kg, to juz axa clinch 85 waży coś koło 1,8kg. Ale nad głównym zapięciem zastanawiam się właśnie nad kryptonite 4. - @yarad - Chyba widzielismy oboje ten sam film z tą axa clinch, też mi się nie wydaje żeby ktoś kradł przednie koło dla zarobku, lecz raczej żeby zrobić właścicielowi na złość. Właśnie tu mam trudny wybór "zamek zintegrowany" czy "na kłódkę"? - @pietia79 - dobry pomysł na łańcuch własnej roboty (wiadomo że raczej złodziej z czymś takim się jeszcze nie spotkał (brak wady którą złodzieje mogą znac z zapięć firmowych)). Czy ten twój łańcuch jest hartowany? Ja tak sobie myślałem nad takimi: mocniejsze jako główne zapięcie: - Łańcuch Mastiff 80cm x 8mm ONGUARD - Łańcuch Ionus ABUS /wersja 8mm - Łańcuch Ivera Chain 7210 ABUS - Łańcuch Steel-O-Chain 880 ABUS - Łańcuch z kłódką Kryptolok Series 2 KRYPTONITE - Łańcuch Iven Steel-O-Chain 8210 ABUS - Łańcuch z kłódką Evolution Series 4 KRYPTONITE - Zapięcie Kryptonite KEEPER 1010 APC 100cm łańcuch - Łańcuch Mastiff 110cm x 10mm ONGUARD - Łańcuch Procarat Compact 105 AXA słabsze jako zabezpieczenie tylko przedniego koła: - Zapięcie łańcuchowe ACHL-55 8mm/90cm czarne AUTHOR - Łańcuch Clinch 85 AXA - Zapięcie łańcuchowe ACHL-65 8mm/90cm na kłódkę czarne AUTHOR - Łańcuch Clinch 95 AXA - Łańcuch 3106 85cm x 8mm MAGNUM - Łańcuch Expedition-Chain ABUS - Łańcuch uGrip Chain 585 ABUS - Zapięcie Kryptonite KEEPER 785 CHAIN 85cm łańcuch Dzięki za wszelkie rady. Pozdrawiam.
rowerzysta01 Napisano 28 Lutego 2015 Napisano 28 Lutego 2015 @PanRowerek Kryptolok Series 2, Evolution Series 4, Łańcuch Mastiff 110cm x 10mm, Procarat Compact 105 ( to wersja dla motocykli ze względu na wagę) słabsze to: Łańcuch 3106, ewentualnie axa Clinch 95 lub KEEPER 785... osobiście wybrał bym pierwsze
PanRowerek Napisano 2 Marca 2015 Autor Napisano 2 Marca 2015 Zapomniałem jeszcze o tym kandydacie do łańcuchów mocniejszych : - Zapięcie Magnum Łańcuch 1100 x 10 mm (tu ciekawe rozwiązanie kłódka to mini u-lock) Ale co lepsze zintegrowany zamek czy zwykła kłódka: -zintegrowany zamek łatwiejszy w użytkowaniu, lecz wydaje mi się że ich obudowy są z plastików, -kłódka wydaje mi się odporniejsza. Jednakże w razie czego np. jakby ktoś nam zapchał zamek tniemy kłódkę i wymieniamy ją na iną, nie wiem jakby to wyglądało przy zintegrowanym chyba trzeba byłoby go wymienić na kłódkę. p.s. Zdarzyło wam się że ktoś zapchał czymś zamek i przez to nie mogliście otworzyć zapięcia, czy coś w tym stylu?
rowerzysta01 Napisano 2 Marca 2015 Napisano 2 Marca 2015 @PanRowerekten model tez może być z zintegrowanym zamkiem jest lżejszy i wykonany jest z metalu, co do wytrzymałości, część producentów klasyfikuje na tym samym poziomie a cześć nie zapięcia z kłódka lub zintegrowane z zamkiem..... o zapychaniu zamków nie słyszałem
PanRowerek Napisano 2 Marca 2015 Autor Napisano 2 Marca 2015 Siema. Dzięki @rowerzysta01 za wypowiedź, właśnie chodzi mi oto że jeżeli postawimy rower zapięty łańcuchem obok tzw. "linkowców" to nie martwię się o kradzież, raczej martwię się o sytuację że podejdzie jakaś osoba złośliwa i z swej złośliwości zapcha nam otwór zamka. Dlatego pytam czy komuś się coś takiego nie zdarzyło? Bo szkoda byłoby jakby ktoś kupił zapięcie warte fortunę, a potem sam by musiał je ciąć (tak na przykład).
PanRowerek Napisano 3 Marca 2015 Autor Napisano 3 Marca 2015 Siema. Ja tak propo różnych zapięć jeżeli ktoś planuje zakup jakiegoś zapięcia proponuję pooglądać sobie najpierw na necie pokazy cięcia zapięć rowerowych na różnych imprezach rowerowych. @yarad znalazłem ten filmik Pokaz cięcia zabezpieczeń do roweru podczas Święta Cyklicznego 2012 w WARSZAWIE cz.2 (od około 5:50 min. do około 7:47 min. to łańcuch axa). Łańcuch w miarę dawał radę ale kłódka się niestety zbyt szybko poddała . Pozdrawiam.
lajtspid Napisano 4 Marca 2015 Napisano 4 Marca 2015 Mam gruby łańcuch "krowi" - kupiony w sklepie metalowym, najgrubszy jaki był, ok 1 m długości. Kupowany na metry ze szpuli?
Michalski Napisano 6 Marca 2015 Napisano 6 Marca 2015 Dzień dobry. Zapomniałem jeszcze o tym kandydacie do łańcuchów mocniejszych : - Zapięcie Magnum Łańcuch 1100 x 10 mm (tu ciekawe rozwiązanie kłódka to mini u-lock) Co powiedzielibyście na odpowiednik tego łańcucha bez kłódki? Warto do niej dopłacić? Magnum 3008 Łańcuch 110cm x 10mm Z wysyłką wyjdzie mi ten tańszy 161 zł, a tego droższego mógłbym odebrać osobiście co robi różnicę w cenie 18 zł. Tańszy wydaje się być szybszy i wygodniejszy w zapięciu. W zasadzie cena nie robi mi różnicy. Ciekawi mnie który jest bezpieczniejszy
rowerzysta01 Napisano 6 Marca 2015 Napisano 6 Marca 2015 @Michalski Bez kłódki lżejsze a co do jakości to w obydwu przypadkach jest zastosowany ten sam łańcuch.
lopek77 Napisano 10 Marca 2015 Napisano 10 Marca 2015 Wiem ze to stosunkowo drogie rozwiazanie, ale robi się bardziej tanie i bardziej opłacalne ze wzrostem wartości roweru lol http://www.pitlock.com Przy tego typu zabezpieczeniach (jest kilka podobnych systemów na rynku), wystarczy jedynie zabezpieczyć ramę jednym łańcuchem, u-lock bądź podobnym. Tutaj tłumaczenie strony na Polski przez Google. Mają też Niemiecki bezpośrednio na stronie. https://translate.google.com/translate?hl=&sl=auto&tl=pl&u=http%3A%2F%2Fwww.pitlock.com
nazgulex Napisano 10 Marca 2015 Napisano 10 Marca 2015 Tu jest artykuł z filmikiem w centrum testowym fabryki Abus http://polskanarowery.sport.pl/msrowery/10,131988,17517365,Legalna_proba_kradziezy_jednosladow__czyli_zlodziejski.html#BoxRekrImg#BoxVidImg
lopek77 Napisano 10 Marca 2015 Napisano 10 Marca 2015 Uwielbiam sponsorowane testy. One sa zawsze takie cieple i optymistyczne ;-)
PanRowerek Napisano 10 Marca 2015 Autor Napisano 10 Marca 2015 Siema :-) . Ostatnio naszła mnie taka refleksja, na temat zapięć: wszędzie widuję zapięte rowery linkami (rowery zapięte ów linkami są warte od 100zł do 3000zł) , raz na jakiś rzadki czas zauważę gdzieś łańcuch (około 2 do 6 mm łańcuch (rowery ów zapięte łańcuchami warte może od 400 zł do 2000 zł) ), roweru zapiętego u-lockiem jeszcze nie zauważyłem, więc tak doszłem do wniosku, że może mój pomysł z zakupem łańcucha powyżej 9 mm średnicy ogniwa to może przerost formy nad treścią, może wystarcz 7 lub 8 mm, przecież jednoślad który chcę przypinać ma już swoje lata (między 10 a 6 nie pamiętam konkretnie), rdzewieje tu i ówdzie, jednakże łańcuch też swoje waży (waga rośnie wraz z grubością). Jednakże z rowerem wiąże się wiele wspomnień i dlatego szkoda byłoby go stracić. Przechodząc do wniosku: czy aby na pewno nie przesadzam z grubością łańcucha? Sorry jeżeli zrobiło się melancholijnie, ale coś mnie wzięło na przemyślenia. Pozdrawiam :-) .
PanRowerek Napisano 12 Marca 2015 Autor Napisano 12 Marca 2015 Siemka. : ) Powiem krótko i na temat: Jak wy myślicie, rower ma już swoje 6-10 lat, troche pordzewiał tu i tam, nie działa amortyzator, czy aby łańcuch powyżej 9mm ogniwo to nie przesada? Czy może jednak nie wystarczyłby łańcuch 7 lub 8mm? Jednoślad może już nie przedstawiać jakieś dużej wartości finansowej, ale dla mnie przedstawia wartość mentalną (wspomnienia), dlatego szkoda byłoby dla mnie go stracić. Pozdrawiam. : )
rowerzysta01 Napisano 12 Marca 2015 Napisano 12 Marca 2015 @PanRowerek Sprawa mocno indywidualna, myślę że lepiej kupić coś drogiego i spać spokojnie, niż martwić się że ktoś może przeciąć zabezpieczenie bo jest tanie, a w przypadku zakupu nowego roweru na pewno lepsze zapięcie się przyda
Michalski Napisano 14 Marca 2015 Napisano 14 Marca 2015 Ja w końcu zdecydowałem się na u-locka Kryptonite Evolution series 4 STD. Wahałem się jeszcze pomiędzy w/w łańcuchem magnum 3008. Nie wiem czy dobrze zrobiłem. Wydaje mi się, że u-lock jest trudniejszy w przecięciu, choć w TYM porównaniu oba zapięcia mają po 3 gwiazdki.
PanRowerek Napisano 18 Marca 2015 Autor Napisano 18 Marca 2015 Siemka. Ostatnio przeanalizowałem sprawę zpięcia i doszłem do takiego wniosku: łańcuchy grubości powyżej 9mm lub 10mm dużo ważą (za dużo, czasem ciężko jedzie się pod jakieś górki, więc waga łańcucha też jest ważna), rower ma swoje lata (6-10lat), troche pordzewiał, dla zubożenia jego wartości tu i ówdzie obkleję go taśmą. Raczej decydowałbym się na takie coś: - Łańcuch 3106 85cm x 8mm MAGNUM - Zapięcie Kryptonite KEEPER 785 CHAIN 85cm łańcuch Ewentualnie (nie wiem czy bym się na takie coś zdecdował gdyż więcej ważą niż powyższe): - Łańcuch z kłódką Kryptolok Series 2 KRYPTONITE - Zapięcie Kryptonite KEEPER 1010 APC 100cm łańcuch Jeszcze myślałem o takiej ewentualności u-lock (nie jestem do nie go przekonany gdyż nie wszędzie idzie się przypiąc, a rower nie użytkujem tylko ja, więc zapięcie powinno być wygodne dla kilku osób (jak ktoś potrzebuje to bierze i jedzie po coś)); ewentualnie gruby łańcuch koło 10mm ale krótki żeby tyle nie ważył plus zabezpieczenia kół (koła są zakręcone nakrętkom 15 (nwm jak to fachowo nazwać)), tylko że zabezpieczenie koł fajnie jakbyście mogli podać mi z jakiegoś sklepu rowerowego, allegro raczej odpada, gdyż nie jestem do niego przekonany i ile takie zabezpieczenie kół może kosztować? Dzięki za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam.
rowerzysta01 Napisano 18 Marca 2015 Napisano 18 Marca 2015 @PanRowerek Z wyżej wymiennych Kryptolok Series 2 .... co do magnum lub keepera...., wolałbym nieco cięższy axa cherto compact. zabezpieczenie kół to zefall rock n roll lub Pinhead Security Pack. Lepsze pinhead, ja mam zefala i jest OK, raczej nie słyszałem żeby zbyt często kradli koła, a jeśli twój rower ma już kilka lat, i nie chcesz przepłacać
Baikal Napisano 18 Marca 2015 Napisano 18 Marca 2015 Powiem tak wożę kryptonite evo 4 (90cm złomu)i da się przyzwyczaić chociaż rozglądam się za jakąś w miarę tanią torbą na ramę (oryginał 100zł) z łańcucha jestem zadowolony, spina ładnie 2 rowerki jak trzeba długość odpowiednia przypiąć się da do większości infrastruktury będąc na grzybach przypinałem nawet do drzewa. Może znalazłeś jakieś opinie na temat łańcucha z castoramy w swoich poszukiwaniach szukam czegoś do piwnicy^^? Na miasto i 1 rower cały czas też nad u-lockiem się zastanawiam zawsze to sporo mniej wożenia i fajne uchwyty są bez kombinowania do kryptonite od razu po zakupie zamówiłem darmowe dodatkowe kluczyki - przydatna opcja jak mówisz, że kilka osób korzysta
rowerzysta01 Napisano 18 Marca 2015 Napisano 18 Marca 2015 @Baikal http://www.linplast.pl/produkty/lancuchy_zabezpieczajace1/Kontakt_files/Kontakt.html http://www.forumrowerowe.org/topic/136287-zabezpieczenie-kupowanie-mocnego-lancucha-na-metry/page-3 na allegro wystawiał te łańcuchy Sprzedawca
Tofi Napisano 18 Marca 2015 Napisano 18 Marca 2015 łańcuchy są grube, ale pamiętjmy, że w nożyce ma wejść pręt ogniwa a nie całe ogniwo, dlatego nawet "krowi" łańcuch jest do rozcięcia.Jeżeli ktoś upiera się przy łańcuchu to powinien mieć Abusa Bordo.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.