Skocz do zawartości

Nietypowa konfiguracja korby?!


panzer39

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie:)

Zwracam sie z pytaniem glownie do doswiadczonych majsterkowiczow. Opisze pokrotce swoja sytuacje:

Posiadam bardzo stary rower atb na ramie cro-mo, w zasadzie niezniszczalnej. Uzywam go jako roweru typowo uniwersalnego, czyli dojezdzam na nim do pracy przez okragly rok, zawsze z sakwami. Poza tym, czesto ciagne przyczepke, dziecieca lub czesto - towarowa.

W zwiazku z tym nie potrzebuje osiagac wysokich predkosci, srednio podrozuje pomiedzy 19 - 25 km/h, ''na pusto'' okolo 27km/h. Moja obecna konfiguracja napedu wyglada nastepujaco:

- korba Alivio M410 22-32-42

- lancuch HG40, zmieniany na nowy co 400 km

- kaseta Alivio HG51 11-28

- przerzutka przod Exage 300LX

- przerzutka tyl Altus

 

Problem polega na tym, ze chcialbym nieco zwiekszyc srednia predkosc:) Otoz tarczy 42T nie uzywam prawie wcale z tego wzgledu, ze przy obciazeniu w sakwach rzedu 30 kg przeskok o 10 zebow z przodu jest nieco zbyt meczacy dla utrzymania odpowiedniej kadencji i jednoczesnie nie spocenia sie w drodze do pracy. Tak wiec scieram zebatki glownie na przelozeniu 2 - 4/5/6. A chcialbym moc plynnie wrzucac najwieksza tarcze i nie kosic i tak lichego lancucha.

Wymyslilem wiec sobie w glowie bardzo odpowiednie dla mnie rozwiazanie. Otoz gdybym posrodku mial tarcze 36T byloby super. Zwiekszylbym nieco srednia predkosc na najczesciej uzywanych przelozeniach i jednoczesnie bez wiekszej zmiany kadencji moglym w koncu wrzucac na blat.

Czy tak sie da? Czy przerzutka sobie poradzi?

A jesli zamontowalbym dwie tarcze 38 zeby obsluzyly mi caly zakres kasety?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...