Skocz do zawartości

[przerzutka] Nie można wyregulować po skrzywieniu wózka


Emperor

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, ostatnio miałem problem z przerzutką shimano alivio rd-m410. Mianowicie uderzywszy nią o korzeń skrzywił się wózek i przerzutka zaczęła strzelać i sama przeskakiwać. Wyprostowałem wózek i te dolegliwości ustały, jednak pojawił się nowy problem. Nad regulacją męczyłem się sporo, a jestem w tym dosyć dobry, jednak przerzutka działa tak że aby zrzucić jeden bieg w dół trzeba kliknąć dwa razy w dół i jeden raz w górę, z kolei żeby wrzucić wyższy bieg trzeba nacisnąć dwa razy w górę i raz w górę. O co w tym chodzi? Przerzutka do wymiany? A może to coś z manetką? 

Napisano

Pewnie przydało by się wymienić linkę i pancerz, a co do krzywego haka, to do czego się odnieść? Jak powinien wyglądać prosty? Bo na moje oko jest ok.

Napisano

Wyprostowałem wózek i te dolegliwości ustały, jednak pojawił się nowy problem

 

Zamienił stryjek siekierkę na kijek :) Hak pewnie jest krzywy ale wózka nie da się raczej wyprostować perfekt a w tej przerzutce jest niewymienny. Ja bym się rozejrzał za nową ;)

  • Mod Team
Napisano

Dokładnie, również uważam, że ciężko jest wyprostować wózek tak, aby później perfekcyjnie zmieniało się przełożenia. Zawsze w którymś kierunku będzie odchyłka. W moim przypadku każda skrzywiona raz przerzutka działała zauważalnie gorzej.

 

Przy sprzęcie grupy Alivio nawet bym się nie zastanawiał i nie denerwował złą pracą przerzutek tylko od razu kupił nową. Nowe kółka, prosta przerzutka pełne zadowolenie :)

Napisano

Wkręć oś przedniego koła w otwór haka przerzutki i zobacz czy koła są równolegle do siebie. Będzie widać bardzo dobrze.

Napisano

Bierzesz całe przednie koło i wkręcasz oś tam gdzie przykręca się przerzutkę - gwint jest ten sam. Jeśli koło trzyma się równolegle z tylnym to hak jest prosty - koło jest spore to każdą odchyłkę będzie widać.

Napisano

Moim zdaniem wózek przerzutki nie ma aż takiego znaczenia do poprawnej zmiany przełożeń, o ile po prostu górne kółko przerzutki na oko jest prosto w stosunku do trybu zębatki, to o tyle ważniejsze jest żeby hak był prosty. Z moich doświadczeń wynika że nie da się poprawnie oszacować czy hak jest prosty czy nie. Wielu fachowców w mojej szosie twierdziło że hak jest prosty a dopiero użycie narzędzia bitul pozwoliło mi wyprostować hak (jednak był krzywy) i biegi chodzą idealnie - nie trzeba im pomagać ani klikać dwa razy żeby bieg wskoczył.

 

zwróć też uwagę że hak zmienia swoje położenie po wpięciu koła tylnego i to dość znacznie.

Napisano

wozek da sie wyprostowac prawie ze perfekt, ale z pantografem juz tak dobrze nie jest, czesto po dzwonie uwydatniaja sie luzy wozek w alivio jest wymienialny, choc nie robi sie tego tak przyjemnie jak od deore i wyzej

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...