Skocz do zawartości

[serwis] Marzocchi Z1 sport RV


Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam zamiar przeserwisować Marzocchi Z1 sport RV bodajże z 2006 r (tak piszę pod koroną)

i mam kilka pytań:

1. Ile nalać oleju do komory ? ( Jaki polecacie nie za drogi )

2.Czy do dolnych goleni leje się olej  (jak tak to ile) czy smaruje się smarem ? (Jak tak to jaki będzie najlepszy)

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Mod Team

jeśli masz wybite 06 to jest to model na 2007.

jeśli jest to Twój jedyny amor, to kup sobie olej 7,5W jeśli nie, to kup sobie butelkę 5W i butelkę 10W i wymieszaj w odpowiedniej proporcji. Ze swojej strony polecę Repsol do mieszania. koszt 1 litra to ok 35 zł


podaj mi na priv jakiegoś maila to wyślę manuala

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Mod Team

poszedł pdf

olej po 150 ml 7,5W do każdej goleni. Jeśli śmigasz też zimą a ważysz mało to rozważ na zimę zalanie widelca olejem 5W. Dlatego dla mnie najlepszą opcją jest posiadanie dwóch butelek oleju litr 5W i litr 10W. Na lato robisz mieszankę(masz dedykowany temat o lepkości olejów i jak to zmieszać) 7,5 W, na zimę zlewasz i zalewasz 5W.  Chociaż jeśli będziemy mieli takie jesienio-zimy jak teraz to sam już nie wiem :D


aha, rozkręcasz i skręcasz na otwartym na maksa tłumiku

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Mod Team

może ale nie musi. Jesteś pewien że uszczelki zostały wymienione?
Jest jeszcze taka opcja, że widelec zostawia film olejowy lub film po smarze czy czym tam były posmarowane uszczelki przed montażem. Zjawisko normalne i zniknie z czasem. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Mod Team

ludzie to próbowali lakierować czy też szpachlować. Ja bym zostawił, ale jeśli rysy mają ostre krawędzie, to delikatnie potraktowałbym papierem ściernym o bardzo drobnej fakturze wręcz na granicy papieru wodnego.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Mod Team

kolego - asysta powietrza służy tylko i wyłącznie do utwardzenia widelca, bo główną robotę odwala sprężyna stalowa.

Robisz tak - nakręcasz pompkę, trzy razy machniesz w jedną komorę trzy razy w drugą i sprawdzasz czy jest ok i tak aż twardość będzie Ci odpowiadać.

Jedna rzecz mnie niepokoi - chciałeś montować tam tarcze 203 mm a teraz piszesz o pompowaniu - to ile Ty ważysz?
Ja do swojego Z1 pompuję równe 10 psi przy wadze powyżej 100 kg. Sprężyny standardowe czyli chyba te średnio twarde. Musiałbyś Pixela pytać bo widelec mam od niego ;)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Mod Team

słuchaj - to będzie druciarstwo wołające o pomstę do nieba. Nie wiem czy te oleje dadzą się ze sobą zmieszać jeśli wlejesz ot tak po prostu. Najlepiej by było byś zlał olej i wtedy wymieszał. Nie wiem natomiast jak zareagują tłumiki, raczej wideł będzie zamulał. Po takiej wycieczce będziesz musiał zrobić gruntowny serwis widelca z dokładnym płukaniem bebechów!

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...